• امروز : 13 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی اسباب بازی سیلور (باندل سکه و خنجر)

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

6 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه

225 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 8 +

سیلور یک بازی کارتی حافظه محور با تم گرگینه است که برای سنین 8 به بالا مناسب بوده. این بازی که برای 2 تا 4 نفر طراحی شده در تمام حالات جذاب بوده و بسته به تعداد نفرات، بین 30 تا 60 دقیقه طول می­کشد. این محصول که بازتولید گروه گیم­باز از بازی Silver می­باشد شامل دو نسخه سکه و خنجر (Coin & Dagger) از سری بازی­های سیلور بوده که هر کدام را می­توان جداگانه بازی کرد و همچنین می­توان با جابجا کردن کارت­های دو نسخه، تنوع بیشتری به بازی داد. این دو نسخه در ادامه دو نسخه پیشین بازی یعنی طلسم و گلوله تولید شده­اند و قابلیت ادغام با آنها را نیز دارند.

0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

سیلور به لحاظ بصری، تنوع کارت­ها و مکانیزم، بازی بسیار جذابی برای تمامی سنین به شمار می­رود و می­تواند در بهبود و رشد مهارت­های مختلف و همچنین قدرت حافظه و تمرکز همه خصوصا کودکان نقش بسزایی داشته باشد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

درست است که در سیلور، به مانند برخی بازی­های دیگر، برای پیروزی می­توان روند بازی دیگران را هم مختل کرد ولی باید به فرزندان خاطرنشان کرد که این اعمال فقط در چارچوب بازی هستند که منطقی جلوه می­کنند و در زندگی واقعی کارهای درستی به شمار نمی­روند. تم فانتزی بازی و حضور شخصیت­های متنوع هم موضوعی است که می­توان راجع به آن صحبت کرد و حتی به کمک آنها داستان­هایی تخیلی ساخت.

داستان اثر

در این بازی بازیکنان به عنوان کدخدای دهکده­های مختلف که مورد هجوم گرگینه­ها قرار گرفته­اند بازی می­کنند و باید تلاش کنند تا گرگینه­ها را از دهکده خود بیرون کرده و از ورودشان نیز جلوگیری کنند.

کارت­های هر نسخه از بازی شامل 14 شخصیت بوده (شیاد، حکیم، کاهن، گرگی و ... در نسخه سکه و جاسوس، نگهبان، زامبی، پشمالو و ... در خنجر) که هر کدام از این اهالی دهکده دارای قابلیتی هستند و همچنین عدد روی هر کارت نشان­دهنده تعداد گرگینه­ای است که آن شخص با خود به دهکده می­آورد. در ابتدای بازی تمام بازیکنان 5 کارت در دهکده خود دارند و هدف داشتن گرگینه کمتر در دهکده خود در پایان بازی است یعنی در انتها، هر بازیکنی که مجموع اعداد کارت­هایش کمتر از دیگران باشد برنده بازی خواهد بود. برای رسیدن به این منظور، بازیکنان بایستی محل قرارگیری هر یک از اهالی دهکده خود را به خاطر سپرده و با استفاده از قابلیت آنها تعداد کارت­های دهکده خود را کمتر کرده و مجموع عددی کارت­های باقیمانده را نیز کم کنند.

خلاصه نحوه بازی: ابتدا تمام کارت های بازی بُر خورده و جلوی هر بازیکن یک ردیف 5 عددی از کارت­ها به پشت قرار می­گیرد. کارت­های باقی­مانده در یک ستون به پشت در میان بازیکنان گذاشته می­شود. سپس کارت بالایی دسته رو شده و در کنار آن قرار می­گیرد تا دسته کارت­های سوخته را تشکیل دهد.

در شروع بازی، تمام بازیکنان دو عدد از کارت­های دهکده ی خود را به طور مخفیانه مشاهده می­کنند. هر بازیکن در نوبت خود می­تواند یک کارت از دسته کارت­­های وسط بازی برداشته و مخفیانه آن را نگاه کند و اگر خواست با یک یا چند کارت از دهکده خود عوض کند، یا آن را بسوزاند و روی دسته کارت­های سوخته قرار دهد و در صورت تمایل و امکان، قابلیت آن را انجام دهد. او همچنین می­تواند به جای این کار، کارت روی دسته کارت­های سوخته را برداشته و با یک یا چند کارت از دهکده خود عوض کند.

به هنگام تعویض کارت­ها، برای خارج کردن چند کارت به صورت همزمان از دهکده، ارزش عددی آن­ها باید یکسان باشد و در صورت اشتباه، نه تنها آنها از دهکده خارج نمی­شوند بلکه کارت جدید هم که قرار بود جایگزینشان شود، به دهکده اضافه می­شود. کارتی که به پشت از دسته کارت­ها برداشته می­شود، همانطور به پشت به دهکده اضافه می­شود و کارتی که از دسته کارت­های سوخته برداشته شود، همانطور به رو در دهکده گذاشته می­شود. کارت­های خارج شده از دهکده به رو در دسته کارت­های سوخته قرار می­گیرند.

بازی می­تواند تا بازی کردن آخرین کارت از دسته کارت­ها ادامه پیدا کند یا وقتی تمام شود که یک بازیکن، که فکر می­کند مجموع اعداد کارت­های دهکده­اش کمتر از دیگران است، اعلام سرشماری کند. بازی در 4 دور ادامه پیدا می­کند و بازیکنی که در پایانِ دوُر چهارم، کم‌ترین گرگینه‌ را در دهکده خود داشته باشد یعنی مجموع اعدادِ کارت‌هایش از همه کم‌تر باشد برنده‌ی بازی خواهد بود.

جزئیات اثر

اجزای بازی شامل 104 کارت بازی (52 کارت برای هر نسخه)، 8 عدد کارت راهنما (4تا برای هر نسخه)، 4 نشانگر ستون کارت­های اختصاصی، 1 سکه نقره­ای، 1 خنجر نقره­ای و 2 دفترچه راهنما می­باشد. جنس و ضخامت و کیفیت چاپ کارت­ها و سکه مطلوب است ولی خنجر از کیفیت تولید مناسبی برخوردار نیست. یکی از نقاط قوت این بازی جذاب و هیجان­انگیز تصویرسازی­های زیبا و فوق­العاده شخصیت­های آن می­باشد که با ظرافت هرچه تمام­تر انجام شده و حس و حال داستان بازی را به خوبی القا می­کند. عناوین شخصیت­ها هم به صورت دو زبانه فارسی و انگلیسی روی کارت­ها نوشته شده است.

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد سیلور (باندل سکه و خنجر)

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!