• امروز : 15 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی سریال پاندورا: زیر بهشت (Pandora: Beneath the Paradise)

author-img

توسط : ریحانه حبیبی ارزیاب کدومو

7 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

3796 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 16 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

سریال "پاندورا: زیر بهشت" محصول سال 2023 شبکه tvN کره جنوبی است. این سریال به شکل اغراق آمیزی زندگی چند خانواده ثروتمند، رازهای آنها و تلاششان برای رسیدن به قدرت را به تصویر می‌کشد. با توجه به خشونت و ناهنجاری بالای سریال، تماشای آن به نوجوانان توصیه نمی‌شود.

ژانر : تریلر درام

سال 2023 16 قسمت 60 دقیقه‌ای جزئیات کامل اثر
1 مناسب خانواده 2 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

سریال "پاندورا: زیر بهشت" داستان زندگی خانواده‌هایی ثروتمند و بانفوذ و مشکلات و رازهایشان را نشان می‌دهد.

باید توجه داشت این سریال تلاش دارد بخش کوچکی از جامعه کره جنوبی که با سیاست و قدرت درگیرند و برای آن دست به هر کاری می‌زنند را نشان دهد. این سریال جزو سریال‌هایی است که به صورت اغراق آمیز و غیرواقعی زندگی را روایت می‌کنند. در مورد کم بودن احتمال رخ دادن اتفاقات سریال در دنیای واقعی با خانواده صحبت کنید.

در این سریال جه‌هیون برای انتقام گرفتن و رسیدن به قدرت بیشتر، جان انسان‌های زیادی را گرفت. همچنین سایر شخصیت‌ها به فکر انتقام بودند و برای رسیدن به آن کارهای غیر اخلاقی انجام می‌دادند. در مورد انتقام گرفتن و عواقب آن می‌توانید با خانواده صحبت کنید.

جه‌هیون شرکت فناوری اطلاعات هچ را مدیریت می‌کرد. او به دنبال دست‌یابی به یک پچ هوشمند برای انتقال اطلاعات به مغز انسان و بازیابی توانایی آن بود. هرچند او از علم و قدرتش سوء استفاده کرد. او روی انسان‌ها بدون کسب رضایتشان آزمایش انجام می‌دادو از علم خود برای دست‌کاری حافظه دیگران استفاده می‌کرد. در مورد لزوم استفاده از علم در خدمت به دیگران و عدم سوء استفاده از علم و قدرت با خانواده صحبت کنید.

با توجه به بالا بودن شاخص خشونت سریال، تماشای این سریال به نوجوانان پیشنهاد نمی‌شود. همچنین توصیه می‌شود با توجه به ناهنجاری‌های سریال، نسخه پالایش شده را تماشا کنید.

خلاصه: در این سریال برای رسیدن به قدرت و گرفتن انتقام، کارهای غیر اخلاقی زیادی انجام می‌گیرد و جان افراد زیادی گرفته می‌شود. خشونت سریال بالاست و صحنه‌های درگیری و قتل زیادی وجود دارد. همچنین به خودکشی اشاره می‌شود. با توجه به این نکات، دیدن این سریال به نوجوانان توصیه نمی‌شود.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

درباره اهمیت جان افراد صحبت کنید.

در مورد لزوم استفاده صحیح از علم و خدمت به دیگران صحبت کنید.

نظر تو در مورد توانایی پاک کردن بخشی از حافظه چیست؟ آیا می‌توان از آن در کارهای مفیدی مانند درمان استفاده کرد؟

در مورد راه‌های کسب قدرت و ثروت صحبت کنید. آیا رسیدن به قدرت و ثروت از هر راهی درست است؟                                                                                                                       

خلاصه:می‌توانید در مورد مسائلی مانند انتقام، پیشرفت‌های علمی، اهمیت رسیدن به قدرت و ثروت از راه درست و .. صحبت کنید.

 

داستان اثر

پیو جه‌هیون رئیس یک شرکت فناوری اطلاعات است. او فرد ثروتمند و محبوبی است و تصمیم می‌گیرد نامزد ریاست جمهوری کره جنوبی شود. هونگ ته‌را همسر اوست که پیش از ازدواج در حادثه تصادف، حافظه‌اش را از دست داده و زندگی گذشته‌اش را به یاد نمی‌آورد. در یک حادثه سقوط، کم کم تصاویری از گذشته به ذهن او می‌آیند‌. کو هه‌سو، فرزند رئیس جمهور سابق کره است که در روز تحلیف، به قتل رسیده است. مادر هه‌سو نیز به خاطر فشارهای روانی پس از آن حادثه دست به خودکشی می‌زند. همسر هه‌سو و ته‌را به هه‌سو کمک می‌کنند تا به زندگی برگردد‌. همسر هه‌سو و جه‌هیون دوستان قدیمی هستند. هه‌سو با دریافت بسته‌ای ناشناس شروع به گشتن دنبال قاتل پدر خود می‌کند. در این راه، ته‌را به کمک او می‌آید و خاطرات گذشته‌اش را به یاد می‌آورد. او متوجه می‌شود در گذشته یک قاتل حرفه‌ای بوده و در قتل پدر هه‌سو نقش دارد و هونگ ته‌را نام اصلی او نیست. هه‌سو به دنبال قاتل پدرش، و ته‌‌را به دنبال کسی که به او شخصیت جدید داده می‌گردند و در این راه اتفاقات زیادی رخ می‌دهد‌‌. در نهایت متوجه می‌شوند همه این اتفاقات نقشه جه‌هیون، همسر ته‌را است که به دنبال انتقام مرگ مادرش بوده است.

جزئیات اثر

کارگردان: Choi Young-hoon

نویسنده:          Hyun Ji-min

نام تهیه کننده: Yoo Si-yeon, Kang Min-kyung

نام بازیگران: Lee Ji-ah, Lee Sang-yoon, Jang Hee-jin, Park Ki-woong, Bong Tae-gyu

نام شخصیت‌ها:

هونگ ته‌را: همسر پیو جه‌هیون که پیش از ازدواج، در حادثه‌ای حافظه‌اش را از دست داده و گذشته خود را به یاد نمی‌آورد.

پیو جه‌هیون: همسر هونگ ته‌را، رییس موفق و بسیار ثروتمند شرکت فناوری اطلاعات هچ، که نامزد ریاست جمهوری می‌شود.

کو هه‌سو: فرزند رئیس جمهور سابق که به قتل رسیده است و اکنون خبرنگار و گوینده خبر است. او و همسرش با خانواده هونگ ته‌را روابط دوستانه نزدیکی دارند.

کشور سازنده: کره جنوبی

کمپانی سازنده: Studio Dragon, Chorokbaem Media, Story Kim

مخاطب اثر: بزرگسال

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد پاندورا: زیر بهشت

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!