• امروز : 9 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی سریال بکش و خلاصم کن (Kill Me Heal Me)

author-img

توسط : فاطمه زهرا باقری ارزیاب کدومو

2 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

19935 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 17 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
 

دوهیون در کودکی شاهد خشونت پدرش نسبت به یک دختربچه بوده است. ذهن او برای تحمل این رنج و ناراحتی چند شخصیت می‌سازد و دوهیون به اختلال چندشخصیتی مبتلا می‌شود و حافظه‌اش را از دست می‌دهد. سالها بعد او و آن دختربچه دوباره باهم ملاقات می‌کنند اما هیچ‌کدام یکدیگر را به خاطر نمی‌آورند. تنها کسی که خاطرات آن روز شوم را در حافظه‌اش دارد شین‌سه‌گی، یکی از شخصیت‌های دوهیون است. این سریال در ژانر معمایی و کمدی – رمانتیک و درام پزشکی است.

ژانر : تعلیق(معمایی) درام پزشکی کمدی رمانتیک

سال 2015 20قسمت- 70دقیقه‌ای جزئیات کامل اثر
28 مناسب خانواده 23 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

در این سریال خشونت بین اعضای خانواده صورت می‌گیرد. پدر دوهیون در کودکی، ری‌جین که یک دختربچه 7 ساله است را کتک می‌زند و او را در انباری حبس می‌کند. شین‌سه‌گی که به خاطر اتفاقات تلخ کودکی‌ از آن‌ها کینه دارد با آن‌ها بدرفتاری می‌کند و در اواخر سریال با تمام وجود برای پدر دوهیون آرزوی مرگ می‌کند. با فرزندتان راجع به اینکه می‌خواهد در آینده برای فرزندانش چه پدر یا مادری باشد صحبت کنید و اتفاقات تلخ سریال را هم از دید پدر دوهیون و هم از دید دوهیون و ری‌جین بررسی کنید و نظرات نوجوان خود را بشنوید. در این سریال کاراکترهای اصلی دچار ترومای ذهنی هستند و وقتی خاطرات ترسناک کودکی برای آنها زنده می‌شود دچار ترس و وحشت شدید می‌شوند و دوهیون به خاطر این وقایع دچار اختلال چندشخصیتی شده است. درباره ترس‌های زندگی و مشکلات روانی مختلف با نوجوان خود گفتگو کنید و برداشت او را از این موضوعات بپرسید. اگر نوجوان شما با این سریال، به علم روانشناسی علاقه پیدا کرد او را حمایت کنید. ناهنجاری‌های اجتماعی در این سریال شامل مصرف مشروبات الکلی، نمایش دادن دیسکو، وجود تمایل به خودکشی در یکی از شخصیت‌های دوهیون و سکانس‌های بوسه است. این موارد احتمالا بیشتر از خشونت و یا ترس روی نوجوانان تاثیر می‌گذارند و می‌توانند از مهم‌ترین موضوعات برای یک گفتگوی دوستانه با نوجوانتان باشند. به یاد داشته باشید که هیچ وقت نظرات و افکار نوجوانتان را قضاوت نکنید و هیچ وقت در جبهه مخالف او قرار نگیرید و برای توصیه‌ به او با زبانی دوستانه و منطقی صحبت کنید.

خلاصه: با نوجوان خود درباره روابط خانوادگی و خاطرات ترسناک و اختلالات روانی و مصرف مشروبات الکلی صحبت دوستانه ای داشته باشید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

به نظرت عشقی که در این سریال وجود داشت می‌تواند در واقعیت اتفاق بیفتد؟

چطور می‌توانیم خاطرات ناراحت کننده و دردناک را فراموش کنیم؟

اگر جای کارگردان بودی داستان را چطور می‌ساختی؟

خلاصه: درباره روند داستان و میزان واقعی بودن اتفاقات و عشق در این سریال و چگونگی مواجهه با موضوعات دردناک با فرزندان خود صحبت کنید.

داستان اثر

چا دوهیون یک مرد چند شخصیتی است. شخصیت‌های مختلف او در موقعیت‌های مختلف ظاهر می‌شوند و او کنترلی روی رفتارشان ندارد. دوهیون وقتی به حال خودش برمی‌گردد نمی‌تواند کارهایی که شخصیت‌هایش انجام داده اند به یاد بیاورد. یک شب، شخصیت خشن او به نام شین‌سه‌گی بیدار می‌شود و عاشق دختری به نام اوری‌جین می‌شود. ری‌جین یک روانپزشک و شاگرد دکتر سوک، روانپزشک دوهیون است. به دلایلی، ری‌جین تنها کسی است که می‌تواند دوهیون را به حالت عادی برگرداند بنابراین، دوهیون از او ری‌جین درخواست می‌کند که پزشک شخصی‌اش شود تا شبانه‌روز اختلالات شخصیتی او را زیرنظر بگیرد. شین‌سه‌گی خاطراتی دارد که دوهیون آنها را به یاد نمی‌آورد و وقتی دوهیون بچه بود ظاهر شد و به جای دوهیون، رنج و سختی های وحشتناکی را تحمل کرد. از طرفی ری‌جین هم کودکی‌اش را به یاد نمی‌آورد. دوهیون و ری‌جین کم کم خاطرات کودکیشان را به یاد می‌آورند. آنها در کودکی در یک خانه زندگی می‌کردند. پدر دوهیون، ری‌جین را کتک می‌زد و او را حبس می‌کرد. ذهن دوهیون به خاطر ناراحتی شدید برای ری‌جین، چند تکه شد و شخصیت‌های مختلفی پیدا کرد. اولین شخصیت او شین‌سه‌گی بود که با آتش زدن عمارت ری‌جین را فراری داد. بعد از آن اتفاق، ری‌جین و دوهیون به خاطر شوک، خاطراتشان را فراموش کردند و فقط شین‌سه‌گی، اتفاقات کودکی را به یاد داشت. شخصیت‌های دوهیون، بعد از به یاد آوردن خاطراتش و روبرو شدن با حقایق، کم کم از بین می‌روند.

