• امروز : 28 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی اسباب بازی شتر گاو پلنگ

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

7 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه

156 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 8 +

«شتر گاو پلنگ» یک بازی سرعت عملی متفاوت و پر از خنده است که برای بازی 3– 8 نفر بازیکن بالای 8 سال طراحی شده است. هر دور بازی چیزی حدود 20 دقیقه طول می‌کشد و گروه تولیدی «نهالک» آن را در ایران تولید کرده است.

0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

بازی «شتر گاو پلنگ» یک بازی اصطلاحا یخ‌بازکن مبتنی به تمرکز و حافظه است که برای بازی در جمع‌های خانوادگی با افراد در سنین گوناگون مناسب است. اما به دلیل مکانیزم‌های مبتنی بر سرعت عمل در راستای موارد آموزش محور است بهتر است در گروه‌های سنی نزدیک به هم انجام شود تا تمام بازیکنان در یک سطح و محدوده سنی از رقابت کنار هم لذت ببرند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

والدین با نگاه آموزش‌محور این بازی که کمک به تقویت تمرکز و حافظه در کنار ایجاد فضای مفرح می‌کند می‌توانند این بازی را به شکل ساده‌تری در کنار کودکان بازی نمایند. به عنوان مثال کارت‌های اکشن ویژه را از بازی خارج کرده تا بازی شکل ساده‌تری به خود بگیرد.

والدین برای آماده کردن فرزندان برای بازی با بزرگتر‌ها می‌توانند با رو کردن تک‌تک کارت‌ها برای فرزندان و گفتن اسامی و انجام عملیات‌های ویژه‌شان توسط کودکان افراد کوچکتر را آماده بازی با روش تمرکزی اصلیش نمایند.

داستان اثر

ما در این بازی سعی می‌کنیم تا اسامی کارت‌ها را طبق قوانین بازی بلند تکرار کرده و کارت‌هایمان را تک تک و به نوبت رو کنیم. در این بین زودتر از سایرین کارت‌هایمان را تمام کرده و دست خود را روی کارت وسط میز قرار دهیم. در شلوغی بین شتر، گاو ، پلنگ، شلنگ و تخته کلی اتفاق بامزه منتظرمان هستند.

خلاصه نحوه بازی:

برای چیدمان بازی ابتدا کارت‌ها را خوب بر زده و آنها را به طور مساوی و به پشت بین بازیکنان تقسیم می‌کنیم(با توجه به تعداد بازیکنان ممکن است به چند بازیکن یک کارت بیشتر یا کمتر برسد.).

سپس اولین بازیکن یک کارت از دستش را در وسط میز رو کرده و بلند می‌گوید «شتر». بازیکن بعدی کارت بعدی را روی کارت بازیکن قبل در وسط میز رو کرده و بلند می‌گوید «گاو» . بازی به همین ترتیب ادامه پیدا می‌کند و بازیکنان با رو شدن کارت‌ها این پنج کلمه را به ترتیب تکرار می کنند: «شتر – گاو - پلنگ – شلنگ – تخته». به محض رو شدن کارتی که با کلمه گفته شده توسط یک بازیکن مطابق بود، تمام بازیکنان باید با سرعت دستشان را روی دسته کارت‌های وسط بازی بگذارند. بازیکنی که دیرتر از سایرین دستش را روی کارت‌ها بگذارد به عنوان جریمه تمام کارت‌های رو شده وسط میز را برداشته و به پشت به زیر دسته کارت‌هایش اضافه می‌کند. سپس همان بازیکن دور جدید را با رو کردن کارتش و گفتن کلمه «شتر» آغاز می‌کند.

در این بازی 3 کارت ویژه نیز وجود دارد که با رو شدنشان بازیکنان را ابتدا وادار به انجام حرکتی با دستانشان کرده سپس به سمت قرار دادن دست روی دسته کارت وسط می‌برد. کارت‌های کینگ‌کونگ(زدن روی سینه با دو دست)، میگ‌میگ(زدن روی میز یا روی پا با دو دست) و تک شاخ( زدن دو دست به هم در بالای سر) کارت های ویژه بازی هستند.

زمانی که کارت‌های یکی از بازیکنان به پایان برسد و آن بازیکن بتواند به عنوان اولین نفر در کارت‌های مطابق بعدی یا ویژه دستش را روی کارت‌های وسط میز بگذارد برنده نهایی خواهد بود.

جزئیات اثر

بازی شامل 64 کارت اصلی دارای تصاویر بامزه‌ای از شتر، گاو، پلنگ، شلنگ، تخته، کینگ‌کونگ، میگ‌میگ و تک شاخ است. دفترچه مختصر قوانین بازی  به همراه 2 کارت راهنما نیز در جعبه قرار دارد. کیفیت کارت‌ها در سطح متوسطی است و جعبه بازی کیفیت مناسبی دارد.

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد شتر گاو پلنگ

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!