• امروز : 2 آبان 1403
logo

نقد و بررسی سریال فرار از زندان (Prison Break)

author-img

توسط : فرناز بنانی ارزیاب کدومو

5 ساعت پیش

مدت زمان مطالعه: دقیقه

127 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 18 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

فرار از زندان، سریالی مهییج و تاثیرگذار است که تهیه و پخش آن از سال 2005 تا 2017 به طول انجامید. این سریال، به کارگردانی پاول شیورینگ با ییش از ده‌ نویسنده، روایتگر یک جوان، باهوش و نبوغ استثنایی است که در ابتدا برای فراری دادن برادرش از زندان نقشه‌ای بی‌نقص را طراحی می‌کند. اما در ادامه، زندگی‌اش دستخوش تغییراتی شده و به‌مدت 12 سال در معرض تلاطم و فرار و عبور از چالش‌های سخت قرار می‌گیرد. این اثر در 5 فصل و 90 قسمت، در ژانری اکشن، جنایی و درام ساخته و پرداخته شده است و تماشای آن مناسب رده سنی بالای 18 سال می‌باشد. این محصول، برای رده سنی کمتر از 10 سال اکیداً ممنوع است.

ژانر : اجتماعی اکشن جنایی درام

سال 2005 - 2017 هر قسمت 40 الی 50 دقیقه جزئیات کامل اثر
1 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

چرا 18 سال؟

فرار از زندان، با دلیل داشتن صحنه‌های بی‌شمار حاوی معیارهای خشونت و ناهنجاری اجتماعی، برای رده سنی کمتر از 18 سال توصیه نمی‌شود. تماشای نسخه پالایش شده این اثر، برای رده سنی 16 سال نیز مناسب است. لیکن، این سریال برای گروه‌سنی کمتر از 10 سال اکیداً ممنوع اعلام می‌شود.

آنچه لازم است والدین بدانند:

فرار از زندان، بی‌شک یکی از پرمخاطب‌ترین سریال‌ها در دو دهه اخیر به شمار می‌رود که نوجوانان بسیاری را مجذوب قصه مهییج و پرفراز و نشیب خود کرده است. زندگی پرپیچ و خم مایکل اسکافیلد، با مضمونی درآمیخته با عدالت‌خواهی وظلم ستیزی، باعث می‌شود تا مخاطب نوجوان و جوان با تماشای رفتارها و کنش‌های شخصیت اصلی، بدون خستگی تا انتهای قصه با او همراه شود. لازم است که پیش از تماشای این اثر، ارزیابی آن را مطالعه نمایید و پس از تماشای هر قسمت و هرفصل، درباره چالش‌های متعددی که شخصیت‌ها را درگیر خود می‌کند و همچنین روش عبور از آن چالش‌ها با اعضای خانواده خود، به ویژه نوجوانان صحبت کنید. این اثر دارای صحنه‌های بسیاری از درگیری، زد و خورد، تعقیب و گریز و کشتار است. همچنین ناهنجاری اجتماعی بسیار بالایی در این سریال مشاهده می‌شود که توصیه می‌کنیم برای تماشای کامل آن به همراه اعضای خانواده، از نسخه پالایش شده استفاده کنید. محور اصلی داستان فرار از زندان، تلاش برای آزادی و آزادانه زیستن است. همچنین توجه به ارزشمندی خانواده، در جای‌جای این اثر مشاهده می‌شود. رابطه برادری در این اثر، اساس ژانر دراماتیک را تشکیل می‌دهد. حمایت و پشتیبانی مایکل و برادرش از یکدیگر و نیز اینکه مایکل جان خود را به خاطر نجات برادرش به مخاطره عظیمی می‌اندازد، نمایشی از عشق و محبت خالص دو برادر نسبت به یکدیگر است که به تصویر کشیده می‌شود. در این سریال، چندین شخصیت منفی وجود دارند که به دلیل رفتارهای خاص خود، مخاطب را جذب می‌کنند. دقت داشته باشید که میزان ناهنجاری نمایش داده شده از جانب شخصیت‌هایی مانند تی‌بگ، ممکن است برای مخاطب نوجوان، جذاب جلوه کند. لازم است که درباره این مسئله با نوجوانان خود صحبت کنید. در مجموع، فرار از زندان با وجود اینکه سریالی خانواده پسند، مهییج، و سرشار از پیام‌های مثبت است، با داشتن صحنه‌های خشونت بار و بعضاً ناهنجار، باعث می‌شود تا این اثر برای رده سنی کمتر از 18 سال مناسب نباشد. در صورتی که از نسخه پالایش شده استفاده می‌کنید، تماشای آن برای رده سنی 16 سال نیز بلامانع است. تماشای سریال فرار از زندان برای گروه سنی کمتر زا 10 سال اکیداً ممنوع است.

