• امروز : 13 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی اسباب بازی سه قله

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

6 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه

117 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 9 +

سه قله یک بازی خانوادگی مسابقه­ای مبتنی بر تاس ریختن و با مکانیزم شانستو امتحان کن است که برای سنین 9 سال به بالا مناسب است. بهترین حالت این بازی 2 تا 4 نفره، 3 نفره است و هر دست آن حدود 30 دقیقه طول می­کشد. انتشارات دلهام این بازی را در ایران از روی نسخه اصلی آن با نام Can’t Stop به فارسی تولید کرده است.

0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

با اینکه با یک بازی تاسی طرفیم که عنصر شانس و ریسک تاثیر زیادی در آن دارد، ولی بازیکنان در این بازی می­آموزند که به منظور دستیابی به پیروزی باید بین تلاش برای پیشرفت سریع و میزان ریسک­پذیری خود تعادلی ایجاد کنند و همچنین برای موفقی بیشتر فقط روی یک هدف متمرکز نباشند و برای رسیدن به چند هدف برنامه‌ریزی کنند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

انسان­ها در مسیر رسید به پیروزی ممکن است بارها و بارها شکست بخورند. ولی کلید موفقیت، استمرار و پشتکار و ناامید نشدن است. این قضیه در این بازی هم به خوبی دیده می­شود و گاهی پیشرفت یک بازیکن در مسیرهای مختلف به خاطر نیامدن تاس مناسب به هدر می­رود. والدین می­توانند در رابطه با این موضوع با فرزندان خود صحبت کنند. خوش­شانس بودن هم امری است که برخی بدان اعتقاد دارند ولی آیا می­توان مبنای پیشرفت را بر این اساس استوار کرد و فقط به شانس متکی بود یا باید کمی محتاطانه عمل کرد؟ این هم سوالی است که می­شود از فرزندان پرسید. در مورد تم بازی هم که کوهنوردی است می­توان با کودکان به گفتگو پرداخت که فواید آن چیست و همچنین در رابطه با قله­های مرتفع ایران و جهان اطلاعاتی را در اختیار آنها گذاشت.

داستان اثر

دراین بازی، بازیکنان در نقش کوهنوردانی هستند که باید به قله 3 کوه از 11 کوه صعود کنند تا برنده شوند! اما این کار چندان هم ساده نیست؛ اگر بیش از حد ریسک کنند، ناگهان همه پیشرفت‌شان می‌سوزد و باید از اول شروع کنند. بنابراین، بازیکنان باید بین پیشرفت سریع و ریسک مناسب، تعادل برقرار کنند تا زودتر به هدف رسیده و برنده شوند.

خلاصه نحوه بازی: هر یک از بازیکن‌ها یه رنگ‌ را انتخاب می‌کنند و 11 تا مهره‌ی مربوطه را برمی‌دارند. هر بازیکن در نوبت خودش هر 4 تاس را پرتاب می­کند و سپس تاس­های روشده را به دلخواه به دو قسمت تقسیم‌ می­کند تا یک جُفت عدد تشکیل شود. مثلا اگر نتیجه این بوده: 1، 5، 4 و 6؛ هر یک از جفت‌های زیر امکان­پذیر هستن: 6 و 10 (1+5 و 4+6)، 5 و 11 (1+4 و 5+6) و 7 و 9 (1+6 و 4+5). دو عدد منتخب بازیکن نشان­دهنده­ی دو مسیر قله­ای هستند که باید نشانگرهای سفید روی آنها قرار بگیرند. اگر بازیکن برای اولین بار در مسیری نشانگر می­گذارد باید آن را بر روی پایین­ترین خانه آن مسیر قرار دهد. در هر نوبت بازیکنان می‌توانند بیش‌ از یک بار تاس بریزند و بعد از هر بار تاس ریختن هم به همان شکل، جفت‌هایی از اعداد تشکیل بدهند. اگر عدد تکراری تشکیل شد، نشانگر مربوطه در مسیر مربوطه بالاتر می­رود. اگر عدد جدیدی تشکیل شد و هنوز نشانگرِ دیگری بیرون از صفحه مانده بود، باید نشانگر روی مسیر جدید گذاشته شود. تا زمانیکه با تاس­های ریخته شده بتوان حداقل یک نشانگر بر روی یکی از مسیرها گذاشت یا حداقل یکی از نشانگرها در یک مسیر بالا برد، بازیکن اجازه دارباز هم به تاس ریختن ادامه دهد و همچنین می­تواند دیگر تاس نریزد و نوبتش را تمام کند! برای این کار، فقط کافیست نشانگرها را از روی صفحه برداشته و به‌جای آنها یکی از مهره‌های رنگی خودش را بگذارد. در نوبت­های بعدی، اگر بر اساس عدد مجموع دو تاس، بازیکن مسیری را انتخاب کند که مهره‌ای از خودش آنجا باشد، باید نشانگر را در خانه بالایی آن مهره قرار دهد. اگر مهره‌ای از یکی از رُقبا در خانه­ای باشد، می‌توان نشانگر را روی آن مهره گذاشت. ولی در صورتیکه نتیجه‌ی تاس‌ها امکان قرار دادن هیچ نشانگری را به بازیکن ندهند، نوبتش تمام می­شود و باید همه‌ی نشانگرهایی را که روی صفحه قرار داده بردارد ولی مهره‌هایی که روی صفحه از قبل مانده است در جای خود باقی می­مانند. وقتیکه بازیکنی در نوبت خود هر 3 نشانگر را روی صفحه قرار داد، با هر تاس‌ ریختنِ اضافه، باید بتواند حداقل یکی از نشانگرها را یک خانه حرکت دهد در غیر این صورت، نوبتش تمام می­شود و نشانگرها را هر جای صفحه که باشند برمی­دارد و به بازیکن بعدی تحویل می­دهد. به محض اینکه بازیکنی یکی از "مهره"های خود را در بالاترین خانه یک مسیر قرار دهد، فاتحِ آن قله شده است. و دیگر بازیکن دیگری یا حتی مهره دیگری از خود بازیکن نمی­تواند در آن مسیر پیشروی کند. برنده بازیکنی است که زودتر از دیگران، 3 قله را فتح کند.

جزئیات اثر

اجزای بازی شامل یک صفحه بازی، 4 تاس، 3 مهره نشانگر سفید، 44 مهره در 4 رنگ و یک راهنمای بازی است. کیفیت تولید معمولی است ولی بنا به قیمت پایین بازی مناسب به نظر می­رسد.

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد سه قله

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!