• امروز : 16 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی سریال پرسی جکسون و المپ نشینان ( Percy Jackson and the Olympians)

author-img

توسط : زهرا ملک‌ثابت ارزیاب کدومو

4 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

6721 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 15 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

یک نیمه خدای نوجوان، مامور می‌شود تا با دو نفر از دوستانش برای به دست آوردن یک شی دزدیده شده از زئوس جلوی جنگ میان خدایان و پایان جهان را بگیرند. این سریال که توسط پلتفرم +Disney پخش شده یک اثر فانتزی است که در قالب روایت یک داستان از پیوند دنیای امروز با اساطیر یونان باستان به اهمیت دوستی و کارگروهی و اعتماد می‌پردازد.فضای کلی داستان و ترسی که ممکن است برای مخاطبین در سنین پایین به وجود آورد برای تماشا توسط مخاطبین زیر 15 سال توصیه نمی‌شود.

ژانر : فانتزی ماجراجویی

سال 2023 یک فصل هشت قسمتی هر قسمت متوسط 40 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

داستان این سریال کاملا بر پایه اساطیر و خدایان یونانی است. ممکن است برخی تفاوت‌ها به اقتضای داستان و روایت آن در دنیای مدرن وجود داشته باشد اما داستان در دنیایی که اسطوره‌ها بر آن حکومت می‌کنند یا درآن زندگی می‌کنند پیش می‌رود. با جلو رفتن داستان شخصیت‌ها معرفی می‌شوند و نیازی به اطلاعات قبلی برای دیدن سریال نیست اما اگر بر داستان‌ها تسلط داشته باشید بهتر با سریال ارتباط  برقرار خواهید کرد.

پیام اصلی اهمیت وفاداری، اعتماد و کارگروهی است. پرسی و دوستانش رفته رفته با گفت و گو و در میان گذاشتن افکارشان به اعتماد جمعی می‌رسند و همین، عامل موفقیت‌های آن‌ها می‌شود.

با توجه به فضای کلی سریال توصیه می‌شود با فرزندان خود در تماشای آن همراهی کرده و با آنان در خصوص فضای سریال و پیام‌های آن گفت و گو کنید.

با توجه به موضوع فانتزی و اسطوره ای سریال و همچنین برخی صحنه‌های نسبتا خشن و دلهره آور تماشای برای افراد زیر 15 سال توصیه نمی‌شود.

خلاصه : این سریال برای مخاطب نوجوان ساخته شده ولی با توجه به فضای کلی و برخی صحنه‌های نسبتا خشن و دلهره آور تماشای آن به افراد زیر 15 سال توصیه نمیشود.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

می‌توانید گفت و گو با فرزندان خود را با سوالات زیر آغاز کنید.

به  نظرت پرسی، آنابث و گروور راه درستی را برای اعتماد به هم پیدا کردند؟ عامل موفقیت پرسی و دوستانش در برابر مدوسا را چه چیزی می‌دانی؟

داستان اثر

داستان در دنیایی روایت می‌شود که جهان واقعی انسان‌ها و جهانی که خدایان کوه المپ، فرزندان آن‌ها و ارواح کهن طبیعت در آن زندگی می‌کنند، توسط یک مه نادیدنی در هم جدا شده است. در این میان گاهی خدایان درگیر روابطی با انسان‌ها می‌شوند که حاصل این روابط فرزندانی است که نیمه‌خدا یا دورگه نام دارند. نیمه‌خداها دارای قدرت‌های ماورایی زیادی هستند تا حدی که گاهی می‌توانند کارهایی که خدایان از دخالت در آن‌ها منع شده اند را انجام دهند. از این رو نیمه‌خداها برای نیروهای شر، یک خطر بالقوه بسیار بزرگ محسوب می‌شوند و آن‌ها همواره در صدد از بین بردن دورگه‌ها در نوجوانی و قبل از کامل شدن نیروهای آن‌ها هستند. برای محافظت از دورگه‌ها اردوگاهی در زمین وجود دارد که توسط مه از انسان‌ها پنهان شده و هیولاها نیز نمی‌توانند به آن نفوذ کنند. پرسی که به تازگی به دورگه بودن خود پی برده و قدرت‌های خاصی دارد توسط مادرش و گروور که محافظ اوست و دوست صمیمی او در مدرسه نیز بوده است به اردوگاه آورده می‌شود. او که به دنبال پدرش می‌گردد در اردوگاه پی‌می‌برد که در واقع فرزند  پوزئیدون (خدای دریاها، آب‌های شور و شیرین، رودخانه‌ها، سیل، خشکسالی و زمین‌لرزه ) است. او بعد از گذراندن مدتی در اردوگاه متوجه می‌شود جهان در خطر جنگی قریب الوقوع میان سه خدای اصلی ینی زئوس(خدای آسمان و رعد و برق)، پوزئیدون و هادس (خدای سرزمین زیرین و دنیای مردگان) است. چراکه آذرخش طلایی،سلاح اصلی زئوس، از او دزدیده شده و در دست هادس است اما زئوس به پوزئیدون مشکوک است و او را مقصر می‌داند. پرسی مامور می‌شود تا به همراه دو نفر دیگر برای پس گرفتن سلاح دزدیده شده به دنیای زیرین برود؛ او ابتدا مخالفت می‌کند اما وقتی متوجه می‌شود مادرش که فکرمی‌کرد قبل از ورود او به اردوگاه توسط یک هیولا کشته شده در واقع زنده است و توسط هادس دزدیده شده، ماموریت را قبول می‌کند.

جزئیات اثر

کارگردان:Anders Engström / Jet Wilkinson / James Bobin

نویسنده: Daphne Olive / Rick Riordan

نام تهیه کننده: John Catron

نام بازیگران: Walker Scobell / Leah Jeffries / Aryan Simhadri

نام شخصیت‌ها: پرسی جکسون: یک نوجوان نیمه خدا که فرزند سلی جکسون و پوزئیدون (از خدایان المپ نشین و پروردگار آب‌ها و دریاها) است. او که به تازگی از هویت واقعی خود، آگاه شده برای نجات دنیا از جنگ میان خدایان باید به سفری دور و دراز برود. آنابث چِیس: یک نیمه خدای نوجوان که فرزند آتنا ( از خدایان اساطیری) است. او برترین جنگجوی اردوگاه نیمه خدایان است. گروور: یک ساتیر ( از ارواح طبیعت که بالا تنه انسان و پاهایی شبیه به بز دارد.) که محافظ و دوست پرسی است. سَلی جکسون: مادر مهربان و حمایتگر پرسی که از کودکی او در تلاش بوده تا او را برای زندگی و ماموریت‌های آینده بدون این که متوجه هویت حقیقی خود شود آماده کند.

 

کشور سازنده: امریکا

کمپانی سازنده: 20th Century Fox Television

مخاطب اثر: نوجوان / بزرگسال

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد پرسی جکسون و المپ نشینان

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!