• امروز : 7 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی سریال پری وزنه بردار کیم بوک‌جو (Weightlifting Fairy Kim Bok-joo)

author-img

توسط : مریم رحیمی پور ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

23832 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 15 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

«پری وزنه‌بردار، کیم‌ بوک‌جو» ماجرای دختری جوان و وزنه‌بردار است. این سریال در ژانر جوانان و ورزشی، داستان دانشجویان یک دانشگاه تربیت بدنی را روایت می‌کند و مشکلات و موفقیت‌های ورزشکاران در رشته‌های مختلف مثل وزنه‌برداری، شنا و ژیمناستیک به تصور می‌کشد.

ژانر : جوانان کمدی رمانتیک ورزشی

سال 2016 16 قسمت 60 دقیقه جزئیات کامل اثر
56 مناسب خانواده 62 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

داستان پری ‌وزنه‌بردار کیم‌ بوک‌جو در یک دانشگاه تربیت بدنی می‌گذرد به همین ترتیب تقریباً همۀ شخصیت‌های داستان یا ورزشکار هستند یا به طور مستقیم با ورزشکاران در ارتباطند. ورزش‌های کمتر شناخته‌شده در این سریال معرفی می‌شوند مانند وزنه‌برداری بانوان، شنا و ژیمناستیک. سازنده در این داستان تلاش کرده‌است که مشکلات و سختی‌های مسیر هر یک از ورزشکاران را به نحوی به تصویر بکشد. برای مثال بوک‌جو یک دختر وزنه‌بردار است و به خاطر مقتضیات خاص رشته خود نمی‌تواند به مسائل دیگری که برای دختران مهم است بپردازد. مثلاً لباس‌های دخترانه بپوشد یا رفتارهایی کاملاً زنانه داشته‌باشد. این مسأله در طول داستان بوک‌جو را آزار می‌دهد و تصور می‌کند هیچ مردی او را دوست نخواهد داشت اما به تدریج در طول داستان با این مشکل کنار می‌آید و متوجه می‌شود مردی که واقعاً او را دوست داشته‌باشد به ویژگی‌های رفتاری‌اش توجه بیشتری خواهد داشت.

جین‌هیونگ یکی از بهترین شناگران است اما به خاطر اختلال اضطرابی خود تابه‌حال موفق نشده که مقام اول کسب کند. او در طول داستان با مراجعه به مشاور و طی کردن مراحل درمان موفق می‌شود که مشکل خود را حل کند. در طول سریال اشاره می‌شود که ورزشکاران علاوه بر تمرین‌های بدنی، نیاز به تقویت روحی نیز دارند. از طرفی «شی‌هو» عضو تیم ژیمناستیک است. اعضای تیم ژیمناستیک مجبور به رعایت رژیم‌های سخت هستند و همین سبب می‌شود که شی‌هو به اختلال پرخوری دچار شود، خانواده او وضع مالی خوبی ندارند و هزینه‌های تحصیل او موجب بهم ریختن بیشتر شرایط خانواده شده‌است. شی‌هو نیز در طول داستان با مراجعه به روان‌شناس و کمک گرفتن از اطرافیان در نهایت درمان می‌شود.

به این ترتیب در طول داستان، تلاش‌ها و مشکلات جوانان ورزشکار به نمایش در آمده است و این سریال می‌تواند تماشاگران را با رشته‌های ورزشی مختلف و همین‌طور پشت صحنۀ زندگی ورزشکاران آشنا کند و  مشوق افراد برای انواع فعالیت‌های ورزشی باشد.

شخصیت‌های این داستان هر کدام جوانانی هستند که برای رسیدن به اهداف خود تلاش می‌کنند و در مواردی به موفقیت می‌رسند و یا شکست می‌خورند اما باز هم ادامه می‌دهند. این سریال می‌تواند برای نوجوانان و جوانانی که در حال طی کردن مسیر زندگی خود هستند مفید باشد.

خلاصه آنچه لازم است والدین بدانند:

این سریال تماشاگران را به انواع رشته‌های ورزشی و همین‌طور پشت صحنۀ زندگی ورزشکاران آشنا می‌کند و زندگی جوانانی را به تصویر  می‌کشد که برای رسیدن به اهداف خود تلاش می‌کند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

در مورد ویژگی‌های هر رشتۀ ورزشی گفت‌وگو کنید.

در مورد مشکلات و مسائلی که هر کدام از ورزشکاران با آن درگیر هستند صحبت کنید. برای مثال جین‌هیونگ چطور می‌تواند مشکل اختلال اضطرابی خود را برطرف کند.

