• امروز : 17 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی سریال وظیفه بعد از مدرسه ( Duty After School)

author-img

توسط : طیبه فرج زاده ارزیاب کدومو

7 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

9497 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 17 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

سریال «وظیفه بعد از مدرسه» سریالی در ژانر ماورایی و محصول سال 2023 است. داستان سریال با اقتباس از وبتونی به همین نام نوشته شده‌است و داستان دانش‌آموزان سال آخر یک دبیرستان در پی حمله موجودات فضایی به زمین را روایت می‌کند. سریال شاخص خشونت و ترس بالایی دارد.

ژانر : اکشن هیجان‌انگیز

سال 2023 10 قسمت هر قسمت 60 دقیقه جزئیات کامل اثر
17 مناسب خانواده 19 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 15 +
بر اساس 3 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

سریال «وظیفه بعد از مدرسه» سریالی در ژانر ماورایی است. داستان درباره حمله موجودات ناشناخته فضایی به زمین است. برای مقابله با این موجودات، دانش‌آموزان سال آخر دبیرستان انتخاب می‌شوند و به آن‌ها وعده دادن امتیاز ویژه در کنکور داده‌می‌شود. سریال ترس و خشونت بالایی دارد و همه مربوط به صحنه‌های حمله فضایی‌ها و تعقیب و گریز آن‌ها با افراد است. شخصیت‌ها برای نجات جان خود با فضایی‌ها می‌جنگند و از دست آن‌ها فرار می‌کنند. غم اثر گذاری وجود دارد که مربوط به مرگ دردناک معلمان و دانش‌اموزان و پایان بسیار غم‌انگیز سرنوشت دانش‌آموزان است. این موضوع ممکن است برای افرادی با روحیه حساس نامناسب باشد.

پایان سریال و کشته شدن دانش‌آموزان به دست یکی از همکلاسی‌هایشان که بخاطر فقر و آینده‌ای که بدون کنکور برای خود و خانواده‌اش متصور نیست، به خوبی فشاری که روی دانش‌آموزان کنکوری است را نشان می‌دهد. البته دیگر دانش‌آموزان مسئله لغو کنکور به دلیل حمله فضایی‌ها را برای خود حل کرده‌بودند اما یونگ‌سو که همه‌چیز را برای خود در کنکور خلاصه کرده‌بود، با لغو کنکور دچار جنون شد؛ طوری که احساس کرد دیگر راهی برای ادامه زندگی ندارد. بهتر است در مورد این موضوع تامل و گفتگو کنید. محدود کردن ساختن زندگی و آینده‌ی بهتر فقط و فقط از طریق کنکور می‌تواند برای افراد عواقب جبران ناپذیری داشته‌باشد.

اهمیت و ارزش زندگی، لحظات شادی کوچک و ارزش روابط انسانی به خوبی از خلال داستان منتقل می‌شود و هم شخصیت‌های داستان و هم مخاطب آن را درک می‌کنند.

ناهنجاری پررنگ این اثر در دو صحنه‌ی تلاش برای تجاوز است و البته استفاده مکرر از ناسزا توسط دانش‌آموزان؛ بنابراین توصیه می‌شود، نسخه پالایش شده‌ را تماشا کنید.

خلاصه: سریال «وظیفه بعد از مدرسه» سریالی در ژانر ماورایی و وحشت است که صحنه‌های خشن و ترسناک متعددی دارد و تماشای آن به افرادی با روحیه حساس توصیه نمی‌شود.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

اگر فضایی‌ها وجود داشته باشند و به زمین حمله کنند چه می‌کنی؟

بهترین شخصیت بین دانش‌آموزان از نظر تو متعلق به چه کسی بود؟

اصلی‌ترین پیامی که از این سریال دریافت کردی چه بود؟

اثر گذارترین صحنه و اتفاق سریال برای تو کدام بود؟

خلاصه: درباره اتفاقات سریال و شخصیت‌ها باهم گفتگو کنید.

