• امروز : 20 شهریور 1403
logo

نقد و بررسی سریال زخم کاری ۳: انتقام (Mortal Wound: Revenge)

author-img

توسط : مریم رضایی ارزیاب کدومو

4 هفته پیش

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

14620 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 15 +

سریال «زخم کاری3: انتقام» همانطور که از اسمش برمی‌آید، در ادامه روند سابق داستان، وارد مرحله انتقام‌جویی می‌شود. مالک که در فصل اول شخصیتی منفعل و تاثیرپذیر از همسرش سمیرا داشته و در فصل دوم، بنا به مصلحت، در پس پرده مانده است، حالا با شروع فصل سوم، خود به میدان آمده و پروژه انتقام از قاتل فرزندانش را کلید زده است. این فصل از سریال، مانند دو فصل قبلی، سرشار از خشونت و کینه‌توزی‌ست، با این تفاوت که زمین بازی تغییر کرده و به جای کشتن افراد، جنگ روانی با آن‌ها به راه می‌افتد.

ژانر : اجتماعي اجتماعی

سال 1402 قسمت‌های 50 دقیقه‌ای جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

چرا +15 سال؟ اثر پیش‌رو، یک اثر خشونت‌آمیز است که از مجموعه‌ای رفتار ضد و نقیض تشکیل شده است؛ رفتار شخصیت‌ها به طوری‌ست که دوستی یا دشمنی آن‌ها آشکار نبوده و این مشخص نبودن طرف هر یک، نوعی دلهره یا بی‌اعتمادی را به مخاطب کم‌سن منتقل می‌کند. دو رویی، کینه‌توزی و همچنین پیام منفی اثر، که انتقام‌جویی‌ست، سبب شده تا «زخم کاری 3» مناسب تماشا در جمع خانواده و گروه سنی کمتر از 15 سال نباشد. نقش ما چیست؟ داستان متفاوت سریال زخم‌کاری، تبلیغات گسترده رسانه‌ها و ایفای نقش بازیگران محبوب در این اثر، سبب می‌شود که این سریال، طرفداران ویژه‌ای داشته باشد. اما باید به این نکته توجه داشت که وجود مضمون انتقام‌جویی و پرداختن به آن، مسئله مهمی است که نباید نوجوانان را در معرض آن قرار داد. اثری که داستان ملتهبی دارد و نارو و کینه، دو اصل اساسی آن هستند، سبب می‌شود که ذهن نوجوانان درگیر رفتارهایی منفی بشود. بهتر است پیش از تماشا، به رده‌بندی سنی مناسب اثر توجه کنید و چنان‌چه این اثر، در دسته آثار تماشایی شما قرار گرفت، درباره مذمت قدرت‌طلبی و پیامد‌هایی که به دنبال دارد با فرزندتان صحبت کنید.

داستان اثر

شخصیت‌ها:

مالک: مالک فردی جاه‌طلب است که به دنبال کسب ثروت، خانواده‌اش را از دست داده است. او حالا برگشته تا انتقام پسر و دخترش را از طلوعی بگیرد.

طلوعی: فردی که پشت پرده همه اتفاقات بوده است. او به همسر سابق مالک نزدیک می‌شود تا کارهایش را پیش ببرد. او و مالک، دشمن یکدیگر هستند.

سیما: زنی که پس از مرگ شوهر و فرزندخوانده‌هایش، عزمش را جزم کرده تا با کمک مالک، از طلوعی انتقام بگیرد.

داستان اثر:

همانطور که در دو فصل قبلی دیدیم، هولدینگ ریزآبادی، حتی پس از مرگ خان عمو، آبستن حوادث است. مالک که بعد از مدتی غیبت، بازگشته تا انتقامش را از طلوعی، که پشت پرده کارهای ریزآبادی بوده، بگیرد. در این مسیر به پانی برمی‌خورد. خواهرزاده خان‌عمو که تنها وارث اوست و مالک باید او را کنار بزند. از طرف دیگر، سیما، همسر شفاعت که بعد از مرگ همسر و فرزندخوانده‌هایش، تصمیم به انتقام‌جویی گرفته، به سمت مالک می‌آید و با او هم‌پیمان می‌شود. مالک و سیما، تصمیم می‌گیرند تا در سایه، به سراغ وارثین ریزآبادی رفته و به نوعی هر کدام را حذف کنند و سپس با خلوت‌کردن اطراف طلوعی، از او انتقام بگیرند.

جزئیات اثر

کارگردان: محمدحسین مهدویان نویسنده: محمدحسین مهدویان تهیه‌کننده: محمدرضا تخت‌کشیان بازیگران: جواد عزتی-رعنا آزادی‌ور- الناز ملک- کامبیز دیرباز- مهراوه شریفی‌نیا کشور سازنده: ایران مخاطب اثر: بزرگسال

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد زخم کاری ۳: انتقام

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!