• امروز : 28 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی اسباب بازی سیلور مارول و دی¬سی

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

7 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه

108 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 8 +

سیلور مارول و دی­سی ترکيبي است از بهترين کاراکترهاي چهار نسخه‌ي بازي سیلور يعني «طلسم»، «گلوله»،  «سکه» و «خنجر» که در قالب کاراکترهاي دنياي مارول و دي‌سي توسط گروه گیم­باز بازطراحی شده و با داستانی جدید در ایران تولید شده است. همانند نسخ دیگر، این بازی هم کارتی و حافظه­محور است و هر دست آن بین 30 تا 60 دقیقه طول می­کشد. این اقتباس از سیلور هم 2 تا 4 نفره است و افراد 8 سال به بالا می­توانند آن را بازی کنند.

0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

سیلور مارول و دی­سی به خاطر استفاده از شخصیت­های ابرقهرمانان معروف و تنوع قابلیت­ها بازی بسیار جذابی برای تمامی سنین به شمار می­رود و می­تواند در بهبود و رشد مهارت­های مختلف و همچنین قدرت حافظه و تمرکز همه خصوصا کودکان نقش بسزایی داشته باشد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

در سیلور هم مانند برخی بازی­های دیگر، برای پیروزی می­توان روند بازی دیگران را مختل کرد ولی باید به فرزندان خاطرنشان کرد که این اعمال فقط در چارچوب بازی هستند که منطقی جلوه می­کنند و در زندگی واقعی کارهای نادرستی محسوب می­شوند. همچنین می­توان در مورد ابرقهرمانان معروف و قابلیت­هایشان با فرزندان گفتگو کرد.

داستان اثر

در این بازی ابرقهرمانانی از دنیای مارول و دی­سی دور هم جمع شده­اند تا با ارتش چيتاري‌ها، سرسپُردگان بي‌رحم تانوس، مبارزه کنند. هر بازیکن به‌عنوان سرپرست يکي از کولوني‌هاي مخفي، با استفاده از قابليت‌ها و قدرت‌هاي ويژه‌ي هر يک از ابرقهرمانان، سعی در راندن چيتاري‌ها از کولوني خود می­کنند. هر کارت شخصیت دارای عددی است که نشان­دهنده تعداد چیتاری­هاییست که به دنبال آن شخصیت می­آیند. بازیکنان با معاوضه یا کم کردن کارت­ها از کلونی خود سعی می­کنند جمع عددی کارت­های خود را کاهش دهند. سرپرستي که در پايان بازي، کم‌ترين تعداد چيتاري‌ها را در کولوني خود داشته باشد، برنده‌ي بازي خواهد بود.

خلاصه نحوه بازی: ابتدا تمام کارت های بازی بُر خورده و جلوی هر بازیکن یک ردیف 5 عددی از کارت­ها به پشت قرار می­گیرد. کارت­های باقی­مانده در یک ستون به پشت در میان بازیکنان گذاشته می­شود. سپس کارت بالایی دسته رو شده و در کنار آن قرار می­گیرد تا دسته کارت­های سوخته را تشکیل دهد.

در شروع بازی، تمام بازیکنان دو عدد از کارت­های دهکده­ی خود را به طور مخفیانه مشاهده می­کنند. هر بازیکن در نوبت خود می­تواند یک کارت از دسته کارت­های وسط بازی برداشته و مخفیانه آن را نگاه کند و اگر خواست با یک یا چند کارت از دهکده خود عوض کند، یا آن را بسوزاند و روی دسته کارت­های سوخته قرار دهد و در صورت تمایل و امکان، قابلیت آن را انجام دهد. او همچنین می­تواند به جای این کار، کارت روی دسته کارت­های سوخته را برداشته و با یک یا چند کارت از دهکده خود عوض کند.

به هنگام تعویض کارت­ها، برای خارج کردن چند کارت به صورت همزمان از دهکده، ارزش عددی آن­ها باید یکسان باشد و در صورت اشتباه، نه تنها آنها از دهکده خارج نمی­شوند بلکه کارت جدید هم که قرار بود جایگزین­شان شود، به دهکده اضافه می­شود. کارتی که به پشت از دسته کارت­ها برداشته می­شود، همانطور به پشت به دهکده اضافه می­شود و کارتی که از دسته کارت­های سوخته برداشته شود، همانطور به رو در دهکده گذاشته می­شود. کارت­های خارج شده از دهکده به رو در دسته کارت­های سوخته قرار می­گیرند.

بازی می­تواند تا بازی کردن آخرین کارت از دسته کارت­ها ادامه پیدا کند یا وقتی تمام شود که یک بازیکن، که فکر می­کند مجموع اعداد کارت­های دهکده­اش کمتر از دیگران است، اعلام سرشماری کند. بازی در 4 دور ادامه پیدا می­کند و بازیکنی که در پایانِ دوُر چهارم، کم‌ترین گرگینه‌ را در دهکده خود داشته باشد یعنی مجموع اعدادِ کارت‌هایش از همه کم‌تر باشد برنده‌ی بازی خواهد بود.

جزئیات اثر

اجزای بازی شامل 52 کارت بازی اصلی و 12 پرومو کارت ویژه، 4 عدد کارت راهنما، صفحه کارت­های بازی، 1 نشان فلزی بترنگ، 1 دفترچه امتیازشماری و 1 دفترچه راهنما است. جنس و ضخامت و کیفیت چاپ کارت­ها مطلوب بوده و دفترچه امتیازشماری هم دارای 20 برگ به صورت دو رو بوده که امکان اجازه 40 بار بازی را فراهم می­کند. یکی از نقاط قوت این بازی جذاب استفاده از تصاویر ابرقهرمان­های معروف دنیای مارول و دی­سی است که خصوصا برای طرفداران آنها بسیار هیجان­انگیز است. بر رو و پشت جعبه بازی و همچنین کناره ­های آن نیز تصویر مختلفی از ابرقهرمان­ها به چشم می­خورد که به ظاهر جعبه گیرایی خاصی بخشیده است.

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد سیلور مارول و دی¬سی

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!