در این بازی، بازیگران نقش جادوگرانی را بازی میکنند که تکههای نقشهای سحرآمیز را به حرکت درمیآورند تا مشخص کنند دشمنان از سمت دریا حمله خواهند کرد یا از سمت خشکی. در انتها با کاملشدن نقشه پهناورترین سطح بین دریا و خشکی مشخص میکند جادوگر دریا درست حدس زده و یا جادوگر خشکی پیروز این پیشبینی است.
خلاصه نحوه بازی:
ابتدا کاشی شروع بازی که تصویر یک قطبنما روی آن است را در مرکز میز و دسترس بازیکنان قرار میدهیم. سپس تمامی کاشیهای باقیمانده را بر زده و روی میز قرار میدهیم. یکی از بازیکنان بهعنوان جادوگر دریا و بازیکن مقابل بهعنوان جادوگر خشکی انتخاب شده و بازیکن شروعکننده یک کاشی برداشته و به کاشی آغاز بازی از هر ضلعی که بخواهد متصل میکند. سپس نوبت بازیکن دوم خواهد بود. از این به بعد هر بازیکن در نوبتش میتواند یکی از دو اقدام زیر را انجام دهد.
- 1 کاشی جدید از روی دسته کاشیها برداشته و به یک ضلع از یکی از کاشیهایی که از قبل روی زمین قرار گرفته بچسباند. انجام این اقدام مشروط به این نکته است که در نهایت کاشیها باید در یک چارت و جدول 3 در 3 چیده شوند و یک مربع 3 در 3 را تشکیل دهند. پس اگر در جهتی با اضافهشدن کاشی جدید این فرم به هم بخورد اجازه قراردادن کاشی در آن بخش زمین وجود ندارد.
- یکی از کاشیهایی که از قبل روی زمین بازی قرار دارد را 90 درجه به شکل ساعتگرد بچرخاند. انجام این اقدام مشروط به این نکته است که اگر دو بازیکن پشتهم این اقدام را انجام دهند باید در اقدام بعد بازیکن اول اجباراً کاشی جدیدی به بازی اضافه کند.
زمانی که نهمین کاشی به زمین بازی اضافه شود در همان لحظه بازی پایانیافته و نقشه 3 در 3 بررسی میشود. بازیکن صاحب سرزمین بههمپیوستهای که بیشترین سطح را داشته باشد برنده بازی خواهد بود. اگر در زمان پایان بازی هر دو بازیکن، سرزمینهایی با وسعت یکسان داشته باشند، بازیکنی که آخرین کاشی را به زمین بازی اضافه کرده باشد بازنده خواهد بود.
نظرات کاربران
هیچ نظری وجود ندارد
هیچ نظری وجود ندارد
افزودن دیدگاه در مورد راگناروک