• امروز : 2 دی 1403
logo

نقد و بررسی اسباب بازی شیر مرغ

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه

220 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 8 +

شیر مرغ یک بازی کارتی استنتاجی است که 3 تا 10 بازیکن را حدود 30 دقیقه با شادی و خنده دور هم جمع می‌کند. این بازی برای افراد بالای 8 سال طراحی شده و گروه تولیدی رومیزی با همکاری گروه تولیدی مستفیل این بازی را تولید و به بازار عرضه کرده‌اند.

0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

شیر مرغ بازی بسیار جذاب و پر از خنده برای جمع‌های خانواده‌ها و اصولاً با ترکیب سنی نزدیک به هم است. این بازی به‌سادگی می‌تواند یک جمع رسمی و کسالت‌آور را با ایجاد تعامل بالا و فضای خلاقانه و طنازانه‌اش به جمعی پر از صمیمیت و خنده تبدیل کند. این بازی هم از آن دسته بازی‌های اصطلاحاً یخ‌شکن در جمع است و باعث ایجاد صمیمیت و خنده و نشاط در جمع می‌شود.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

با اینکه روی جعبه بازی سن مناسب برای انجام بازی 8+ سال عنوان شده؛ اما والدین بسیار دقت کنند که این بازی درصورتی‌که بخواهد برای کودکان استفاده شود در محدوده سنی بازیکنان نزدیک به هم باشد تا اثرات مثبتی را به همراه داشته باشد. افزایش قدرت تخیل و بالارفتن هوش کلامی برای کودکان با انجام این بازی بسیار فراهم می‌شود، اما درصورتی‌که با هم‌سن‌های خودشان و با دایره واژگانی و تعاریف مرتبط با سنشان در بازی شرکت کنند نه با ترکیبی از افراد بزرگ‌تر که باعث آشنایی زودهنگام بچه‌ها با فضا و شوخی‌های مناسب گروه بزرگسال خواهد شد.

داستان اثر

تا حالا آدامس عشق به یه جلاد، یا عصاره­ی زیرشلواری به یک خون‌آشام فروختید؟ در بازی شیر مرغ همه تلاش می‌کنند تا عجیب‌ترین چیزها را از شیر مرغ گرفته تا جان آدمیزاد به عجیب‌ترین مشتری‌ها بفروشند تا در پایان بازی به‌عنوان بهترین فروشنده انتخاب شوند.

خلاصه نحوه بازی:

ابتدا تمامی کارت‌ها را خوب بر زده و به هر بازیکن 6 کارت کلمه می‌دهیم. سپس دسته کارت‌های مشتری را بر زده و در وسط میز و دسترس بازیکنان قرار می‌دهیم. اولین بازیکن به‌عنوان مشتری در دور اول انتخاب شده و یک کارت از کارت‌های مشتری را رو کرده و عنوان روی کارت را بلند اعلام کرده و تا پایان آن دور خودش در نقش آن مشتری قرار می‌گیرد. سایر بازیکنان با کارت‌های در دستشان ترکیبی دو کلمه‌ای را ساخته که مناسب فروختن به بازیکن مشتری باشد و به پشت مقابل خود قرار می‌دهند. سپس بازیکنان تک‌تک و به شکل ساعت‌گرد ترکیب‌های خود را رو کرده و یک دقیقه فرصت دارند تا کالای ساختگی‌شان را برای بازیکن مشتری تبلیغ کرده و از محسناتش برای مشتری بگویند تا به شکلی مشتری را برای خرید آن کالا ترغیب کنند. مشتری بعد از گذشت 30 ثانیه اجازه داره صحبت‌های بازیکن فروشنده را قطع کرده و به سراغ بازیکن بعدی برود. بعد از اینکه تمامی بازیکنان کالاهایشان را به مشتری معرفی کردند مشتری یکی از کالاهای ترکیبی را انتخاب کرده و بابت خریداری آن، کارت مشتری خود را به‌عنوان امتیاز به فروشنده کالای مد نظرش می‌دهد. تمام کارت‌های بازی شده در این دور را سوزانده و دست بازیکنان تا 6 کارت برای دور جدید پر می‌شود. بازیکن سمت چپ مشتری در دور اول در دور بعد در نقش بازیکن مشتری خواهد بود. زمانی که تمام بازیکنان با توافق اولیه یک یا دو بار در نقش مشتری قرار گرفتند بازی به پایان می‌رسد و بازیکنی که صاحب بیشترین کارت مشتری شده باشد برنده نهایی بازی خواهد بود.

جزئیات اثر

بازی شامل 170 کارت کلمه با رنگ پشت سبز و 30 کارت مشتری با رنگ پشت آبی مجموعاً 200 کارت است. دفترچه مختصر قوانین بازی در جعبه قرار دارد. کیفیت کارت‌ها و جعبه بازی بسیار مناسب است. طراحی گرافیک بازی و شکل بسیار جذاب جعبه آن که به شکل شیشه شیر است بسیار زیبا و در راستای تم و فضای مفرح بازی حرکت می‌کند.

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد شیر مرغ

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!