• امروز : 8 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی سریال پیکی بلایندرز (فصل اول) (peaky blinders season 1)

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

4 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 8 دقیقه

16548 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 17 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
در سال ۱۹۱۹ و بعد از جنگ جهانی اول، پیکی بلایندرز یک گروه خانوادگی مستقر در بیرمنگام انگلستان است. داستان بر روی گروه رومانیایی پیکی بلایندرز و بلندپروازی‌ها و رئیسشان، تامی شلبی متمرکز است. کارآگاه ویژه چستر کمپل به دستور نیروی شهربانی سلطنتی از بلفست به بیرمنگام فرستاده می‌شود تا شهر را از وجود ارتش جمهوری‌خواه ایرلند، کمونیست‌ها، گروه‌های خرابکار و جنایتکاران پاک کند. در این مسیر وجود پیکی بلایندرز نظرش را جلب می‌کند. وینستون چرچیل ، کمپل را مأمور رسیدگی به اغتشاشات بیرمنگام و بازیابی مهمات جنگی می‌کند که قرار بود به لیبی منتقل شود.
سال 2013 6 قسمت 60 دقیقه ای جزئیات کامل اثر
15 مناسب خانواده 60 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 8 +
بر اساس 3 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

پیکی بلایندرز، یک داستان گانگستری در انگلستان پس از جنگ است. در این فیلم، گروه های گانگستر مختلفی، بر سر انحصار قمار قانونی با یکدیگر به رقابت میپردازند. بسیاری از نماهای فیلم در میخانه ها تصویربرداری شده است و شرب خمر، قمار و استعمال دخانیات، از جمله مواردی است که به عنوان یک هنجار و به شکلی طبیعی، نشان داده میشوند. همچنین صحنه هایی طولانی و نسبتا عریان از رابطه جنسی نیز در این فیلم وجود دارد. خشونت و قتل، بر قسمت عمده ای از داستان، سایه انداخته است. ناسزا، به نحوی بی پرده و پرتکرار و در اکثر مواقع، رکیک، بخش قابل توجهی از مکالمات شخصیت های اصلی فیلم را به خود اختصاص میدهد. ممکن است بعضی از صحنه های این فیلم برای نوجوانان کاملا اغواکننده باشد. درباره ی مضرات این کارها و پیامدهای آنها با نوجوانان صحبت کنید. رفتارهای خشونت آمیز و پرخاشگری های این فیلم، ممکن است برای نوجوانان جذاب باشد و در ساخت هویت آنان اثرگذار باشد. گفتگوی منطقی و انتقادی درباره رفتارهای خطرناک، قتل، قمار و دزدی، مفید خواهد بود.

خلاصه:شرب خمر، قمار و استعمال دخانیات، از جمله مواردی است که به عنوان یک هنجار و به شکلی طبیعی، نشان داده میشود.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

شیوه مواجهه تامی با مشکلات چگونه بود؟

آیا خشونت ورزی و دوز و کلک، آنگونه که تامی انجام میداد، راه هایی درست برای حل مشکلات هستند؟

آیا برای پیش برد اهداف و خواسته های خود، هرچند صحیح، میتوان دست به روش هایی غلط زد؟

عشق گریس به تامی را چگونه میتوان توجیه کرد؟ آیا میتوان به یک جنایتکار عشق ورزید؟

در دنیای واقعی، پیامدهای رفتارهای خلاف قانون مثل زورگویی، قمار و قتل، چیست؟

خلاصه:آیا خشونت ورزی و دوز و کلک، آنگونه که تامی انجام میداد، راه هایی درست برای حل مشکلات هستند؟

داستان اثر

در سال ۱۹۱۹ و بعد از جنگ جهانی اول، پیکی بلایندرز یک گروه خانوادگی مستقر در بیرمنگام انگلستان است. داستان بر روی گروه رومانیایی پیکی بلایندرز و بلندپروازی‌ها و رئیسشان، تامی شلبی متمرکز است. کارآگاه ویژه چستر کمپل به دستور نیروی شهربانی سلطنتی از بلفست به بیرمنگام فرستاده می‌شود تا شهر را از وجود ارتش جمهوری‌خواه ایرلند، کمونیست‌ها، گروه‌های خرابکار و جنایتکاران پاک کند. در این مسیر وجود پیکی بلایندرز نظرش را جلب می‌کند. وینستون چرچیل ، کمپل را مأمور رسیدگی به اغتشاشات بیرمنگام و بازیابی مهمات جنگی می‌کند که قرار بود به لیبی منتقل شود. محموله مهمات، اشتباها توسط پیکی بلایندرز دزدیده شده بود و حالا از نظر توماس، فرصتی عالی برای امتیاز گرفتن از رقبا است.

بازرس کمپل، گریس، دختر دوستش را که به دست ایرلندی ها کشته شده بود، به عنوان جاسوس، به میخانه آتور شلبی میفرستد تا با نزدیک شدن به توماس شلبی، اطلاعات مربوط به محل اختفای اسلحه ها را پیدا کند. از سوی دیگر، آیدی شلبی، خواهر توماس، با فردی تورن، یکی از کمونیست های به نام شهر بیرمنگام ازدواج میکند. فردی، در فرانسه، همراه تام جنگیده اما حالا با پیوستن به کمونیست ها، دشمن تام محسوب میشود. کمپل، با دستگیر کردن فردی، سعی میکند بر خانواده شلبی فشار بیاورد.

گریس، که به خوبی توانسته اعتماد توماس شلبی را به دست بیاورد، به توماس علاقه‌مند میشود. از سویی دیگر، تحت نظارت و فشار بازرس کمپل است. گریس در نهایت از محل اختفای مهمات آگاه میشود و آن را به کمپل اطلاع میدهد، اما از سوی دیگر، توماس شلبی را فرار میدهد تا کمپل نتواند او را دستگیر کند. بازرس کمپل که عاشق گریس شده بود و از او خواستگاری کرده بود و جواب رد شنیده بود، حالا کینه گریس و توماس را توأمان به دل دارد و به دنبال انتقام از آنهاست. گریس از شغلش استعفا داده و به توماس گفته است که او پیش از آن جاسوس کمپل بوده است. در نهایت گریس به امریکا میگریزد و به توماس نیز میگوید همراه او بیاید. اما توماس ماندن در بیرمنگام و هدایت پیکی بلایندرز را ترجیح میدهد. گریس در ایستگاه راه آهن با بازرس کمپل مواجه میشود که میخواهد به سمت او شلیک کند. فصل یک با صدای شلیک گلوله به پایان میرسد.

جزئیات اثر

ژانر اثر:جنایی

کارگردان:استیون نایت

بازیگران:کیلین مورفی- آنابل والیس- تام هاردی- وفی راندل- جو کول- ند دونهی- شارلوت رایلی

نویسنده:استیون نایت

کمپانی ساخت :اندمول انگلستان

کشور سازنده: انگلستان

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : mo na

۲۶ دی ۱۴۰۱

مناسب سن 1 +

بسیار عالی هست و نه تنها برای همه مناسبه بلکه دیدنش واجبه. یاد میده چجوری تو ایران زندگی کنی...

بزرگسال

توسط : Parsa Alipna

۱۲ دی ۱۴۰۱

مناسب سن 10 +

به نظرم برای همه سنین خوبه و به اونها اموزش های خوبی میده

بزرگسال

توسط : روژمان حسین زاده

۲۰ بهمن ۱۴۰۰

مناسب سن 12 +

آیا برای من 12 سالمه خوبه این سریال

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد پیکی بلایندرز (فصل اول)

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!