• امروز : 15 تیر 1403
logo

نقد و بررسی فیلم دستور العمل خداحافظی (recepie for farewell)

author-img

توسط : راضیه سیف ارزیاب کدومو

2 روز پیش

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

1387 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 15 +

سریال دستورالعمل خداحافظی، ‌سریالی درام، محصول سال ۲۰۲۲، کشور کره جنوبی است. این اثر ماجرای خانواده‌ای است که مادر به بیماری سختی مبتلا شده و نمی‌تواند هر غذایی را بخورد؛ به همین علت، پدر خانواده که چیز زیادی از آشپزی نمی‌داند، شروع به پختن انواع غذا می‌کند. او وعده‌های غذایی را با محبت و فداکاری برای همسرش آماده می‌کند و از او پرستاری می‌کند. این سریال درد و رنج افراد مبتلا به بیماری و خانواده‌شان را به تصویر کشیده و گفته شده که دستورالعمل خداحافظی بر اساس حوادث واقعی ساخته شده است. با توجه به موضوع، ژانر و میزان ناهنجاری اثر، تماشای آن به سنین +15 سال توصیه می‌شود.

ژانر : درام عاشقانه

سال 2022 12 قسمت 30 دقیقه ای جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

چرا 15 سال؟

این اثر درباره‌ی مرگ، زندگی، فداکاری و این چنین مفاهیم صحبت می‌کند که درک آن برای کودکان راحت نیست. غم بیمار و دردی که تحمل می‌کند ممکن است مخاطب را متأثر کند. لازم به ذکر است با وجود اینکه این سریال دارای پیام مثبت است، ناهنجاری جنسی در آن به چشم می‌خورد؛ فلذا اگر قصد تماشا با خانواده را دارید، توصیه می‌شود که از نسخه‌ی پالایش شده استفاده کنید.

نقش ما چیست؟

ارزیابی را مطالعه فرمایید و سپس تصمیم به تماشای آن بگیرید. می‌توانید راجع به مفاهیم اساسی این اثر با فرزند خود گفت‌وگو کنید.

داستان اثر

شخصیت‌ها:

دا جونگ: شخصیتی که به بیماری سخت مبتلا شده و روزهای پایانی عمرش را می‌گذراند. او رئیس یک انتشاراتی است و با چانگ رائه ازدواج کرده.

چانگ رائه: یک مترجم و نویسنده که پس از مطلع شدن از بیماری همسرش، به پختن انواع غذا مشغول است.

داستان اثر:

چانگ رائه در آستانه‌ی طلاق با رائه است که ناگهان متوجه بیماری همسرش می‌شود. دا جونگ که به بیماری سختی مبتلا شده، از مشکلات گوارشی رنج می‌برد و نمی‌تواند به راحتی هر غذایی را بخورد. چانگ رائه به خانه‌ باز می‌گردد و برای همسرش آشپزی می‌کند. او مشتاقانه دستورات غذا را امتحان می‌کند و پس از طبخ غذا، دستور آن را به همراه تصویر، در وبلاگش منتشر می‌کند. در این میان، روابط چانگ رائه با فرزندش نیز بهتر می‌شود و این خانواده به حالت عادی باز می‌گردد. احوال دا جونگ هر روز بدتر می‌شود، تا جایی که دیگر توان خوردن هیچ غذایی را ندارد. او در نهایت تصمیم می‌گیرد خانه را به مقصد بیمارستان ترک کند تا فقط خاطرات خوب از آن فضا برایش باقی بماند. در نهایت دا جونگ به دلیل وخامت بیماری از دنیا می‌رود. چانگ رائه و پسرش که رابطه‌ی خود را مدیون دا جونگ هستند، در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.

جزئیات اثر

کارگردان: Lee Ho Jae / لی هو جائه نویسنده: Lee Ho Jae / لی هو جائه تهیه‌کننده: Lee Ho Jae / لی هو جائه بازیگران: یانگ کیونگ وون، هان سوک کیو، کیم سو هیونگ / Yang Kyung won_ Kim Seo Hyung_ Han Seok Kyo کشور سازنده: کره جنوبی شرکت سازنده: Watcha مخاطب اثر: بزرگسال و نوجوان

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد دستور العمل خداحافظی

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!