• امروز : 7 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی سریال قهقهه در وایکیکی/به وایکیکی خوش آمدید ۱ (Eulachacha Waikiki/Welcome to Waikiki 1)

author-img

توسط : ریحانه یافتیان ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: دقیقه

4052 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 15 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

 سریال «قهقهه در وایکیکی» و یا «به وایکیکی خوش آمدید» محصول ۲۰۱۸ کره جنوبی و در ژانری طنز می‌باشد. این سریال روایتگر زندگی سه مرد جوان با شخصیت‌ها و شغل‌های متفاوتی‌ست که مشکلات اقتصادی و عاطفی مختلفی را تجربه می‌کنند و چالش‌های آن‌ها در مسافرخانه به شکلی طنز بیان می‌گردد. این سریال علاوه‌بر ناهنجاری‌های متعددی که اکثراً به شکلی طنز نمود می‌یابند، شامل پیام مثبت‌های مختلفی نیز می‌باشد.

ژانر : کمدی

سال 2018 ۲۰ قسمت، هر قسمت حدود ۶۵ دقیقه جزئیات کامل اثر
10 مناسب خانواده 13 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 12 +
بر اساس 2 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

سریال «قهقهه در وایکیکی» و یا «به وایکیکی خوش آمدید» محصول ۲۰۱۸ کره جنوبی و در ژانری طنز می‌باشد که داستانِ زندگیِ شش مرد و زن جوان و مسافرخانه‌ای که در آن به زندگی و کار مشغول هستند را روایت می‌کند. با توجه به بیانِ طنزی که در این سریال وجود دارد، ناهنجاری‌های موجود در سریال هرچند مهم و تاثیرگذار به نظر نمی‌رسند، اما قابل ملاحظه هستند و از روابط بین محرم و نامحرم تا مصرف مشروبات الکلی را به صورت نسبتاً متعدد شاهد می‌باشیم. والدین محترم می‌توانند با توصیه بر تماشای نسخه‌ی پالایش شده، مشکلِ وجود ناهنجاری‌های خلاف شرع و اخلاق را حل نمایند و حتی رده‌ی سنیِ تماشای سریال را تا ۱۴ یا حتی ۱۳ سال پایین بیاورند. همچنین نمونه‌هایی از پنهان‌کاری و دروغگوییِ شخصیت‌ها را شاهد هستیم که هرچند در خودِ سریال و توسط دیگر شخصیت‌ها مورد سرزنش قرار می‌گیرند؛ اما تاکید والدین بر این نکوهش و نامناسب و مخرب بودنِ پنهان‌کاری‌ها نیز می‌تواند موثر واقع شود. لازم به ذکر است که در کنار ناهنجاری‌ها، پیام مثبت‌های سریال نیز در حد قابل توجهی هستند. تغییر شخصیتیِ شخصیت‌های سریال از افرادی ساده‌لوح، بی‌مسئولیت، تنبل و شکست‌خورده به افرادی مسئولیت‌پذیر و سخت‌کوش، پیام و الگوی مناسبی را به مخاطب القا می‌کند. با تمرکز بر این تغییرِ شخصیتی‌ها و نمودِ ملموسی که در زندگیِ شخصیت‌ها داشتند (مانند: ارتباط دونگ‌گو با یون‌آ و مراقبت از سول، مستقل و هوشیار شدنِ سوآ و ‌...) می‌توانید فرزند خود را نسبت به الگوگیری از این خصایص تشویق نمایید. همچنین شاهد هستیم که شخصیت‌ها به شکلی مصمم به پیگیریِ علایق و استعدادهایشان می‌پردازند و موانع را از سر می‌گذرانند. فرزند خود را نسبت به این روحیه ترغیب نموده و ضمن ابراز حمایت مادی و معنوی از وی، از او نسبت به علایق و استعدادهایش جویا شوید.

خلاصه: توصیه بر تماشای نسخه‌ی پالایش شده (به جهت وجود ناهنجاری‌ها)، تمرکز بر پیام/الگوی مثبت سریال، پرس و جو حول محور علایق و استعدادها.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از جمله پرسش‌هایی که برای چالشی‌تر کردنِ بحث با فرزندتان می‌توانید داشته باشید:

- می‌توانی چند نمونه از چیزها یا کسانی را که در تغییرِ رفتارِ پسرها (به‌ویژه دونگ‌گو) موثر بودند را نام ببری؟

- دلیل اینکه یون‌آ پیش همسر سابقش بازنگشت و پیش دونگ‌گو ماند را چه می‌دانی؟

- دلیلِ موفقیتِ نسبیِ پسرها در مشغولیت به کار مورد علاقه‌شان (پروژه‌ی فیلم‌سازی مشترک) چه چیزی بود؟

- استعداد خود را در چه چیزهایی می‌دانی؟ به چه فعالیت‌هایی علاقه داری؟ در راستای رسیدن به خواسته‌ها و یا پیشبرد استعدادت، چه کارهایی کرده‌ای/می‌کنی؟

خلاصه: تمرکز بر چگونگی و چراییِ تغییرِ رفتارِ شخصیت‌ها، بحث چالشی‌تر حول محور علایق و استعدادها.