داستان اثر

حجم‌های دایره‌ای شکلی سال‌ها است که بر فراز آسمان دنیا روئیت شده اما هیچکس نمی‌داند آن‌ها چه چیز هستند. سرانجام با سقوط یکی از آن‌ها در کره‌جنوبی، مشخص می‌شود که آن‌ها حامل موجودات فضایی بسیار خطرناکی هستند که انسان روش مقابله با آن‌ها را بلد نیست.

دولت دانش‌آموزان سال آخر دبیرستان را با وعده دادن امتیازات ویژه برای کنکور، مجبور می‌کند که آموزش نظامی ببینند و برای مقابله با موجودات فضایی آماده شوند. دانش‌آموزان از این موقعیت استقبال می‌کنند و آموزش نظامی را می‌پذیرند اما با واقعیت ماجرا که روبه‌رو می‌شوند، می‌خواهند که به خانه برگردند اما راه برگشتی باقی نمانده و تمام شهر به تصرف این موجودات ناشناخته درآمده.

دانش‌آموزان کم کم با موقعیت کنار می‌آیند و سعی می‌کنند برای نجات جان خود و جهان راهی پیدا کنند. در این راه دوستان و افرادی که برایشان ارزشمند است را از دست می‌دهند. و در آخر به دست یکی از همکلاسی‌هایشان که بخاطر فشار فقر و آینده‌ای که بدون کنکور برای خود متصور نیست دچار جنون شده، کشته می‌شوند.

جزئیات اثر

کارگردان: Seong Yong-il

نویسنده: Yoon Soo

تهیه کننده: Song Jin-seon

بازیگران: Shin Hyun-soo - Lee Soon-won - Im Se-mi - Kwon Eun-bin - Kim Min-chul - Kim So-hee -  Kim Su-gyeom

شخصیت ها:

یون بورا: دانش‌آموز قلدری که در انتهای داستان تغییر می‌کند.

کیم چی‌یول: تنها دانش‌آموز نجات یافته

یونگ‌سو: دانش‌آموزی که فشار کنکور، فقر و جامعه طبقاتی کره او را به جنون می‌رساند.

لی نارا: دانش‌اموزی که در تیراندازی بسیار ماهر است.

لی چانهو: نظامی که مسئول آموزش دانش‌آموزان است.

کشور سازنده: کره جنوبی

کمپانی سازنده: Studio Dragon

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : محمد سجاد احسانی فر

۱۱ اسفند ۱۴۰۲

مناسب سن 17 +

بعضی از نویسنده های کره ای خیلی محشر می‌سازند اما بعضیاشون، داستان رو جلو میبرن ولی یه دفعه شوک میندازن تو آدم. این سریال بد تر از ماهمه مرده ایم بود، خیلی بد تر، اگر دقت کرده باشین در تیتراژ سریال، عکس هایی از دانش آموزان کلاس، به خون آغشته میشن، میشه از همون اول فهمید که همشون میمیرن،.

بزرگسال

توسط : فاطمه قادری

۲۱ آذر ۱۴۰۲

مناسب سن 15 +

خیلی خفن بود برا افراد کنجکاو کاملا مناسبه .البته میشد بیشتر گسترشش بدن ولی خب خیلی دردناک تر میشد اونموقع. پیشنهاد میکنم اگه روحیه خیلی حساسی دارین یا قبلا شوک دیدین به هیچ وجه تماشاش نکنین.

بزرگسال

توسط : سارا نمیگم

۲۶ مهر ۱۴۰۲

مناسب سن 14 +

این سریال روند خوب و جذابی داشت و آخرش بشدت غیرقابل پیش بینی و محشر بود، پیشنهاد میکنم حتما این سریال رو تماشا کنید. ممنونم از سایت خوبتون

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد وظیفه بعد از مدرسه

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!