• امروز : 15 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی اسباب بازی آقای جک جیبی

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

6 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه

273 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 14 +

بازی آقای جک جیبی یک بازی معمایی استنتاجی دو نفره نامتقارن است که هر بازیکن به دنبال هدفی متفاوت است. این بازی برای سنین 14 سال به بالا مناسب است و هر دست آن بین 15 تا 30 دقیقه طول می­کشد. نسخه ایرانی این بازی محصولی از گروه بوف گیمز است که بر اساس نسخه اصلی آن یعنی Mr.Jack Pocket تولید شده است.

0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این بازی در سبک موش و گربه هست که در آن یک بازیکن در حال فرار است و بازیکن مقابل در حال تعقیب او. هر دو طرف بازی باید بر روی حرکات خود و حریف دقت و تمرکز کافی داشته باشند تا بتوانند ماموریت خود را به انجام برسانند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

شخصیت جک قاتل یک فرد حقیقی بوده که هیچ­گاه برای قتل­های زنجیره­ای که مرتکب شد دستگیر نشد و هویت واقعی او فاش نشد. با دانستن این موضوع، انجام بازی لذت بیشتری خواهد داشت چرا که ممکن است بازیکن نقش کاراگاه موفق به شناسایی هویت جک شود.

داستان اثر

داستان بازی در سال ۱۸۸۸ میلادی در محله وایت چپل لندن رخ می­دهد، جایی که انسان‌ها شبانه به‌طور مرموزانه‌ وحشیانه‌ای بدست شخصی به‌ نام مستر جک کشته می‌شوند و هیچ‌کس از هویت این قاتل زنجیره‌ای خبر ندارد. کارآگاه شرلوک هومز و دستیارش واتسون به همراه سگ وفادارش توبی، به‌دنبال مسترجک، بزرگترین قاتل خطرناک و مرموز تاریخ هستند.

یکی از بازیکنان در نقش جک قاتل و دیگری در نقش شرلوک هومز، دستیارش واتسون و سگ وی در تعقیب جک قاتل هستند. کارآگاه بازی در تلاش است تا از بین مظنونین بازی جک قاتل را پیدا کند و آقای جک هم باید سعی کند که از چشمان تیزبین کارآگاه فرار کند.

نحوه بازی: بازیکنان هریک در نقش جک قاتل یا کارآگاه قرار می‌گیرند. تایل‌های خیابان بر خورده و بصورت یک‌ مربع ۳در۳ به صورتی که سمت مظنونین رو باشد بین بازیکنان قرار می­گیرد. توکن شرلوک هومز در کنار تایل بالا سمت چپ قرار گرفته، توکن واتسون در کنار تایل راست بالا گذاشته می­شود و توکن سگ در کنار تایل وسط از پایین قرار می­گیرد. کارت­های مظنونین بر خورده و بازیکن نقش جک یکی از آنها را به عنوان هویت خود می­کشد، مخفیانه می­بیند و به پشت جلوی روبه­روی خود قرار می­دهد. بقیه کارت­های مظنونین در یک دسته به پشت در گوشه­ای قرار می­گیرند. توکن­های راند شمار هم در کنار بازی از ۱ تا ۸ چیده می­شوند.

در هر ۸ دور از بازی چهار عمل قابل اجرا است. اولین بازیکن، اولین عمل را انتخاب می کند، بازیکن رقیب هم دو عمل دیگر را انتخاب می‌کند و در نهایت عمل باقی‌مانده به بازیکن اول می­رسد.

عمل‌ها به بازیکنان اجازه می‌دهند تا کارآگاه را یک یا دو خانه در صفحه بازی حرکت دهند، یک تایل خیابان را چرخانده و یا برگردانند، دو تایل را باهم جابجا کنند و یا یک کارت مظنون بردارند.

جک قاتل باید سعی کند با تکان دادن تایل‌های بازی و حرکت دادن کارآگاه‌ها، آنهارا گمراه کند تا دیده نشود و امتیاز کسب کند. کسب امتیاز و برد در بازی برای هر یک از دو بازیکن، به گونه‌ای متفاوت است. جک قاتل یا با کسب 6 توکن ساعت شنی (که با دیده نشدن در هر راند بازی به دست می­آورد) و یا با پنهان ماندن از چشم کاراگاهان تا دور هشتم برنده بازی می‌شود.  بازیکن کارآگاه درصورتی برنده بازی می‌شود که بتواند تمام مظنونین بازی را حذف کرده تا به یک مظنون اصلی که جک قاتل هست برسد.

جزئیات اثر

اجزای بازی شامل ۹ تایل مربعی خیابان (10×10)، ۹ کارت مظنون، ۳ توکن کارآگاه، ۴ توکن اکشن، ۸ توکن نوبت و یک دفترچه راهنما است. تمام تایل­ها و توکن­ها ضخیم بوده و از جنس و کیفیت تولید مناسبی هم برخوردارند. طراحی شخصیت­ها و فضا هم زیبا بوده و با حال و هوای بازی کاملا تناسب دارد. جعبه بازی اندازه کوچکی دارد و همانطور که از نام بازی مشخص است می­توان آن را در جیب گذاشت و حمل کرد.

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد آقای جک جیبی

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!