باشگاه کارگاهان یکبار دیگر عضو جدید میپذیرد. شما هم دعوتید تا با بررسی دقیق شواهد و مدارک سعی کنید خائن و دروغگو را شناسایی کرده و با پیروزی در رقابت وارد باشگاه کارگاهان شوید.
خلاصه نحوه بازی:
ابتدا تمامی کارتهای مدارک را بر زده و به هر بازیکن 6 کارت بدهید و باقی کارتها را به همراه توکنهای امتیاز در مرکز میز و دسترس تمام بازیکنان قرار دهید. به هر بازیکن یک نشانگر کارت و ذرهبین همرنگ با آن را بدهید. برای انجام دور اول یک بازیکن را بهعنوان شاهد انتخاب کرده و دفترچههای یادداشت را (1 دفترچه کمتر از تعداد بازیکنان حاضر در بازی) به همراه مداد به او بدهید.
بعد از چیدمان اولیه بازیکن شاهد 6 کارتش را بررسی کرده و یکی از کارتها را بهعنوان سر نخ انتخاب میکند و به رو در کنار نشانگر خود میگذارد. سپس کلمهای مرتبط با سرنخ ذهنی و کارتی که بازی کرده را روی دفترچههایی که در اختیار دارد نوشته و تنها روی یک دفترچه هیچچیزی نمینویسد. دفترچهها توسط شاهد بُر خورده و به هر بازیکن یک دفترچه داده میشود. بازیکنان به شکل مخفی دفترچههای خود را رویت کرده و از کلمه سرنخ مطلع میشوند. تنها یک بازیکن است که دفترچه سفید را دریافت کرده؛ اما وانمود میکند که کلمه را دیده و مثل تمامی بازیکنان مطلع است. این بازیکن در واقع خائن بازی بوده و هدف سایر بازیکنان تشخیص و پیداکردن خائن بوده و فرد خائن نیز باید با نحوه بازی خود سایر بازیکنان را گمراه کرده و دیگران را بهجای خود جلوه دهد. بازیکنان از سمت نفر سمت چپ شاهد تکتک از کارتهایشان کارتی بازی میکنند تا مرتبط با کلمه و کارت شاهد باشد و کارگاه بودن خود را با تصاویر کارت اثبات کنند. خائن نیز بر اساس کارتهای بازی شده و حدس و گمانش کارتی بازی کرده که خود را مطلع نشان دهد. با بازیکردن کارت اول تمامی بازیکنان، شاهد کارت دوم را در کنار صفحه نشانگر خود بازی کرده و باقی بازیکنان به همان ترتیب تکتک، کارت دوم خود را کنار صفحه نشانگر خود بازی میکنند. (بعد از بازی هر کارت از دست، یک کارت جدید از دسته کارتهای وسط میز به دست بازیکنان اضافه شده و همواره در دست بازیکنان 6 کارت وجود خواهد داشت.)
بعد از اینکه تمامی بازیکنان دو کارت خود را بازی کردند شاهد کلمه سرنخ را بلند برای بازیکنان گفته و با تشریح تصاویر، دلایل بازیکردن دو کارتش را بازگو میکند. سپس تکتک بازیکنان به ترتیب دلایل بازیکردن کارتهایشان را برای سایرین بازگو میکنند. بعد از پایان گفتگو زمان تصمیمگیری است و با شمارش معکوس 3 – 2 – 1 هر بازیکن به جز شاهد ذرهبین خود را در کنار بازیکنی که حدس میزند خائن باشد قرار میدهد. سپس بازیکنان دفترچههای مقابلشان را رو کرده و خائن برای همه نمایان میشود. هر بازیکنی که با ذرهبینش خائن را درست تشخیص داده باشد از بانک بازی یک توکن 3 امتیازی دریافت میکند. اگر در مقابل فرد خائن یک ذرهبین یا هیچ ذرهبینی قرار نگیرد و او توانسته باشد کارگاهان را بهخوبی منحرف کند خودش صاحب یک توکن 5 امتیازی و شاهد صاحب یک توکن 4 امتیازی میشود. در بازیهای بالای 6 نفر زمانی که هر بازیکن یکبار شاهد شود بازی تمام شده و بازیکن صاحب مجموع بیشترین توکن امتیاز برنده نهایی خواهد بود. در بازیهای زیر 6 نفر هر فرد دو بار شاهد میشود.
نظرات کاربران
هیچ نظری وجود ندارد
هیچ نظری وجود ندارد
افزودن دیدگاه در مورد باشگاه کارگاهان