داستان اثر

شخصیت‌ها:

مایکل اسکافیلد: مهندس سازه‌ای که با یک هوش استثنایی برای فرار برادرش از زندان، نقشه زندان را روی بدنش خالکوبی می‌کند.

لینکولن باروز: برادر مایکل. او به جرم قتل برادر رئیس‌جمهور محکوم به اعدام است. اما در واقع او بی‌گناه است.

سارا تانکردی: پزشک زندان. او دختر شهردار است. در زندان به مایکل علاقه‌مند شده و با او همکاری می‌کند و سپس با او ازدواج می‌کند.

تی‌بگ: یک قاتل خطرناک که در زندان با مایکل آشنا می‌شود و به اجبار از او می‌خواهد که فراری‌اش بدهد. تی‌بگ تا پایان داستان حضور دارد و باعث دردسرهای بسیاری می‌شود. او در نهایت پوسایدون را به قتل می‌رساند.

پوسایدون: یک جاسوس فاسد که مایکل را به یمن می‌فرستد تا یک داعشی خطرناک را از زندان فراری بدهد. اما خود با نقشه‌ای از پیش تعیین شده به سارا نزدیک می‌شود.

فرناندو سوکره: دوست صمیمی مایکل در زندان. او به خاطر دختری که به او علاقه‌مند است قصد دارد از زندان فرار کند. او در تمامی مراحل به مایکل کمک کرده و تنها کسی است که مایکل به او اعتماد دارد.

الکس ماهون: ماموری که در ابتدا به دنبال مایکل می‌گردد اما با قتل پسرش توسط سازمان، برای گرفتن انتقام، با مایکل همکاری می‌کند.

داستان اثر:

مایکل اسکافیلد، یک مهندس سازه، با هوش و نبواغی استثنایی، در پی زندانی شدن برادرش لینکولن به جرم قتل برادر رئیس‌جمهور وقت آمریکا، با اقدام به یک دزدی مصنوعی به بانک، راهی زندان فاکسریور می‌شود تا بتواند برادرش را فراری بدهد. اما در این بین افرادی به او ملحق می‌شوند و با تهدید از او می‌خواهند که آنها را نیز فراری بدهد. مایکل در زندان به پزشکی به نام سارا علاقه‌مند می‌شود و سارا نیز در جریان فرار به او کمک می‌کند. اما پس از فرار، مایکل و دوستانش به دردسر بزرگی می‌افتند. آنها باید تا همیشه در حال فرار باشند و سارا نیز که شریک جرم به حساب می‌آید راهی بجز مخفی شدن از دست پلیس ندارد. اما همه این مسائل و تهدیدات از جانب دولت آمریکا مدیریت می‌شوند و پشت‌پرده انبوهی از فسادهای سیستمی را یک سازمان مخوف جاسوسی رهبری می‌کند. مایکل از جانب سازمان شناسایی شده و تهدید می‌شود که باید برای آنها کار کند اما او درپی یافتن یک قطعه ارزشمند به نام سیلا که اطلاعات عجیبی درباره انرژی‌های خورشیدی را در خود دارد، متوجه می‌شود که مادرش زنده است. مادر مایکل و لینکولن که در کودکی فرزندانش را به طمع پول و قدرت رها کرده، با سازمان کار می‌کند و با مایکل نیز به دشمنی برمی‌خیزد. در نهایت، مایکل با صحنه‌سازی مرگ خود، سارا و پسرش را ترک می‌کند تا آنها زنده بمانند. اما با فریب مردی به نام پوسایدون به زندانی در یمن منتقل می‌شود تا یک داعشی خطرناک را فراری بدهد. سرانجام مایکل با کمک برادرش از زندان یمن فرار کرده و به نزد خانوده‌اش برمی‌گردد و پوسایدون و تمام عوامل سیستم جاسوسی را تحویل قانون می‌دهد.

 

جزئیات اثر

کارگردان: Paul Scheuring نویسندگان: Paul Scheuring، Seth Hoffman, Matt Olmstead بازیگران: Dominic Purcell, Wentworth Miller, Sarah Wayne Callies, Paul Adelstain, Robert Knepper کشور سازنده: آمریکا    

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد فرار از زندان

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!