• امروز : 8 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی سریال فروشگاهی برای قاتلان (A.Shop.For.Killers)

author-img

توسط : سحر صادق ارزیاب کدومو

1 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه

8984 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 18 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

جونگ جی آن که پس از مرگ غیر منتظره خانواده اش در کنار عموی مرموز خود به زندگی ادامه می‌دهد . پس از شنیدن خبر خودکشی عموی خود متوجه وجود "مرکز خرید اینترنتی لوازم لازم برای قاتلان " که توسط عمویش ایجاد شده می‌شود .

 حال جونگ جی آن یکی از مدیران آنجا محسوب می‌شود و دردسرهای او از همینجا آغاز می‌گردد. به دلیل میزان خشونت و ترس قابل توجه اثر، به افراد زیر 18 سال توصیه نمی‌شود.

ژانر : اکشن درام معمایی هیجان انگیز

سال 2024 1 فصل 8 قسمتی ، میانگین هرقسمت 55 دقیقه جزئیات کامل اثر
3 مناسب خانواده 3 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

دنیایی که این اثر برای مخاطب به نمایش می‌گذارد سرشار از جنایت و انتقام هایی است برای به پایان رساندن آن قتل های زیادی رخ می‌دهد بدین جهت فضای تاریک سریال با میزان بالایی از خشونت و ترس پیوند خورده است که برای افراد زیر 18 سال توصیه نمی‌شود.

 

این سریال در ارائه راهکارهایی که برای تربیت و یا نوع مواجه ما با کودک خردسالی که والدین خود را از دست داده است نمی‌تواند الگوی مناسبی باشد بالعکس می‌توان در نظر داشت که نوع رفتار شخصیت های اصلی این داستان از عدم صلاحیت و قابلیت اعمال در زندگی واقعی برخوردار است.

 

ستون اصلی اثر بر پایه انتقام و کینه ای دیرینه است که گویا فراموشی آن غیر ممکن است و این موجب نمایش جهنم کردن زندگی هر دوطرف ماجرا و اطرافیان آنها در داستان است. انتقامی که جز تباهی و پشیمانی فایده ی دیگری از آن دریافت نخواهد شد.

 

بخش کمرنگ اما قابل تاملی که  باید در نظر داشت ، سکانس هایی است که شخصیت جین مان سعی در یاد دادن مفهوم مسئولیت پذیری و بر عهده گرفتن عواقب انتخاب خود در زندگی را نمایش می‌دهد . به عنوان مثال در سکانسی از سریال به جی آن حق انتخاب به نگهداری یا فرستادن گربه ای که پیدا کردند را می‌دهد و از او می‌خواهد تا پیامدهای احتمالی آن ازجمله مرگ گربه را نیز در نظر گرفته و آن را بپذیرد.

 

 

خلاصه: اثر از فضای سرد و تاریکی برخوردار است که باتوجه میزان خشونت و ترس آن به افراد زیر 18 سال توصیه نمی‌شود . محور اصلی این اثر بر پایه انتقام و خشونت هایی که استوار است که برای مخاطب خود سکانس های تلخ و ناگواری را به نمایش می‌گذارد بدین جهت این سریال به بزرگسالانی با روحیه حساس نیز توصیه نمی‌‌شود.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

درباره انتقام به عنوان جنگی بی‌انتها  بین دو طرف با فرزند خود گفت و گو کنید.

 

مسئولیت پذیری در موضوع تربیت از اهمیت بالایی برخوردار است ، نظر و استدلال فرزند خود درباره آن را جویا شوید.

 

پیامدهای انتخاب هایمان در زندگی اثر قابل تاملی در آینده ما دارد ، نظر فرزندتان در این مورد چیست ؟

 

 

 

خلاصه:

درباره سبک زندگی افراد و تاثیر آن در اعضای خانواده با یکدیگر گفت و گو کنید.

داستان اثر

جونگ جین مان که در عملیات های بابیلون فرماندهی را بر عهده دارد ، در ماموریت های اخیر خود با حضور بیل دچار مشکل می‌شود چراکه متوجه شده است که او در حین انجام وظیفه ، افراد غیر نظامی را نیز به قتل می‌رساند. اما در دادگاهی که برای بررسی این قضیه تشکیل می‌شود جین مان شهادت دروغ داده و به همین دلیل بیل نیز از این موضوع رفع اتهام می‌شود.

جین مان پس از این ماجرا از شهادت دروغ خود پشیمان می‌شود. او با هماهنگی مسئول مربوطه ، حضور بیل در ماموریت های خود را ممنوع می‌کند اما مجبور می‌شود تا برای آخرین بار با بیل در ماموریتی شرکت کند.

در این ماموریت اتفاق های ناگوار زیادی می‌افتد و طبق معمول مسبب تمامی آنها بیل است.

جین مان که متوجه می‌شود بیل با منفجر کردن چندین زندانی زن در اتاق باعث مرگ آنها شده است قصد دارد گزارش اینکار را برای شرکت ارسال کند تا  بتواند شهادت اشتباه خود را نیز جبران کند اما در این بین متوجه بازمانده دیگری می‌شود که حال سعی دارد بدون اینکه بیل متوجه شود او را نجات دهد اما او به این آسانی بیخیال نمی‌شود و پس از رفتن تمامی اعضای گروه دوباره برمی‌گردد تا  کار ناتمام خود را تمام کند.

