• امروز : 8 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی سریال لویی پادشاه خرید (Shopping King Louie)

author-img

توسط : ریحانه یافتیان ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

10768 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 15 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

سریال «لویی پادشاه خرید» محصول ۲۰۱۶ کره جنوبی در ژانری کمدی و عاشقانه می‌باشد که  داستان زندگی پسر ثروتمندی که به خرید کردن اعتیاد دارد و آشنایی و علاقه‌مندیِ وی به دختری نسبتاً فقیر که اهل روستاست را روایت می‌کند.

ژانر : عاشقانه کمدی

سال 2016 ۱۶ قسمت، هر قسمت حدود ۷۰ دقیقه جزئیات کامل اثر
9 مناسب خانواده 8 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

سریال «لویی پادشاه خرید» که محصول ۲۰۱۶ کره جنوبی و در ژانری کمدی و عاشقانه می‌باشد؛ زندگی پسری ثروتمند که معتاد به خرید کردن است و طی یک حادثه دچار فراموشی شده و علاقه‌مندی او به دختری فقیر و تغییر سبک زندگی‌اش را روایت می‌کند. با توجه به داستان سریال و سبک زندگی شخصیت اصلی (لویی)، به صورتی گسترده شاهد مصرف‌گرایی، مدگرایی و ولخرجی هستیم که میزان ناهنجاری اجتماعی را در این سریال بالا می‌برد. نوجوانان و جوانان به دلیل علاقه برای به دست آوردن مقبولیت در نگاه دوستان و اطرافیانشان ممکن است به خرید کردن‌های مداوم و ارتقای مادیِ سطح زندگی خویش علاقه‌مند باشند. والدین می‌توانند با تمرکز بر تغییر شخصیتی و سبک زندگی لویی به تقبیح مصرف‌گرایی و ولخرجی پرداخته و نتایج مخرب اقتصادی آن را به فرزند خویش گوشزد نمایند و با تاکید بر ویژگی‌های مثبت بوک شیل همانند قناعت و داشتنِ فکر اقتصادی، فرزند خود را نسبت به الگوگیری از این ویژگی‌ها و پیگیری سبک زندگی و مدیریت اقتصادی مناسب ترغیب نمایند. همچنین با توجه به بیان مسائلی چون: زورگیری، کلاهبرداری و دزدی در سریال می‌توانید فرزند خود را به مراقبت نسبت به رفتارهای گاهاً دوستانه اما خصمانه‌ی اطرافیان هوشیار نمایید. ضمناً با توجه به وجود برخی مصادیق جنسی و غیر اخلاقی در سریال همچون روابط آزادانه و عاشقانه میان شخصیت‌های اصلی، بر تماشای نسخه‌ی پالایش‌شده توصیه می‌گردد. با توجه به محتوای اثر و بیان تفاوت‌های اقتصادی و سبک زندگی، می‌توانید به گفتگو در حیطه‌ی اختلاف طبقاتی و شکاف موجود میان قشر ثروتمند و فقیر جوامع بپردازید و نظر فرزند خود را در این رابطه جویا شوید. لازم به ذکر است که برخی حوادث و روابط در این سریال، همچون آشناییِ لویی و بوک شیل در کودکی و مواجهه‌ی مجدد آن‌ها در بزرگسالی، به دور از واقعیت هستند. والدین محترم توجه داشته باشند که می‌توان با ارائه‌ی توضیحی منطقی، تفاوت زندگی حقیقی و غیرواقعی را برای فرزند شرح داده و از شکل‌گیریِ ایده‌آل‌پردازیِ غیرمنطقی به ویژه در خصوص روابط عاشقانه، جلوگیری کرد.

خلاصه: ۱) تقبیح سبک زندگیِ اولیه‌ی لویی (مصرف‌گرایی، مدگرایی و ولخرجی) و تمرکز بر تغییر شخصیتی او و توجه به خصیصه‌های مثبتی چون: قناعت و مدیریت اقتصادی، ۲) گفتگو درباره‌ی اختلاف طبقاتی.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از جمله پرسش‌هایی که برای چالشی‌تر کردنِ بحث با فرزندتان می‌توانید داشته باشید:

- نظرت راجع به سبک زندگی لویی پیش از آشنایی‌اش با بوک شیل چیست؟ بنظرت او زندگی‌ای سالم و عقلانی داشت؟

- راجع به سبک زندگی و خصیصه‌های اخلاقی بوک شیل چگونه فکر می‌کنی؟ کدام یکی از ویژگی‌های او برایت جذاب‌تر هستند؟

- آیا با تغییر رفتاریِ اطرافیانت و خیانت از سوی آن‌ها مواجه بوده‌ای؟ واکنش مناسب در برابر اینگونه رفتارها را چه می‌دانی؟

- تعریفت از ولخرج بودن، قناعت و پس‌انداز کردن چه می‌باشد؟

خلاصه: به چالش کشیدنِ فرزندان با طرح پرسش‌هایی حول محور مصرف‌گرایی-قناعت.

