• امروز : 1 آبان 1403
logo

نقد و بررسی سریال کارآگاهان پسر مرده (Dead Boy Detectives)

author-img

توسط : مریم رضایی ارزیاب کدومو

7 روز پیش

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

2952 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 18 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

سریال «کارآگاهان پسر مرده» داستانی ماورالطبیعه از دو پسر نوجوان است که هر کدام سال‌ها پیش از دنیا رفته‌اند، اما روح آن‌ها به دنیای پس از مرگ نرفته است. آن‌ها روی زمین مانده‌اند تا پرونده‌ها و مشکلات ارواح دیگر را حل کنند و آن‌ها را به دنیای پس از مرگ بفرستند. پرونده‌های این سریال و حل آن، موضوع سرگرم‌ کننده‌ای‌ست که مخاطب را با خود همراه می‌کند اما نباید از ناهنجاری‌هایی مانند همجنسگرایی و تفاوت دیدگاه‌ سریال نسبت به جهان پس از مرگ غافل بود.

ژانر : ترسناک فانتزی

سال 2024 8 قسمت 50 دقیقه‌ای جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

چرا +18 سال؟

سریال، یک اثر ترسناک و ماورالطبیعه است که با زبان طنز و چاشنی فانتزی، پیش می‌رود. اغلب صحنه‌ها ترسناک یا خشونت‌آمیز و در برخی موارد منزجرکننده هستند؛ تماشای این صحنه‌ها برای افراد با روحیه حساس مناسب نیست. مسئله هم‌جنس‌گرایی که به طور پررنگ در اثر وجود دارد، سبب می‌شود تا تماشای آن برای گروه سنی 18 سال توصیه نشود.

نقش ما چیست؟

پیش از تماشای اثر، به دقت بخش ناهنجاری، خشونت و ترس مطالعه شود و در صورتی که این اثر، در سبد مصرف رسانه‌ای خانواده شما قرار گرفت، بهتر است از نسخه پالایش‌ شده تماشا شود تا ناهنجاری‌های آن کاهش یابد. ارائه دیدگاهی که درباره دنیای ماورالطبیعه وجود دارد، ممکن است مخاطبان را دچار دلهره کند. چرا که در دنیایی که ارائه می‌شود، بر اثر یک اشتباه، ممکن است روحی به جهنم برود و دچار عذاب شود یا انقدر شمار مردگان زیاد شود که دنیای ماورایی از پس کنترل آن‌ها بر نیاید. همچنین آنانی که در بین زندگان ساکن شوند، این آشفتگی جهان پس از مرگ و بی‌برنامه‌بودن آن، ممکن است نوجوانان را نسبت به جهان ناشناخته پس از مرگ، نگران کند. درباره غیرواقعی‌ بودن این دیدگاه و فانتزی‌ بودن آن با یکدیگر گفت‌وگو کنید و دیدگاه‌های درست و مرسوم درباره جهان بعد از مرگ را با یکدیگر مرور کنید.

بیشتر بدانید:

کارمندان و فرشته مرگ در دنیای مردگان خانم هستند و این تک‌جنسیتی‌ بودن، موضوعی قابل توجه است.

داستان اثر

شخصیت‌ها:

ادوین: ادوین که سال‌ها پیش، بر اثر شیطنت دوستان‌اش مرده، به جهنم فرستاده شده و از آن‌جا گریخته است. او به همراه چارلز، یک گروه، به نام کارآگاهان مرده را تشکیل داده‌اند.

چارلز: او به دلیل بدرفتاری دوستانش در نوجوانی، از دنیا رفته و پس از آشنایی با ادوین، به گروه کارآگاهان جوان پیوسته است.

کریستال: دختری که توسط دوست شیطانی‌اش، مورد سواستفاده قرار گرفته و تسخیر شده، توسط کارآگاهان مرده، نجات می‌یابد و به خاطر قدرت غیب‌گویی که دارد، با آن‌ها در حل پرونده‌ه‌های فراطبیعی، کمک می‌کند.

نیکو: دختری آسیایی که بعد از مرگ پدرش، از خانواده بریده و به شهر دورافتاده‌ای مهاجرت کرده است. او بعد از نجات توسط کارآگاهان مرده، به تیم آن‌ها، ملحق می‌شود.

داستان اثر:

ادوین و چارلز که سال‌ها پیش مرده‌اند، به دنیای ماورالطبیعه نرفته و بر روی زمین، مشغول رسیدگی به پرونده‌ روح‌های دیگر شده‌اند. آن‌ها آژانسی به نام کارآگاهان پسر مرده را تشکیل داده‌اند و روح‌های سرگردان، برای رسیدن به آرامش و حل‌شدن مشکل‌شان، به آن‌ها مراجعه می‌کنند. آن‌ها در حل یک پرونده، با کریستال آشنا می‌شوند. کریستال، خاطراتش را گم کرده و به خاطر همین، نزد کارآگاهان می‌ماند. او با قدرت غیب‌گویی که دارد، متوجه حضور یک دختربچه گمشده در مکانی نامعلوم می‌شود. گروه کارآگاهان برای نجات دختربچه به شهر دیگری می‌روند و متوجه می‌شوند که جادوگری در آن‌جا وجود دارد که از ترس جوانان و کودکان، برای جوان‌ماندن خود، تغذیه می‌کند. آن‌ها با نجات جان کودک، خود را به دردسر انداخته و در آن شهر ماندگار می‌شوند تا پرونده‌های جدیدتری را حل کنند. در نهایت، کارآگاهان پسر مرده به کمک کریستال و نیکو، موفق می‌شوند تا جادوگر را شکست دهند و امنیت را به شهر کوچک برگردانند.

جزئیات اثر

کارگردان:Steve Yochey- ستیو یوکی نویسنده:Steve Yochey- ستیو یوکی تهیه‌کننده:Steve Yochey- ستیو یوکی بازیگران:Jayden Revri- George Rexstrew- Yuyu Kitamura- Kassius Nelson- جایدن روری- جورج رکسترو- یویو کیتامورا- کاسیوس نلسون کشور سازنده: ایالات متحده شرکت سازنده:Netflix- WB Company مخاطب اثر: بزرگسال

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد کارآگاهان پسر مرده

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!