• امروز : 13 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی سریال هوارانگ: جنگجوی جوان شاعر (Hwarang: The Poet Warrior Youth)

author-img

توسط : مریم رحیمی پور ارزیاب کدومو

10 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

7693 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 15 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

هوارانگ سریالی در ژانر تاریخی، عاشقانه است که ماجرای جنگجویانی توانمند و زیبا را به تصویر می‌کشد که برای تقویت قدرت پادشاهی شیلا تلاش می‌کنند. علی‌‍‌رغم زمینۀ تاریخی، اتفاقات این داستان ساختۀ ذهن نویسنده است و سریال بیش از محتوای تاریخی، داستانی عاشقانه و سرگرم‌کننده دارد. این سریال به علت حضور تعدادی بازیگر و خوانندۀ مشهور کره‌ای به شهرت رسیده‌است.

ژانر : تاریخی عاشقانه

سال 2016 20 قسمت میانگین 70 دقیقه + 4 قسمت ویژه جزئیات کامل اثر
4 مناسب خانواده 4 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 12 +
بر اساس 4 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

سریال هوارانگ بستری تاریخی دارد اما محتوای این اثر بیشتر طنز، عاشقانه و سرگرم‌کننده است. مهم‌ترین ویژگی این سریال حضور تعداد زیادی از بازیگران و خوانندگان مشهور کره‌ای است؛ به همین علت در میان مخاطبان محصولات کرۀ جنوبیريال شهرت قابل توجهی دارد. یکی از اعضای گروه موسیقی بی‌تی‌اس و یکی از اعضای گروه شاینی در این فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند و علاوه بر آن موسیقی متن این اثر توسط خوانندگان معروف کره‌ای تولید شده‌است.

به همین ترتیب در این اثر بیش از صحنه‌های تاریخی با بازسازی پدیده‌های جدید به صورت تاریخی مواجه می‌شویم. برای مثال در بخشی از داستان شخصیت‌ها در مکانی شبیه به کلوب‌های شبانۀ امروزی حضور پیدا می‌کنند و یا محل تحصیل اعضای هوارانگ شبیه مدرسه‌های مدرن است یا اعضا هوارانگ مسابقۀ فوتبال و اجرایی شبیه به برنامه‌های امروزی کی‌پاپ دارند.

برخی از نکات گفته شده در اثر مانند ملکۀ داستان و یا وجود گروهی به نام هوارانگ واقعیت تاریخی دارد اما باقی اتفاقات زاییدۀ ذهن نویسنده است و نمی‌توان از این اثر انتظار انتقال محتوای تاریخی را داشت. به همین بهانه می‌توان در مورد سندیت تاریخی، آثار مختلف گفت‌وگو کرد.

برخی از هواداران گروه‌های کی‌پاپ به جهت تماشای بازیِ خوانندۀ گروه موردعلاقۀ خود این سریال را تماشا می‌کنند و می‌توان با آن‌ها در مورد کی‌پاپ، گروه و خواننده مورد‌علاقه‌شان و علت این علاقه‌مندی گفت‌وگو کرد. یکی از شخصیت‌های داستان که بازیگر آن یکی از خوانندگان مشهور کی‌پاپ است در داستان کشته می‌شود و ممکن است هواداران احساس غم و ناراحتی کنند که می‌توان در مورد این مسأله نیز گفت‌وگو کرد.

به طور کلی هوارانگ اثری سرگرم‌کننده است که با توجه به نکات ذکر شده میزان ناهنجاری بالایی دارد و پیشنهاد کدومو تماشای نسخۀ پالایش‌شده اثر است.

خلاصه آنچه لازم است والدین بدانند:

هوارانگ اثری در بستری تاریخی است که بیش از تاریخ، محتوایی طنز و سرگرم‌کننده دارد. علت محبوبیت این اثر حضور بازیگران و خوانندگان مشهور کره‌ای در کنار هم است. پس از تماشای این اثر می‌توان در مورد داستان و همین‌طور علت محبوبیت سریال گفت‌وگو کرد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

در مورد روند داستان و رفتار هر یک از شخصیت‌ها گفت‌وگو کنید.

تفاوت آثار تاریخی مبتنی بر واقعیت با آثار تاریخی که صرفاً بستری تاریخی دارند را بررسی کنید.

