آنچه لازم است والدین بدانند
به کمک این بازی، والدین میتوانند دقت، توجه، تمرکز و حافظه فرزندان خود را تقویت کنند که هم در دوره تحصیلشان و هم فعالیتهای دیگر برایشان سودمند خواهد بود.
دیدگاه کدومو
شاهدزدوزیر دوئل یک بازی حافظهمحور با تم تاریخی است. این بازی به دو روش بازی میشود: به صورت دو نفره و با نقشهی کاخ؛ یا ۳ تا ۶ نفره و بدونِ استفاده از صفحهی بازی. در هر دو روش، بازیکنان باید حرکات فنجانها را زیر نظر بگیرند تا در زمان مناسب آنها را شناسایی کنند. هر دست این بازی، به هر یک از دو روش، که برای سنین 12 سال به بالا مناسب است حدود 15 دقیقه طول میکشد. این بازی که برپایهی حسابگری و حافظه طراحی شده، محصولی کاملا ایرانی است و تمام مراحل طراحی و تولید آن توسط گروه فربودانگاره انجام شده است.
دیدگاه والدین
هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.
دیدگاه فرزندان
هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.
شاخص های اثر
آنچه لازم است والدین بدانند
به کمک این بازی، والدین میتوانند دقت، توجه، تمرکز و حافظه فرزندان خود را تقویت کنند که هم در دوره تحصیلشان و هم فعالیتهای دیگر برایشان سودمند خواهد بود.
با فرزندان خود صحبت کنید درباره
به لحاظ داستانی، والدین میتوانند در مورد شخصیتهای بازی و عملکردشان با فرزندان خود صحبت کنند. همچنین بهتر است موضوع بلوفزنی را نیز با کودکان خود در میان گذاشته و به آنها خاطرنشان کنند که این امر فقط در بازی باید انجام پذیرد و در زندگی واقعی امری ناپسند شمرده میشود.
داستان اثر
در تاریکی شب و در راهروهای کاخ شاه دسیسهای در جریان است. رعیتی وارد کاخ شده و با همدستی یکی از درباریان قصد جان شاه را دارد. چراغها یک به یک خاموش میشوند و سپس نبرد نهایی آغاز میشود.
نحوه بازی: روش بازی 2 نفره و ۳ تا ۶ نفرهی این بازی متفاوت است.
در بازی 2 نفره، تمام فنجانها به پشت و به صورت تصادفی بر روی محلهای مشخصشده در نقشهی بازی قرار میگیرند. هفت عدد از نگینها هم بر روی بخش مربوط به چراغها بر روی نقشه گذاشته میشوند. هر بازیکن در نوبت خود میتواند یکی از فنجانها را بین یک تا سه خانه جابجا کند (با رعایت جهت فلشها). اگر فنجانی از تراس یا زیرِ چراغ عبور کند میتوان هویت آن را مشاهده کرد بدین صورت که آن را برداشت و داخل آن را که اسم و تصویر یکی از 6 شخصیت بازی (شاه، دزد، وزیر، جلاد، داروغه، رعیت) است مشاهده کرد. در صورت استفاده از چراغ برای دیدن داخل یک فنجان، آن چراغ خاموش شده و نگین مربوطه از صفحه بازی خارج میشود. زمانی که آخرین چراغ خاموش شود، فاز دوم بازی آغاز میشود. بازیکنی که آخرین چراغ را خاموش کرده است، رعیت میشود و دیگری شاه. رعیت از بین شخصیتهای بازی (به جز خودش و شاه) یک همدست برای خود انتخاب میکند و شاه یک پیشمرگ. رعیت باید به ترتیب فنجان مربوط به پیشمرگ و شاه را شناسایی کند یا به عبارتی بکشد. در مقابل شاه نیز باید رعیت و همدستش را به هر ترتیبی حدس بزند. رعیت این فاز از بازی را آغاز میکند و فنجانی را که فکر میکند متعلق به پیشمرگ است برداشته، داخل آن را نگاه میکند و اگر درست حدس زده بود، به رو برگردانده و روی صفحه قرار میدهد ولی اگر حدس او اشتباه بود، فنجان را به پشت سر جای خود میگذارد. سپس نوبت شاه است و همین روند را تکرار میکند. هر بازیکنی که زودتر هدفهایش را از بین ببرد برندهی بازی میشود.
برای انجام بازی ۳ تا 6 نفره، شش فنجان روی راسهای یک شش ضلعی فرضی قرار میگیرند و بازیکنها پشت آنها مینشینند. به هر بازیکن سه نگین به عنوان سکه داده میشود و باقی نگینها بین بازیکنان قرار میگیرد. هر بازیکن در نوبت خود میتواند فنجانها را به ترتیبی خاص جابجا کند یا با پرداخت یک سکه از هویت فنجان مقابلش آگاه شود. علاوه بر این دو کار، بازیکنها میتوانند در نوبتشان ادعای نقش کنند و کارِ آن نقش را انجام دهند. هر یک از 6 شخصیت بازی قابلیت منحصرا به فردی دارند. بازیکنان میتوانند در ادعای خود صادق باشند یا بلوف بزنند و دیگران نیز میتوانند بلوف آنها را برملا کنند. زمانی که سکههای خزانه تمام شود بازی به پایان میرسد و بازیکنی که بیشترین سکه را داشته باشد برنده است.
جزئیات اثر
اجزای بازی شامل ۶ فنجان سفالی، ۳۰ نگین و کیسه نگینها، صفحهی نقشهی بازی، دفترچه راهنمای حالت ۲ نفره و دفترچه راهنمای حالت ۳ تا ۶ نفره میباشد. تمام محتویات بازی از کیفیت تولیدی خوبی برخوردارند خصوصیا فنجانها که از جنس سفال لعابخوردهاند و دستساز هستند. مقسمی زیبا و کاربردی هم درون جعبه بازی تعبیه شده تا فنجانها را در خود جای دهد.
عکس های منتخب اسباب بازی
نظرات کاربران
هیچ نظری وجود ندارد
هیچ نظری وجود ندارد
افزودن دیدگاه در مورد شاه¬دزدوزیر دوئل