داستان اثر

داستانِ کمدی و عاشقانه‌ی این سریال در مورد پسر جوانی به نام «لوئی» است که وارثِ گروهی پر قدرت و ثروتمند در کره می‌باشد و علاقه و عادت شدیدی به خرید کردن دارد. یک روز که لویی برای ملاقات مادربزرگش به سئول سفر می‌کند، با دسیسه‌ی «بک سون گو» که در پیِ تصاحبِ وراثت شرکت است؛ دچار تصادفِ عمدیِ شدیدی شده و حافظه خود را از دست می‌دهد. او تصادفاً با بوک شیل که دختری سخت‌کوش و پر انرژی است و برای پیدا کردنِ برادرِ فراری‌اش از روستایشان به سئول آمده، آشنا می‌شود. بوک شیل که لباسِ برادرش را به تنِ لویی می‌بیند و گمان می‌کند او از برادرش خبری دارد، به نگهداری از لویی می‌پردازد تا حافظه‌اش برگردد. پس از درگیری‌های متعدد بین بوک شیلِ فقیر و لوییِ ولخرج، بوک شیل به او می‌آموزد که باید درآمدشان را تنها صرف موارد ضروری کنند و لویی باید از خرید لوازم غیر ضروری و گران پرهیز کند. لویی کم‌کم از رفتارهای غلط خود دست برداشته و بوک شیل نیز متوجه می‌گردد علاقه و نیازِ هر شخص برای خرید کردن متفاوت است و باید افراد را درک کرد. لویی و بوک شیل به مراقبت از یکدیگر پرداخته و با محبت و حمایت نسبت به هم و با پشت سر گذاشتنِ ماجراهای مربوط به بازیابی حافظه و وراثت شرکت و یافتنِ برادرِ بوک شیل، کم‌کم در روند سریال به یکدیگر نزدیک‌تر و علاقه‌مند می‌گردند. داستان این سریال فراز و نشیب‌های جالبی دارد که در کنارِ طنز بودنش، جذابیت خاصی برای مخاطب خواهد داشت.

جزئیات اثر

کارگردان: لی سانگ یوب / Lee Sang-yeob

نویسنده: اوه جی یونگ / Oh Ji-young

نام تهیه کننده: کیم هو جون / Kim Ho-joon

نام بازیگران: سئو این گوک، نام جی هیون، یون سانگ هیون، ایم سه می / Seo In-guk, Nam Ji-hyun, Yoon Sang-hyun, Im Se-mi

نام شخصیت‌ها:

لویی/لوییس (کانگ جی‌سونگ): پسر جوانی که وارث یک گروه قدرتمند و ثروتمند در کره است و زندگی‌ای سراسر رفاه اما کنترل‌شده در فرانسه دارد و علاقه و عادت عجیبی به خرید کردن دارد.

کو بوک‌شیل: دختر جوانِ سخت‌کوش و با نشاطی که برای یافتنِ برادرش از روستایشان به سئول سفر کرده و با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند.

چا جونگ‌وون: مرد جوانِ بداخلاقی که مدیر بخش تجاریِ گروه گُلد و رقیب عشقیِ لویی می‌باشد.

بک ماری: دوستِ دورانِ کودکی لویی که عشقی یک طرفه نسبت به او دارد و پس از مدتی نیز به جونگ‌وون (رئیسش) علاقه‌مند می‌گردد.

کشور سازنده: کره جنوبی

کمپانی سازنده: MBC

جوایز و افتخارات: برنده‌ی جایزه‌ی برتری برای یک بازیگر مرد در مینی‌سریال‌ها توسط «سئو این گوک»، برنده‌ی جایزه‌ی بهترین بازیگرِ زنِ جدید توسط «نام جی هیون» و برنده‌ی جایزه‌ی طلایی بازیگری برای یک بازیگر زن در مینی‌سریال‌ها توسط «ایم سمی» در ۳۵امین دوره‌ی جوایز MBC دراما و نامزدیِ جوایزِ بسیارِ دیگر.

مخاطب اثر: جوان

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد لویی پادشاه خرید

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!