در مورد علت محبوبیت بازیگران و خوانندگان حاضر در این سریال گفت‌وگو کنید.

خلاصه با فرزندان خود صحبت کنید:

در مورد روند داستان، رفتار شخصیت‌ها، آثار تاریخی و علت محبوبیت ستاره‌ها گفت‌وگو کنید.

داستان اثر

«هوارانگ» سریالی با زمینۀ تاریخی است، این داستان در دورۀ سلسله پادشاهی شیلا روایت می‌شود. افرادی مانند ملکه و جنگجویانی مانند هوارانگ در تاریخ وجود داشته‌اند اما باقی عناصر این داستان ساختۀ ذهن نویسنده‌ است. در این داستان چندین سال است که ملکه به عنوان نایب‌السلطنه منصوب شده و هویت پادشاه واقعی را مخفی کرده‌است تا به جان او سوءقصد نشود اما حتی پس از بزرگ شدن پادشاه، سلطنت را به او واگذار نمی‌کند. ملکه برای تقویت قدرت خود اقدام به تشکیل گروهی از جنگجویان به نام هوارانگ می‌کند که از بین توانمند و زیباترین مردان جوان سرزمین شیلا انتخاب می‌شوند اما در بین این افراد پادشاه واقعی با هویتی دیگر نیز حضور دارد. از طرفی «مومیونگ» که یک رعیت است با هویت دوست خود که کشته شده‌است به جمع هوارانگ می‌پیوندد. پس از ایجاد کشمکش‌هایی در داستان مومیونگ خود را به عنوان پادشاه معرفی می‌کند در حالی که پادشاه واقعی نیز در بین جنگجویان حضور دارد. بعد از خنثی کردن توطئه‌ها در نهایت پادشاه واقعی به تخت می‌نشیند. در طی این داستان مثلث عاشقانه‌ای بین مو‌میونگ، آرو و پادشاه نیز وجود دارد.

جزئیات اثر

کارگردان: Yoon Sung-sik

نویسنده: Park Eun-yeong

نام تهیه کننده: Jung Hae-ryong

نام بازیگران: Park Seo-joon, Go A-ra Park, Hyung-sik

نام شخصیت ها:

مو میونگ: پسری رعیت و از طبقه ضعیف است که پس از کشته‌شدن بهترین دوستش خود را به جای او معرفی می‌کند و به عنوان یکی از جنگجویان هوارانگ انتخاب می‌شود.

کیم آ‍رو: دختری جوان و دورگه است که برای حمایت از خانوادۀ خود چندین شغل را بر عهده می‌گیرد. او تصور می‌کند که مو میونگ برادر واقعی اوست.

جین‌هیونگ: پادشاه جوان است که به دلیل دوری از سوءقصد از کودکی مخفی شده‌است. او با هویت غیرواقعی به جمع جنگجویان هوارانگ می‌پیوندد.

کشور سازنده: کره جنوبی

کمپانی سازنده: Hwarang SPC, Oh!Boy Project

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : فاطمه باقری

۳ اسفند ۱۴۰۲

مناسب سن 11 +

فیلم هوارانگ از همه نظر عالی است من که عاشق این فیلم شدم

بزرگسال

توسط : کوثر عرب بافرانی

۱۸ تیر ۱۴۰۲

مناسب سن 12 +

دیدگاه من باید می رفت تو دیدگاه فرزندان . من که بزرگسال نیستم

بزرگسال

توسط : کوثر عرب بافرانی

۱۸ تیر ۱۴۰۲

مناسب سن 12 +

این سریال واقعا سریال خوبیه . در کنار ژانر عاشقانه اش ژانر کمدی هم داره . برای آرمی ها هم مناسبه. خانم مریم رحیمی پور بی زحمت سریال زیبای حقیقی رو هم بزارید . ممنون

بزرگسال

توسط : کوثر عرب بافرانی

۱۸ تیر ۱۴۰۲

مناسب سن 12 +

این سریال واقعا سریال خوبیه . در کنار ژانر عاشقانه اش ژانر کمدی هم داره . برای آرمی ها هم مناسبه. خانم مریم رحیمی پور بی زحمت سریال زیبای حقیقی رو هم بزارید . ممنون

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد هوارانگ: جنگجوی جوان شاعر

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!