• امروز : 9 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی سریال پاسخ به ۱۹۸۸ (Reply 1988)

author-img

توسط : مریم رحیمی پور ارزیاب کدومو

11 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2904 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 15 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

پاسخ به 1988، بازگشت به سال‌هایی‌ست که تکنولوژی‌های جدید به زندگی مردم راه پیدا نکرده‌بود و روابط همسایه‌ها در یک محله نزدیک و صمیمانه بود. این سریال زندگی روزمرۀ پنج خانواده را که در همسایگی یکدیگر زندگی می‌کنند به تصویر می‌کشد و شاخص پیام و الگوی مثبت قابل توجهی دارد.

ژانر : برشی از زندگی جوانان خانوادگی عاشقانه کمدی

سال 2015 20 قسمت حدوداً 90 دقیقه‌ای جزئیات کامل اثر
19 مناسب خانواده 5 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 12 +
بر اساس 2 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

پاسخ به 1988 سریالی نوستالژیک است که زندگی مردم کرۀ جنوبی در دهه 80 میلادی را به تصویر می‌کشد. این دوره همزمان با سال‌های پایانی دهه 60 در ایران است. بنابراین برخی از ویژگی‌های فرهنگی نمایش داده شده در داستان برای مردم ایران نیز آشنا و خاطره‌انگیز است.

این سریال توسط کارگردان «شین وون‌هو» و نویسنده «لی ووجونگ» ساخته شده‌است و در زمان پخش خود در کرۀ جنوبی میزان بازدید قابل توجهی کسب کرده‌است. این زوج هنری اغلب سریال‌هایی در ژانر برشی از زندگی تولید می‌کنند که روابط عادی و روزمرۀ انسان‌های معمولی را به نمایش در می‌آورد. در این اثر نیز روند رشد و بالغ شدن چند نوجوان به تصویر کشیده می‌شود، آن‌ها پس از ایام ناپختگی جوانی خود به تدریج بزرگ می‌شوند و برای مسیر آیندۀ خود تصمیم می‌گیرند.

جزییات روابط خانوادگی، دوستی، همسایگی و ... در این داستان به تصویر کشیده می‌شود، شخصیت‌های داستان افرادی بی‌نقص نیستند و هر یک مرتکب اشتباهاتی می‌شوند اما برای بهبود روابط خود با اطرافیانشان نیز تلاش می‌کنند. برای مثال جونگ‌هوان فردی درونگراست که کمتر با مادر خود صحبت می‌کند و در طول داستان روابط او و مادرش با تلاش هر دو طرف بهبود می‌یابد.

در این داستان یک مثلث عشقی در جریان است. اینکه دوک‌سون با چه کسی ازدواج می‌کند تا پایان داستان نامشخص می‌ماند. این نکته ذهن بیننده را درگیر می‌کند به همین جهت می‌توان در مورد جزییات روابط عاطفی و ازدواج، گفت‌وگو کرد و در این مورد که هر یک از افراد در این رابطه چه اشتباهاتی مرتکب شده‌است.

دوستی عادی زن و مرد در این سریال به صورت امری معمولی به تصویر در می‌آید؛ برای مثال بهترین دوستان دوک‌سون چهار پسر هستند و دو زن و مرد بزرگسال محله نیز باهم دوستی قدیمی دارند. بهتر است به مخاطبان کم‌سن‌وسال خاطرنشان شود که دوستی زن و مرد در دنیای واقعی ممکن است ابعاد مختلفی داشته‌باشد و مانند آنچه در سریال به تصویر کشیده‌شده بدون نقص و ایراد جلوه نکند.

در این داستان بخشی از تاریخ کرۀ جنوبی و همین‌طور جزییات فرهنگی و اجتماعی آن دوره نیز به نمایش در می‌آید. می‌توان در مورد این جزییات نیز گفت‌وگو کرد، علی‌الخصوص که نقاط مشترک فرهنگی قابل‌توجهی با کشور ایران دیده می‌شود. علاوه بر این می‌توان در مورد تغییرات اجتماعی و فرهنگی جوامع مختلف در طی سال‌های اخیر صحبت کرد و ویژگی‌های مثبت و منفی این تغییرات را برشمرد.

به طور کلی پاسخ به 1988 سریالی مخصوص جوانان است که تماشای نسخۀ پالایش شده آن پیشنهاد خوبی برای علاقه‌مندان به این ژانر است.

خلاصه آنچه لازم است والدین بدانند:

پاسخ به 1988 سریالی در ژانر برشی از زندگی است که زندگی روزمرۀ پنج خانواده و همین‌طور جزییات روابط آن‌ها را به تصویر می‌کشد. مخاطبان می‌توانند با تماشای این اثر در مورد ابعاد مختلف روابط خانوادگی، اجتماعی و فرهنگی گفت‌وگو کنند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

در مورد روابط هر یک از خانواده‌ها و دوستان در داستان گفت‌وگو کنید. هر بخش از رفتارهای شخصیت‌ها را و وجوه مثبت و منفی آن را بررسی کنید.

