در اروپای سدههای میانی، 4 لشگر از سربازان زرهپوش و شوالیههای سوارهنظام در پیکاری خونین به هم تاختهاند. سرنوشت پیکارگران چنین مقدر میشود که گروهی با اهتزاز پرچم صلح از نبردگاه میگریزند. سربازان لشگر سیاهپوش بر سایر سربازان غلبه کرده اما مقهور شوالیههای قدرتمند میشوند. آن کس که بر همهی لشگریان غالب است یگانه حکمران میدان نبرد است. هیچکدام از مبارزان توان پیکار با حکمران را ندارند اما هیچ قدرتی بی افول نیست. بانوی پریچهره، یگانه انسانی است که میتواند با حیلههای ظریف و ملاحت ذاتی حکمران را مقهور نماید پس واقعا پیشبینی پیروز نهایی این نبرد دشوار است. نبردی که 10 سال(در 10 دور) به طول میانجامد.
خلاصه نحوه بازی:
ابتدا تمامی کارتها را خوب بر زده و در هر دور از 10 دور بازی به تعداد عدد آن دور به بازیکنان کارت داده میشود. مثلا در دور اول به هر بازیکن یک کارت میدهیم. سپس بازیکنان با نگاه کردن به کارت دستشان تعداد دست پیروز در آن دور توسط خودشان را حدس زده و همگی دستهایشان را به شکل مشت جلو میآورند. سپس به شکل همزمان با انگشت پیشبینی خود را مبنی بر تعداد دست پیروزی آن دورشان نشان میدهند. مثلا در دور پنجم بازی وقتی هر بازیکن 5 کارت در دست دارد یک بازیکن پیشبینی میکند 2 کارتش در نبرد پیروز میشود پس در زمان اعلام پیشبینی با انگشت عدد 2 را نشان میدهد. بعد از اعلام پیشبینی بازیکنان تمام موارد پیشبینی در دفترچه بازی نوشته میشود.
سپس بازیکنی که توکن شروعکننده را در اختیار دارد یک کارت را روی زمین بازی میکند و سپس در جهت عقربههای ساعت سایر بازیکنان یک کارت از دستشان با توجه به رنگ کارت بازیکن اول، به نوبت بازی میکنند. سپس با توجه به اثر متقابل کارتها بر یکدیگر یکی از بازیکنان برندهی آن دور شده و کارتها را جمع میکند و به شکل یک دسته در کنار خود قرار میدهد و برای شروع مرحله جدید همان دور کارتی از دستش بازی میکند و به منوال قبل بازیکنان کارت بازی کرده و مراحل طی میشود. بعد از پایان هر دور بازی تعداد دستهای برنده توسط هر بازیکن با عدد ادعای اولیهاش مقایسه میشود. اگر بازیکن دقیقا به تعداد عدد ادعایش صاحب پیروزی شده باشد امتیازات مثبتی را دریافت و در دفترچه ثبت میشود اما اگر تعداد دستهای پیروزی بازیکن کمتر و حتی بیشتر از پیشبینی اولیهاش باشد آن بازیکن امتیازات منفی دریافت کرده و در دفترچه ثبت میشود. سپس کل کارتها جمع شده مجدد بر میخورد و برای شروع دور بعدی بین بازیکنان توزیع میشود. شروعکننده دور بعدی نفر سمت چپ شروعکننده قبلی بوده و توکن بازیکن شروعکننده را مقابل خود قرار میدهد. روال بازی تا 10 دور ادامه پیدا میکند و در پایان 10 دور بازیکنی که صاحب مجموع بیشترین امتیاز باشد برنده نهایی بازی خواهد بود.
اثرات متقابل کارتها بر هم به شکل خلاصه به شرح زیر است:
کارت هر رنگی با عدد بالاتر از کارتهای همرنگش برتر است.
کارتهای مشکی با هر عددی از کارتهای 3 رنگ دیگر با هر عددی برتر هستند.
کارتهای پرچم در هر شرایطی ضعیفترین کارت هستند و محکوم به شکست.
کارت شوالیه از تمامی کارتهای 4 رنگ، کارت پرچم و حتی کارت بانو برتر است.
کارت بانو از تمامی کارتها به جز کارت شوالیه برتر است.
کارت حکمران از تمامی کارتها به جز کارت بانو برتر است.
ارزش کارت جنگ و صلح توسط شخصی که آن را بازی میکند در همان زمان انتخاب میشود(شوالیه باشد یا پرچم).
نظرات کاربران
هیچ نظری وجود ندارد
هیچ نظری وجود ندارد
افزودن دیدگاه در مورد حکمران