• امروز : 20 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی اسباب بازی حکمران

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

7 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: دقیقه

120 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 10 +
«حکمران» یک بازی کارتی و جذاب است که بر اساس بازی «اسکال کینگ» و توسط گروه تولیدی «آرمان‌گیمز» در ایران تولید و به بازار عرضه شده است. این بازی برای 2 تا 6 بازیکن با سن بالای 10 سال مناسب بوده و هر دور آن حدود 30 دقیقه زمان می‌برد.
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

بازی «حکمران» یک بازی بسیار جذاب و خانوادگیست و برای خانواده‌هایی که بسیار علاقه‌مند به بازی‌های کارتی و قدیمی هستند پیشنهاد می‌شود. بالا رفتن جذابیت بازی با مکانیزم پیش‌بینی کاملا دقیق اتفاق می‌افتد یعنی گاهی برای بدست آوردن امتیاز و بردن باید در دست‌هایی به حریفانت ببازی تا بتوانی امتیاز نهایی مثبتی را دریافت کنی. حتی با پیش‌بینی اینکه در یک دور هیچ دستی به عنوان برنده نخواهید داشت و تحقق این پیش‌بینی امتیاز مثبت بالایی دریافت می‌کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

والدین باید داستان بازی را به شکل یک داستان تاریخی و مبارزاتی شاهان در گذشته برای بچه‌ها بازگو کنند و نقشه‌های پیروزی و شکست را که حتی ممکن بود با فریب زنان درباری در جنگ ایجاد شود را با پیشینه تاریخی به کودکان آموزش دهند تا بازی بتواند جنبه‌های آموزش‌محور را جایگزین تخریب‌های احتمالی داستان بازی برای کودکان نماید.

داستان اثر

در اروپای سده‌های میانی، 4 لشگر از سربازان زره‌پوش و شوالیه‌های سواره‌نظام در پیکاری خونین به هم تاخته‌اند. سرنوشت پیکارگران چنین مقدر می‌شود که گروهی با اهتزاز پرچم صلح از نبردگاه می‌گریزند. سربازان لشگر سیاه‌پوش بر سایر سربازان غلبه کرده اما مقهور شوالیه‌های قدرتمند می‌شوند. آن کس که بر همه‌ی لشگریان غالب است یگانه حکمران میدان نبرد است. هیچکدام از مبارزان توان پیکار با حکمران را ندارند اما هیچ قدرتی بی افول نیست. بانوی پریچهره، یگانه انسانی است که می‌تواند با حیله‌های ظریف و ملاحت ذاتی حکمران را مقهور نماید پس واقعا پیش‌بینی پیروز نهایی این نبرد دشوار است. نبردی که 10 سال(در 10 دور) به طول می‌انجامد.

خلاصه نحوه بازی:

ابتدا تمامی کارت‌ها را خوب بر زده و در هر دور از 10 دور بازی به تعداد عدد آن دور به بازیکنان کارت داده می‌شود. مثلا در دور اول به هر بازیکن یک کارت می‌دهیم. سپس بازیکنان با نگاه کردن به کارت دستشان تعداد دست پیروز در آن دور توسط خودشان را حدس زده و همگی دست‌هایشان را به شکل مشت جلو می‌آورند. سپس به شکل همزمان با انگشت پیش‌بینی خود را مبنی بر تعداد دست پیروزی آن دورشان نشان می‌دهند. مثلا در دور پنجم بازی وقتی هر بازیکن 5 کارت در دست دارد یک بازیکن پیش‌بینی می‌کند 2 کارتش در نبرد پیروز می‌شود پس در زمان اعلام پیش‌بینی با انگشت عدد 2 را نشان می‌دهد. بعد از اعلام پیش‌بینی بازیکنان تمام موارد پیش‌بینی در دفترچه بازی نوشته می‌شود.

سپس بازیکنی که توکن شروع‌کننده را در اختیار دارد یک کارت را روی زمین بازی می‌کند و سپس در جهت عقربه‌های ساعت سایر بازیکنان یک کارت از دستشان با توجه به رنگ کارت بازیکن اول، به نوبت بازی می‌کنند. سپس با توجه به اثر متقابل کارت‌ها بر یکدیگر یکی از بازیکنان برنده‌ی آن دور شده و کارت‌ها را جمع می‌کند و به شکل یک دسته در کنار خود قرار می‌دهد و برای شروع مرحله جدید همان دور کارتی از دستش بازی می‌کند و به منوال قبل بازیکنان کارت بازی کرده و مراحل طی می‌شود. بعد از پایان هر دور بازی تعداد دست‌های برنده توسط هر بازیکن با عدد ادعای اولیه‌اش مقایسه می‌شود. اگر بازیکن دقیقا به تعداد عدد ادعایش صاحب پیروزی شده باشد امتیازات مثبتی را دریافت و در دفترچه ثبت می‌شود اما اگر تعداد دست‌های پیروزی بازیکن کمتر و حتی بیشتر از پیش‌بینی اولیه‌اش باشد آن بازیکن امتیازات منفی دریافت کرده و در دفترچه ثبت می‌شود. سپس کل کارت‌ها جمع شده مجدد بر می‌خورد و برای شروع دور بعدی بین بازیکنان توزیع می‌شود. شروع‌کننده دور بعدی نفر سمت چپ شروع‌کننده قبلی بوده و توکن بازیکن شروع‌کننده را مقابل خود قرار می‌دهد. روال بازی تا 10 دور ادامه پیدا می‌کند و در پایان 10 دور بازیکنی که صاحب مجموع بیشترین امتیاز باشد برنده نهایی بازی خواهد بود.

اثرات متقابل کارت‌ها بر هم به شکل خلاصه به شرح زیر است:

کارت هر رنگی با عدد بالاتر از کارت‌های همرنگش برتر است.

کارت‌های مشکی با هر عددی از کارت‌های 3 رنگ دیگر با هر عددی برتر هستند.

کارت‌های پرچم در هر شرایطی ضعیف‌ترین کارت هستند و محکوم به شکست.

کارت شوالیه از تمامی کارت‌های 4 رنگ، کارت پرچم و حتی کارت بانو برتر است.

کارت بانو از تمامی کارت‌ها به جز کارت شوالیه برتر است.

کارت حکمران از تمامی کارت‌ها به جز کارت بانو برتر است.

ارزش کارت جنگ و صلح توسط شخصی که آن را بازی می‌کند در همان زمان انتخاب می‌شود(شوالیه باشد یا پرچم).

جزئیات اثر

بازی شامل 66 کارت با رنگ‌ها، اعداد و قابلیت‌های مختلف است. کارت‌هایی به رنگ قرمز، آبی، سبز و مشکی(هر کدام از عدد 1 تا 13)، کارت‌های پرچم یا صلح، کارت‌های سپر یا شوالیه، کارت ترکیبی پرچم و سپر یا جنگ و صلح، کارت بانو و کارت حکمران تمامی 66 کارت بازی را شامل می‌شوند. 1 توکن بازیکن شروع‌کننده به همراه 3 کارت دو روی راهنمای سریع، دفترچه ثبت امتیاز و دفترچه قوانین بازی، سایر اجزای بازی را تشکیل می‌دهند. کیفیت طراحی و جنس کارت‌های بازی همچنین جعبه آن بسیار خوب و مناسب است.

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد حکمران

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!