داستان اثر

سه مرد جوان به نام‌های «دونگ گو» که آرزو دارد کارگردان شود، «جون کی» بازیگر عجیب و غریبی که برای امرار معاش اجرا می‌کند و «دو شیک» نویسنده‌ای که در اکثر مواقع بیکار است، یک مهمانسرا به نام "وایکیکی" را به راه انداخته‌اند و علی‌رغم بدهی‌های فراوانی که دارند؛ امیدوارند که کارشان گرفته و بتوانند بودجه‌ی لازم برای ورود به صنعت فیلم‌سازی را بدست آورند. در این بین با پیدا شدنِ نوزادی در مسافرخانه که توسط مادرش رها شده، اوضاع کمی پیچیده‌تر می‌شود. خواهر کوچکتر دونگ گو یعنی «سئو جین»، عشق سابق دونگ گو یعنی «سوآ» و «یونا» که مادرِ مجردِ همان نوزادِ رها شده است نیز به داستان وارد شده و همراه با سه مرد جوان، چالش‌های طنز و جالبی را در مسافرخانه از سر می‌گذرانند.

جزئیات اثر

کارگردان: لی چانگ‌مین / Lee Chang-min

نویسنده: کیم کی‌هو / Kim Ki-ho

نام تهیه کننده: پارک جونگئون / Park Jong-eun

نام بازیگران: کیم جونگ هیون، لی یی کیونگ، سون سونگ وون، گو وون هی، جونگ این سان، لی جو وو / Kim Jung hyun, Lee Yi kyung, Son Seung won, Go Won hee, Jung In sun, Lee Joo woo

نام شخصیت‌ها:

کانگ دونگ‌گو: مرد جوانی که به همراه دوستانش مسافرخانه‌ای را راه انداخته و در سودای کارگردان شدن به سر می‌برد. او پس از جدایی از عشق سابقش (سوآ)، دچار افسردگی شده و پس از مدتی نیز به یون‌آ علاقه‌مند می‌گردد.

لی جون‌کی: مرد جوانی که پسرِ یک بازیگر معروف است اما خودش در حوزه‌ی بازیگری چندان موفق نیست و نقش‌های کوچک و بی‌اهمیت را بازی می‌کند. او شوخ‌ترین فرد گروه است و همچنین کم‌کم به سئو جین علاقه‌مند می‌گردد.

بانگ دوشیک: مرد جوانی که نسبت به دو دوستِ دیگرش عاقل‌تر، مودب‌تر و آرام‌تر است و به نویسندگی مشغول است؛ هرچند کار زیادی ندارد و اکثر اوقات بیکار است.

کانگ سئوجین: خواهر دونگ‌گو که مدیریت کارهای خانه با اوست و رفتارهای مردانه و شلخته‌ای دارد و همچنین به خاطر ظاهرش (سبیل درآوردن!) بخش زیادی از داستانِ طنزِ سریال را به خود اختصاص داده. او در تلاش است که به روزنامه‌نگاری مشغول شود و پس از مدتی نیز با جون‌کی وارد رابطه عاشقانه می‌شود.

هان یون‌آ: مادر مجردی که نوزاد خود را به دلیل شرایط سخت زندگی در مسافرخانه‌ی وایکیکی می‌گذارد و پس از پشیمانی و بازگشت به پیش فرزندش، مورد توجه و کمکِ اهالیِ مسافرخانه قرار گرفته و به همراه فرزندش در آنجا ساکن می‌شود. او علی‌رغم دست و پا چلفتی بودن، آشپز ماهری‌ست و پس از مدتی نیز با دونگ‌گو وارد رابطه عاشقانه می‌شود.

مین سوآ: عشق سابق دونگ‌گو که در حوزه‌ی مدلینگ مشغول کار بوده و پس از قطع رابطه با دونگ‌گو، با مرد جوانی وارد رابطه می‌شود که کلاهبردار از آب درآمده و با پول‌های سوآ فراری می‌شود و سوآ با این شکست مالی و عشقی، مجدد به دنبال بازگشت به رابطه‌اش با دونگ‌گو است. او نهایتاً به دوشیک علاقه‌مند می‌گردد.

کشور سازنده: کره جنوبی

کمپانی سازنده: C-JeS Production, Drama House

انتشار دهنده: JTBC

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : Fatemeh Jp

۱۵ خرداد ۱۴۰۲

مناسب سن 5 +

این سریال با بیان طنز و خلاقانه خود درباره زندگی روزمره افراد و شغل هاشون می‌تواند به خوبی مخاطبان نوجوان و بزرگسال رو به خودش جذب کنه .

بزرگسال

توسط : نسترن شالچی

۲۴ آبان ۱۴۰۱

مناسب سن 18 +

خیلی دوست دارم این سریال رو،البته ناهنجاری هاش غیر قابل چشم پوشی هست…

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد قهقهه در وایکیکی/به وایکیکی خوش آمدید ۱

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!