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: Kim Jin-man & Kim Dae-jin کیم جین مان، کیم دائه هی

نویسنده/ مترجم: جین سو وان Jin Soo-wan

نام تهیه کننده: ­ کیم هی یئول Kim Hee-yeol

نام بازیگران: Ji Sung

Hwang Jung-eum

Park Seo-joon

Oh Min-suk

Kim Yoo-r

نام شخصیت ها: چا دوهیون: یک مرد سر به زیر و مودب که در کودکی به خاطر ترس شدید از بلاهایی که پدرش بر سر یک دختربچه می‌آورد، به بیماری روانی چندشخصیتی دچار شده است. او نمی‌تواند شخصیت‌هایش را کنترل کند و بعد از بهوش آمدن، رفتار شخصیت‌های دیگرش را به یاد نمی‌آورد. دوهیون به خاطر شخصیت‌هایش هیچ دوستی ندارد و از خانواده‌اش که درواقع باعث چندپاره شدن روحش شدند فاصله گرفته است. او خاطرات کودکی‌اش را فراموش کرده اما وقتی با ری‌جین آشنا می‌شود کم کم آن‌ها را به یاد می‌آورد. دوهیون سعی می‌کند از ری‌جین فاصله بگیرد تا شخصیت‌هایش برای او خطر ایجاد نکنند اما ری‌جین از پس آنها برمی‌آید.

شین ‌سه‌گی: اولین و مهم‌ترین شخصیت فرعی دوهیون که روحیه بسیار خشنی دارد و دربرابر اکثر افراد خشونت شدید اعمال می‌کند. او زخم خورده‌ترین شخصیت دوهیون است و تمام خاطرات و وقایع تلخ کودکی دوهیون را به خاطر دارد و سعی دارد از اطرافیان دوهیون انتقام بگیرد. سه‌گی برخلاف دوهیون، ری‌جین را از کودکی می‌شناسد و به او نزدیک می‌شود. سه‌گی فقط به ری‌جین علاقه دارد و وقتی ری‌جین به او دستوری می‌دهد به جای سرکشی و خشونت، حرف او را گوش می‌دهد.

فری‌پارک: یکی از شخصیت‌های فرعی دوهیون که از روی پدر دوهیون ساخته شده است. او عاشق ماهیگیری و مشروبات الکلی است. دوهیون به خاطر فاصله گرفتن از پدرش، عذاب وجدان داشته است این شخصیت را در ذهنش به وجود آورده است.

آن‌ یونا: یکی از شخصیت های فرعی دوهیون که یک دختر 17 ساله‌ی پر شر و شور است. او وقتی دوهیون در فشار روحی شدید قرار می‌گیرد ظاهر می‌شود و همه استرس‌ها را به خودش جذب می‌کند. یونا به راحتی می‌تواند وجهه دوهیون را خراب کند.

آن یوسوب: برادر دوقلوی آن‌یونا و یک پسر 17 ساله است که روحیه افسرده و تمایل به خودکشی دارد. او روحیه هنری و هوش بالایی دارد. یوسوب تجسم افکار خودکشی دوهیون است و اولین بار وقتی دوهیون در دبیرستان خودکشی کرد ظاهر شد.

او ری‌جین: دختری که در کودکی توسط پدر دوهیون مورد آزار و اذیت و خشونت قرار گرفت. او سال‌ها خاطرات دردناکش را فراموش کرده بود اما بعد از دیدار دوباره با دوهیون، خاطراتش را به یاد می‌آورد. ری‌جین یک روان‌شناس بسیار مهربان و فداکار است و برای کمک به درمان دوهیون هرکاری می‌کند.

او ری‌اون: برادر نویسنده‎ی او ری‌جین که از کودکی درباره دوهیون تحقیق کرده است و درباره زندگی دوهیون رمان می‌نویسد. او سعی می‌کند خواهرش ری‌جین را از دوهیون دور کند تا جلوی آسیب دیدن او را بگیرد. ری‌اون یک یار و غمخوار برای خواهرش است و به تصمیمات او احترام می‌گذارد و در راهی که انتخاب می‌کند او را همراهی می‌کند.

کشور سازنده: کره جنوبی

کمپانی سازنده: Pan Entertainment-Huace Media

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد بکش و خلاصم کن

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!