در مورد ویژگی‌های فرهنگی، اجتماعی کرۀ جنوبی در دهه 80 میلادی و شباهت و تفاوت‌های آن با ایران در دهه 60 گفت‌وگو کنید.

در مورد تغییرات ایجاد شده از دورۀ نمایش داده شده در سریال تا دنیای امروز و وجوه مثبت‌ و منفی آن گفت‌وگو کنید.

خلاصه با فرزندان خود صحبت کنید:

در مورد رفتار و روابط شخصیت‌ها و ویژگی‌های فرهنگی اجتماعی نمایش داده شده در سریال گفت‌وگو کنید.

داستان اثر

«پاسخ به 1988» ماجرای زندگی روزمرۀ پنج خانواده است که در سال 1988 در کنار یکدیگر در یکی از محله‌های پایتخت کرۀ جنوبی، سئول، زندگی می‌کنند. «سونگ دوک‌سون» به عنوان نقش اصلی داستان، دختری 18 ساله و سرزنده است که با مسائلی مانند، عشق در جوانی، کنکور، برنامه‌ریزی برای آینده، مشکلات خانوادگی، فقر و ... دست‌وپنجه نرم می‌کند. او در کنار دوستانش که چهار پسر در همسایگی‌شان هستند روزهای پایانی نوجوانی خود را تجربه می‌کنند. این سریال ابعاد مختلف زندگی روزمرۀ چند خانواده را در سال 1988 به تصویر می‌کشد و به نکات مختلفی در مورد خانواده و جوانی در آن زمان اشاره می‌کند. فضای این سریال، علی‌رغم نمایش مسائل و مشکلات زندگی شاد و سرزنده است.

جزئیات اثر

کارگردان: شین وو‌ن‎هو Shin Won-ho

نویسنده: لی وو‌جونگ Lee Woo-jung

نام تهیه کننده:

نام بازیگران: لی هه‌ری، ریون جون‌یول، گو کیونگ‌پیو، پارک بوگوم، لی‌ دونگ‌هوا

Lee Hye-ri, Ryu Jun-yeol, Go Kyung-pyo, Park Bo-gum, Lee Dong-hwi

نام شخصیت ها:

سونگ دوک‌سون: دختر دوم یک خانوادۀ فقیر است که در مقابل خواهر نابغۀ خود از نظر درسی ضعیف است اما همه او را به خاطر اخلاق صمیمی‌اش دوست دارند.

کیم جونگ‌هوان: پسر کوچک یک خانوادۀ فقیر است که بعد از برنده شدن در لاتاری وضعیت مالی خوبی پیدا کرده‌اند.

سونگ سون‌وو: پسر بزرگ یک خانوادۀ فقیر است که پدر خود را از دست داده و شاگرد اول کلاس است.

چویی تک: تک‌فرزند است و مادر خود را از دست داده، نابغۀ بازی بادوک است و در مسابقات جهانی مقام آورده اما در روابط اجتماعی درونگرا و ضعیف است.

کشور سازنده: کره جنوبی

کمپانی سازنده: CJ E&M

جوایز و افتخارات: بکسانگ بهترین کارگردانی در سال 2016، دسانگ بهترین سریال در دهمین جشنواره tvN

مخاطب اثر: نوجوان- بزرگسال

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : شادی فراستی

۱۰ بهمن ۱۴۰۲

مناسب سن 10 +

خیلی خوب

بزرگسال

توسط : سادات محمودی

۷ تیر ۱۴۰۲

مناسب سن 14 +

چند نکته درباره سریال پاسخ ۱۹۸۸ ۱ سریال دوبله ی فارسی داره و در نماوا و سایت های دیگه موجوده و دوبله ی فارسی خیلی قشنگی داره و همه ی صداها روی شخصیت ها خیلی خوب جور در اومده و اصلا به غیر از اون صدای فارسی نمیشه صدای دیگه ای رو براشون تصور کرد ۲ موضوعات روزمره اما پرماجرا ، خانوادگی ، دلنشین و صمیمی داره و حس دهه ی ۵۰ و ۶۰ رو به آدم میده ۳ پایان کامل و آموزنده ای داره و کلا سریالش در همه ی قسمت ها به موضوعات خانواده ، همکاری ، محبت کردن و کمک کردن می‌پردازد ۴ سریال موضوع عاشقانه هم داره اما خیلی جاها به صورت کمدی و بامزه بیان میشه و نسخه ی دوبله فارسیش میتونم بگم هیچ ناهنجاری نداره پیشنهاد میکنم حتما نوجوونا مثل من با مامانشون نگاه کنند و مادرا هم اگه دوست دارن یه سریال آموزنده با دخترشون ببینند حتما این سریال رو پیشنهاد میکنم

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد پاسخ به ۱۹۸۸

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!