• امروز : 15 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی سریال وکیل یک دلاری (One Dollar Lawyer)

author-img

توسط : راضیه سیف ارزیاب کدومو

2 هفته پیش

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

6836 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 15 +

وکیل یک دلاری، سریالی در ژانری کمدی و حقوقی است که در سال 2023 منتشر شد.این سریال با تکیه بر مفهوم عدالت، ماجرای مبارزه‌ی یک وکیل با مفاسد را نشان می‌دهد. چئون جی هون، برای هر پرونده‌ی وکالت تنها 1000 وون (1 دلار) دریافت می‌کند؛ او راز بزرگی در گذشته‌ی خود دارد و برای هدف بزرگی تلاش می‌کند.با توجه به موضوع اثر، تماشای سریال به مخاطبین، با سن +15 توصیه می‌شود.

ژانر : حقوقی کمدی

سال 2022 12 قسمت 60 دقیقه ای جزئیات کامل اثر
1 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

آنچه لازم است والدین بدانند: سریال وکیل یک دلاری، یک درام حقوقی، راجع به جی هون است که به دنبال حل مسئله‌ مرگ پدر و همسر آینده‌اش است.

این سریال با تکیه بر مفهوم عدالت گستری در هر قسمت، پیام مثبتی را به مخاطب انتقال می‌دهد. عدم قضاوت افراد با توجه به گذشته‌ی آن‌ها، عدم اعتماد به فروشگاه‌های آنلاین بدون آدرس و شناسه‌ی مشخص، نمایش باند کلاهبرداری در پوشش خرید و فروش آنلاین و در نهایت گرفتن پاسخ اعمال منفی و فساد آمیز از پیام‌های مثبت سریال است.

این اثر با چاشنی کمدی و طنز، مبارزه‌ی با فساد و سختی‌های این راه‌ را نشان می‌دهد.با توجه به این موضوع که از هر قسمت می‌توان نکته‌ی مثبتی را دریافت کرد؛ عمیق‌تر و با نگاهی ویژه ماجرای سریال را دنبال کنید.اعضای دفتر وکیل یک دلاری با وجود مشکلات و دردسرها سرخوشانه به حل پرونده‌ها می‌پردازند؛ جی هون نیز با وجود گذشته‌ی دردناکش در زمان حال زندگی می‌کند.

سریال خشونت، ترس و ناهنجاری بالایی ندارد؛ گرچه نباید موارد ذکر شده نادیده گرفته شود. با توجه به این موضوع، تماشای اثر برای مخاطبین +15 سال مناسب می‌باشد.

خلاصه: سریال وکیل یک دلاری، یک اثر کمدی و حقوقی است که مبارزه‌ی جی هون با مفاسد جامعه را نشان می‌دهد. این سریال پیام‌های مثبت زیادی دارد و برای تماشا با خانواده مناسب می‌باشد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

راجع به شخصیت وکیل یک دلاری با وجود گذشته‌ی دردناکش گفت و گو کنید.

خلاصه: درباره‌ی پیام هر قسمت با یکدیگر گفت و گو کنید.

داستان اثر

شخصیت‌ها: چئون جی هون: یک وکیل ماهر که برای هر پرونده‌ای تنها 1000 وون دریافت می‌کند، او در ابتدا دادستانی مشهور بود اما برای رسیدن به هدف خود، از کارش دست کشیده‌است. بک ماری: کارآموز تازه‌کار دفتر وکیل یک دلاری که به مرور از راز او باخبر می‌شود و به او در این راه کمک می‌کند. لی جو یونگ: شخصی که باعث عوض شدن خلقیات جی هون شد و او را به آدمی بهتر تبدیل کرد، او به جی هو علاقه داشت و بنا بود با او ازدواج کند، اما در نهایت به قتل رسید. سو مین هیوک: دوست و همکار جی هون که دادستانی کار درست است. او به بک ماری علاقه دارد. داستان اثر:

چئون جی هون، یک وکیل ماهر است که در هیچ دادگاهی شکست نخورده؛ او برای وکالت تنها 1000 وون دستمزد می‌گیرد. او با وجود رفتار سرخوش و روحیه‌ای شاد، گذشته‌ای دردناک دارد. جی هون در ابتدا یک دادستان مشهور بود که در مقابل هر فسادی می‌ایستاد، او در یک پرونده‌ی بزرگ پولشویی متوجه رد پای پدرش و فساد او می‌شود. اما این باعث تضعیف او نشده و از پدرش که در گذشته دادستان کشور بوده و در حال حاضر قصد شرکت در انتخابات مجلس را دارد بازجویی می‌کند و قول می‌گیرد که نام باقی اشخاص دخیل در ماجرای فساد را به او بدهد. اما در پایان بازجویی پدرش به طور ناگهانی جان خودش را می‌گیرد، جی هون می‌فهمد شخصی مسبب این کار پدرش شده است. در این بین جو یونگ که تنها کسی است که باعث آرامش جی هون می‌شود و قصد ازدواج با او را دارد. جو یونگ طی اتفاقی با مدارکی مبنی بر اتفاق صورت گرفته برای پدر جی‌ هون رو به رو می‌شود، او در حین رساندن آن مدارک به جی هون به قتل می‌رسد اما قاتل واقعی او هرگز پیدا نمی‌شود. چئون جی هون که تحت فشار قدرتمندان قرار می‌گیرد تا از این پرونده‌ها دست بکشد و سکوت کند، از دادستانی بیرون آمده و به وکیلی ساده تبدیل می‌شود، او در خفا به تحقیقات خود ادامه می‌دهد.

پنج سال بعد بک ماری طبق خواسته‌ی پدربزرگش که رئیس شرکت حقوقی بک است، تحت تعلیم جی‌ هون قرار می‌گیرد و در زمان کارآموزی خود، از چندین پرونده‌ دفاع می‌کند. ماری که از گذشته‌ی جی هون خبردار می‌شود، سعی می‌کند به او کمک کند. در یکی از پرونده‌ها رد پای قاتل جو یونگ پیدا می‌شود و جی هون با آن ملاقات می‌کند. همچنین می‌فهمد مسبب و مغز متفکر تمام اتفاقات، رئیس شرکت دارویی جی کیو است. او به شدت روی سیاستمداران نفوذ دارد و محاکمه کردن او بسیار سخت است. جی هون به دلایلی پرونده را برای یک سال رها کرده و به فرانسه می‌رود.

پس از یک سال جی‌ هون باز می‌گردد و با کمک بک ماری می‌تواند مدارکی را مبنی بر جنایات رئیس شرکت جی کیو پیدا کند و سپس او را به پای میز محاکمه بکشاند، همچنین قاتل جو یونگ را تحویل پلیس می‌دهد.

 

جزئیات اثر

کارگردان: Kim Jae Hyun نویسنده:  Choi Soo Jin تهیه کننده: Kim Chol Ho بازیگران: / Lee Chung Ah / Choi Dae Hoon Namkoong Min / Kim Ji Eun کشور سازنده:  کره جنوبی کمپانی سازنده: SBS سال تولید: 2022  

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد وکیل یک دلاری

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!