در مورد روابط میان شخصیت‌ها و حمایت آن‌ها با یکدیگر صحبت کنید. مثلاً چرا مربی تیم وزنه‌برداری به خاطر یکی از ورزشکاران موقعیت شغلی خود را به خاطر انداخت.

در مورد تأثیر ورزش در زندگی و زندگی آینده ورزشکاران حرفه‌ای گفت‌وگو کنید.

خلاصه با فرزندان خود صحبت کنید:

در مورد ویژگی‌های رشته‌های ورزشی مختلف، مسائل و مشکلات ورزشکاران، رفتار و روابط شخصیت‌های داستان و همین‌طور تأثیر ورزش در زندگی گفت‌وگو کنید.

داستان اثر

«کیم بوک‌جو» دختر 21 ساله‌ای است که در دانشگاه تربیت بدنی و رشتۀ وزنه‌برداری تحصیل می‌کند. در مقابل پسری به نام «جانگ جون‌هیونگ» حضور دارد که دانشجوی رشتۀ شنا در همین دانشگاه است. بوک‌جو و جون‌هیونگ در طی اتفاقی متوجه می‌شوند که در کودکی به یک دبستان می‌رفته‌اند. داستان سریال «پری وزنه‌بردار» حول محور زندگی این دو ورزشکار و دوستانشان روایت می‌شود و در طول قصه به مسائل مربوط به ورزشکاران می‌پردازد. «بوک‌جو» در طی اتفاقی به یک دکتر تغذیه علاقه‌مند می‌شود اما گرفتن رژیم لاغری برای دخترانی که عضو تیم وزنه‌برداری هستند، معنایی ندارد و او ناچار است که مخفیانه برای ویزیت دکتر برود و او را ببیند. بعد از مدتی راز او برملا  و از طرف خانواده و مربیانش به شدت تنبیه می‌شود اما دوستان بوک‌جو برای خانواده و مربیان توضیح می‌دهند که او مانند هر دختری علاقه‌ دارد که به اندام و چهره خود توجه کند. در این میان«جون‌هیونگ» متوجهَ علاقۀ بوک‌جو به دکتر تغذیه می‌شود. در حقیقت آن دکتر، پسرعموی جون‌هیونگ است که از کودکی باهم زندگی می‌کردند. جون‌هیونگ به بوک‌جو کمک می‌کند تا از این بحران عبور کند اما در این مسیر به او علاقه‌مند می‌شود. بوک‌‌جو سختی‌های زیادی را تحمل می‌کند و حتی مدتی تصمیم می‌گیرد که وزنه‌برداری را کنار بگذارد اما در نهایت موفق می‌شود که از مشکلات عبور کند و به تیم ملی برود. او نیز به جون‌هیونگ علاقه‌مند می‌شود و در نهایت هر دو به عنوان اعضای تیم ملی شنا و وزنه‌برداری تصمیم به ازدواج می‌گیرند.

جزئیات اثر

کارگردان: اوه هیون‌جونگ Oh Hyun-jong

نویسنده: یانگ هی‌سونگ Yang Hee-seung

نام تهیه کننده: او مین‌سو Oh Min-soo

نام بازیگران: نام جو‌هیوک، لی سونگ‌کیونگ

Lee Sung-kyung، Nam Joo-hyuk

نام شخصیت ها:

کیم بوک‌جو: دختری 21 ساله و دانشجوی سال دوم رشته وزنه‌برداری دانشگاه تربیت‌بدنی هانول است.

جونگ جون‌هیونگ: پسری 21 ساله و دانشجوی سال دوم رشته شنا در دانشگاه تربیت بدنی هانول است. او در کودکی با کیم‌ بوک‌جو همکلاسی بوده است.

جونگ جه‌یی: پسرعموی جون‌هیونگ است اما تقریباً برادر او محسوب می‌شود چون مادر جون‌هیونگ او را در کودکی رها کرده‌است و او در کنار خانواده عموی خود بزرگ شده.

سانگ شی‌هو: دوست دختر سابق جین‌هیونگ و دانشجوی رشته ژیمناستیک دانشگاه هانول و هم‌اتاقی بوک‌جو است.

کشور سازنده: کرۀ جنوبی

کمپانی سازنده: Chorokbaem Media

مخاطب اثر: نوجوان، بزرگسال

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد پری وزنه بردار کیم بوک‌جو

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!