• امروز : 9 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی سریال نیسان آبی ۲ (Blue Nissan 2)

author-img

توسط : مریم رضایی ارزیاب کدومو

5 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: دقیقه

19880 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 15 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

پس از موفقیت نسبی سریال نیسان آبی، قسمت دوم آن با همان نام ساخته شد تا ادامه‌ای بر داستان زندگی جمشید و رضا باشد. این دو پس از ناکامی‌های فراوان در زندگی، قصد دارند سرنوشتشان را تغییر داده و با مشکلات خداحافظی کنند، غافل از اینکه مصائب زندگی، بخش جدانشدنی زندگی آن است. «نیسان آبی۲» مانند فصل اول آن،سرشار از ناهنجاری کلامی و رفتاری مثل آرایش‌های غلیظ و زننده، استفاده از الفاظ رکیک، توهین، شوخی‌های دوپهلو و... است و برای تماشا در جمع خانوادگی توصیه نمی‌شود.

ژانر : کمدی خانوادگی

سال 1402 20 قسمت 50 دقیقه‌ای جزئیات کامل اثر
7 مناسب خانواده 40 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 9 +
بر اساس 5 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

سریال «نیسان آبی ۲» با میزان قابل‌توجهی از ناهنجاری و خشونت کلامی، ساخته شده‌است. در این سریال، شخصیت‌ها به فکر تخریب یکدیگر هستند و این‌کار نوعی سبک زندگی تلقی می‌شود. در صورتی که توهین و تحقیر دیگران، یک رذیلت اخلاقی بوده و قابل توجیه نیست.

لقب‌گذاری، یکی دیگر از ناهنجاری‌هایی‌ست که در سریال به چشم می‌خورد. برخی شخصیت‌ها برای دیگران اسم می‌گذارند و با اینکه طرف مقابل این کار را نمی‌پسندد، عامدانه آن را تکرار می‌کنند؛ مثل جمشید خرمالو و ممد چاخان. درباره مذمت لقب‌گذاری با فرزندتان صحبت کنید و به او توضیح دهید که این کار بسیار نکوهیده است. وجود شوخی‌های دوپهلو و زناشویی، تشویق و ترغیب به استعمال قلیان و اصرار رضا بر وجود روابط نامشروع و گسترده برای جلب‌توجه پری، از جمله‌ ناهنجاری‌هایی‌ست که این اثر را برای تماشا در جمع خانوادگی نامناسب کرده است.                                                                      

خلاصه: وجود ناهنجاری‌های کلامی و رفتاری، رده سنی این اثر را به +15 سال رسانده است.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

رضا از چه راه‌های دیگری می‌تواند علاقه خود را به پری ثابت کند؟ چرا علم‌تاج مدام به دنبال کنجکاوی در زندگی دیگران است؟ از این رفتار چه چیزی عاید او می‌شود؟ قاتل خانم اسماعیلی کیست؟ چرا شواهد بر علیه جمشید است؟ اگر شما به جای ممد چاخان بودید، در مقابل پنهان‌کاری همسرش، چه رفتاری داشتید؟

خلاصه: درباره کنجکاوی‌نکردن در زندگی دیگران و عواقب آن با یکدیگر صحبت کنید.

داستان اثر

جمشید و رضا، بار دیگر برگشته‌اند تا مخاطب را همراه زندگی پر فراز و نشیب خود کنند. جمشید که در ترکیه، با خانم اسماعیلی ازدواج کرده‌بود. سرافکنده و شرمنده به نزد خانواده‌اش برگشته و قصد جبران دارد. رضا هم که از پری جدا شده، می‌خواهد هرطور شده خودش را در دل پری جا کرده و دوباره به زندگی‌اش برگردد. در این میان، نیسان آبی دزدیده شده و پس از پیداشدن، جنازه خانم اسماعیلی هم در آن است. همه شواهد علیه جمشید بوده و او به دردسر افتاده است. جمشید باید ثابت کند که بی‌گناه است و نقشی در قتل ندارد تا اینکه...

جزئیات اثر

کارگردان: مسعود اطیابی

نویسنده: سعید دولت‌خانی- سعید هوشیار

نام تهیه کننده: احسان ظلی‌پور

نام بازیگران: حسین یاری- یکتا ناصر- بهناز جعفری- مهران غفوریان- ایمان صفا- مه‌لقا باقری

نام شخصیت ها:

جمشید قاسم‌پور: جمشید که مانند گذشته، عاشق نیسان آبی و جمشید هاشم‌پور است، به خاطر علاقه به نیسان آبی، به دردسر افتاده.

رضا خرسند: رضا از همسرش پری جدا شده و زندگی خوبی ندارد. او سعی می‌کند که هرطور شده دوباره خودش را در دل پری جا کند.

کشور سازنده: ایران

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : سید محمد علیزاده

۱ بهمن ۱۴۰۲

مناسب سن 18 +

مناسب خانواده نیست. روابط نامشروع رو ترویج میدهد.

بزرگسال

توسط : تایماز خوشنام

۲۷ دی ۱۴۰۲

مناسب سن 5 +

سلام من با نظر علی وهاب بسیار موفقم به نظر بنده نویسنده نه تنها مواردی که شما اشاره کردید را رعایت کرده بلکه رو تفاوت نسل ها و اشاره به نکاتی ریز که نشئت از تجربه های بازیگران همفکری و ... گرفته، نموده و با محدودیت های فرضی اثری درام، اکشن، کمدی و.و. خلق کرده است.

بزرگسال

توسط : نازافرین عرب

۱۳ دی ۱۴۰۲

مناسب سن 10 +

میدونم خیلی قشنگه اما فصل ۱ قشنگ تر نبود

بزرگسال

توسط : علی وهاب

۱۵ آذر ۱۴۰۲

مناسب سن 5 +

بنظر من در سریال نیسان فصل آبی نظر غالب بینندگان این سریال فراهم شد . فیلمنامه خوب بود و بیننده را در انتظار دیدنقسمت های بعدی می گذاشت . تکه های طنز و شوخی ها در حد معمول بود و بصورت فاحش و +14 نبود و همانند سریال جدید دفترچه یدداشت اصراری بر طنزهای +18 نداشت و ببیننده و کلی تر خانواده را آزاز نمی داد . در فصل جدید نیز همچنان همین سبک جلو میره اما باید ببینیم چه حرفی برای گفتن خواهند داشت و آیا فیلمنامه قوی نوشتته شده یا خیر و در کامنت های بعدی مجدد تحلیل کنند دوستان

بزرگسال

توسط : زهرا کلانتر

۱۵ آذر ۱۴۰۲

مناسب سن 5 +

,

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد نیسان آبی ۲

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!