در این بین درگیری بین آن دو رخ می‌دهد که با شکست بیل به پایان می‌رسد. جین مان نیز پس از منفجر شدن محل حادثه با شهادت دروغ درباره نحوه مرگ او، پرونده این ماجرا را بسته و از این کار استعفا می‌دهد غافل از آنکه بیل هنوز زنده است.

بیل پس از این  ماجرا به دنبال انتقام گرفتن از جین مان می‌رود و نقشه اش این است تا تمامی اعضای خانواده او را بکشد. او این کار را با هم گروهی های قدیمی خود در بابیلون انجام می‌دهد.

زمانی جین مان از این موضوع خبردار می‌شود که تقربیا خیلی دیر شده است چراکه مادر و خانواده برادرش به شکل ناگواری توسط بیل کشته شده اند اما علیرغم این حادثه، توانست جی آن را از چنگ آنها نجات دهد.

او که در طول این سال ها علاوه بر اینکه  به کمک دوستان خود ، موفق به محافظت از جی آن شد ، مرکز خرید اینترنتی با امنیت بالا و قوانینی پیچیده برای خرید لوازمی که برای قاتلان نیاز است نیز ساخت تا بوسیله ی آن بتواند هم درآمدی داشته باشد و  هم امنیتی را برای خود و جی آن ایجاد کند.

در قوانین این مرکز خرید کد های مختلفی وجود دارد که هر کدام از آنها موظف به محافظت از جین مان و جی آن هستند و در هنگام ایجاد هرگونه تغییر یا خطری باید وارد عمل شوند.

در طول این مدت نیز جین مان سعی می‌کند جی آن را که به سختی از شر کابوس های ترسناک آن روزها رهایی پیدا کرده است ، طوری تربیت کند که کسی نتواند از ضعف های او سوءاستفاده کند و او را برای روزهایی که ممکن است به دردسر بیفتد و یا جین مان در کنارش نباشد آماده کند.

پس از مرگ ناگهانی جین مان که نیز توسط بابیلون برنامه ریزی شده بود ، جی آن بی خبر از همه جا با حمله افرادی به خانه ی عمویش مواجه می‌‌شود که قصد کشتن او را دارند. آنها که افراد بیل و بابیلون هستند ،  قصد دارند علاوه بر تمام کردن انتقام خود با کشتن جی آن ، مدیریت مرکز خرید را نیز برعهده بگیرند.

در این بین افرادی که از کد های مختلفی در مرکز خرید برخوردارند سعی در محافظت از جی آن دارند. درگیری بین این دو گروه کشته های زیادی را نیز برجای می‌گذارد.

در طول این ماجرا ، جی آن که قضایا را مانند پازلی کنار یکدیگر می‌چیند. او متوجه علت کشته شدن پدر و مادرش ، نقشه ها و حوادثی که در زندگی عموی خود و مرگ ناگهانی او رخ داده است می‌‌شود.

جی آن علیرغم اینکه نمی‌خواهد کسی را بکشد مجبور می‌شود برای نجات جان خود دست به قتل یکی از افرادی که قاتل پدر و مادرش است نیز بزند و اسلحه بدست بگیرد.

 حال او با حمله گروه های دیگری که برای دریافت جایزه از بابیلون در ازای گرفتن جانش است مواجه می‌‌شود و تصمیم می‌گیرد با آنها معامله کند و به آنها وعده می‌دهد که همکاری آنها با مرکز خرید به طور سودمندانه ای ادامه خواهد یافت و اینگونه جان خود را از مرگی حتمی نجات می‌دهد و در همین هنگام او متوجه می‌شود عمویش زنده است و او را روبروی خود می‌یابد.

جزئیات اثر

کارگردان: Lee Know/Noh Kyu-yeob

نویسنده: Ji Ho-jin / Lee Know

تهیه کننده: Yoo Jung-hoon/Cha Sang-min/Kim Kyung-jae/Lim Ra-kyung

بازیگران: Lee Dong-wook/Kim Hye-jun

شخصیت‌ها:

جونگ جین مان : مردی مرموز که پس از استعفا از شرکت نظامی بابیلون ، به طور مخفیانه مرکز خرید اینترنتی لوازم لازم برای قاتلان را راه اندازی می‌کند . علاوه بر آن پس از مرگ مادر و خانواده برادرش از جونگ جی آن نیز مراقبت کند.

جونگ جی آن : برادر زاده نوجوان جونگ جین مان که پس از مرگ  پدر و مادرش در کنار او زندگی می‌کند.

بابیلون : شرکت نظامی که با اصولی قانونی پیش ‌می‌رود و در راستای اهدافی مشخص سعی در دستگیری افرادی معین دارد و از کشتن افراد غیر نظامی اجتناب می‌کند.

بیل : یکی از اعضای سرد و بی رحم گروهی که به فرماندهی جونگ جین مان در عملیات ها شرکت می‌کند است و علاقه زیادی به کشتن افراد بدون هیچ دلیل موجه ای دارد.

کشور سازنده: کره جنوبی

کمپانی سازنده: Disney+/ Hulu

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد فروشگاهی برای قاتلان

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!