• امروز : 10 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی سریال نقل مکان به بهشت (Move to Heaven)

author-img

توسط : فاطمه زهرا باقری ارزیاب کدومو

11 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1506 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 16 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

سریال نقل مکان به بهشت داستان یک فرد مبتلا به سندروم آسپرگر و عموی خلافکارش است که در شرایطی خاص مجبور به زندگی در کنار هم می‌شوند. این سریال در سال ۲۰۲۱ توسط نتفلیکس ساخته و منتشر شده است و خشونت و ناهنجاری نسبتا بالایی دارد.

ژانر : درام

سال 2021 ۱۰ قسمت ۴۰ دقیقه‌‌ای جزئیات کامل اثر
9 مناسب خانواده 2 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

سریال نقل مکان به بهشت سریالی در ژانر درام است که در سال ۲۰۲۱ توسط شرکت نتفلیکس ساخته شده است. این اثر دارای سکانس‌های مبارزه‌ای خشن است و همچنین سکانس‌های از تمیزکردن اتاق‌های افرادیست که در تنهایی مرده‌اند. این سریال به افرادی که روحیه‌های حساسی دارند توصیه نمی‌شود. این سریال بطن جامعه و اتفاقات اجتماعی که از نظرها پنهان است را به تصویر می‌کشد و می‌تواند بسیار آموزنده باشد. این سریال برخلاف برخی از فیلم‌های سینمای ایران وقایع اجتماعی را سیاهنمایی نمی‌کند.

توجه به سالمندان و سر زدن به آنها از مهمترین موضوعات این داستان است. در این سریال افرادی که تنها زندگی می‌کنند در ناامیدی و تنهایی فوت می‌کنند و جسد آن‌ها گاهی تا یک ماه در محل زندگی آن‌ها می‌ماند. این پدیده در جوامع پیر و خانواده های از هم پاشیده اتفاق می‌افتد و منجر به مرگ در تنهایی می‌شود‌. همچنین در قسمت ۶ این سریال، خودکشی یک زوج سالمند به تصویر کشیده می‌شود. درباره اهمیت فرزند داشتن و اهمیت خانواده و زندگی کردن در یک جمع به جای زندگی انفرادی با خانواده تبادل‌نظر کنید و نظرات مختلف را در مورد این موضوع بشنوید.

خاطرات سانگ‌گو نشان داد خشونت خانگی می‌تواند تاثیرات درازمدتی روی افراد داشته باشد. او سال‌ها خاطرات تلخ خشونت پدرش در کودکی را با خود حمل کرد. درباره رفتار با کودکان خردسال و حمایت از آن‌ها در برابر والدین بدرفتار با خانواده صحبت کنید و درباره این موضوع مطالعه کنید و اطلاعاتی جمع‌آوری کنید.

قسمت ۵ این سریال درباره داستان عشقی بین دو مرد همجنسگرا است که رابطه مخفی آنها به خاطر اجبار والدین یکی از آنها به ازدواج با یک دختر به جدایی می‌انجامد. البته این سریال فاقد هرگونه سکانس جنسی است. درباره سیاست‌های نتفلیکس برای ترویج همجنسگرایی با خانواده تحقیق و بررسی کنید و همچنین درباره آسیب‌هایی که همجنسگرایی در جامعه ایجاد می‌کند با خانواده گفتگو کنید.

قسمتی از داستان درباره کینه‌ی قدیمی سانگ‌گو از برادرش است اما بعد از مدتی او متوجه می‌شود که برادرش او را رها نکرده بوده و به خاطر یک حادثه نتوانسته‌ است او را پیدا کند. ممکن است ما از کسی دل‌چرکین باشیم ولی ناراحتی ما کاملا بی‌پایه و اساس باشد و به خاطر اطلاعات نادرست به نتیجه‌ی اشتباه درباره آن فرد رسیده باشیم. درباره خطاهای ما در قضاوت درباره افراد با خانواده بحث و تبادل نظر کنید.

خلاصه:

درباره زندگی در تنهایی و انزوا و مشکلاتی که باعث این سبک زندگی می‌شود و همچنین درباره توجه به سالمندان با خانواده بحث و تبادل نظر کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

درباره اتفاقات تلخ زیر پوست جامعه با خانواده صحبت کنید و همچنین میزان سیاه‌نمایی در به تصویر کشیدن مشکلات اجتماعی در ایران و کره را مقایسه کنید. می‌توانید از سوالات زیر استفاده کنید.

به نظر تو چه اتفاقی باعث می‌شود که بعضی‌ از مردم در تنهایی زندگی کنند؟

فکر می‌کنی چطور می‌توانیم به جامعه کمک کنیم؟

خلاصه:

درباره مشکلات اجتماعی مختلف با خانواده صحبت کنید.

داستان اثر

گورو پسری مبتلا به سندروم آسپرگر است. او همراه پدرش جونگو کسب و کار خاصی به نام "نقل مکان به بهشت" را اداره می‌کنند. آن‌ها برطبق درخواست، اتاق کسانی را که در تنهایی مرده‌اند پاکسازی می‌کنند و مهمترین دارایی‌های باقی‌مانده هر متوفی را جمع‌آوری می‌کنند و برای خویشاوندانش می‌فرستند. جونگو فوت می‌کند. او در وصیت‌نامه خود خواسته بود که بعد از فوتش، برادر خلافکارش سانگ‌گو سرپرست گورو شود. سانگ‌گو برای تصاحب خانه و اموال به جای مانده‌ی برادرش قبول می‌کند که سرپرست گورو شود. او برای اثبات اینکه سرپرست مناسبی است باید ۳ ماه با گورو زندگی کند و در کسب و کار نقل مکان به بهشت کار کند. سانگ‌گوی خلافکار نمی‌تواند با رفتارهای گوروی که سندرم آسپرگر دارد کنار بیاید اما کم‌کم در طی داستان با دیدن پشتکار گورو با او همراه می‌شود‌ و رفتار خشنش به کلی تغییر می‌کند. سانگ‌گو دور از چشم همه یک مبارز بوکس زیرزمینی است و برای پولی که از قماربازان به دست می‌آید توی رینگ می‌رود. با نقشه‌ی یک زن شیطان‌صفت با نام مستعار مادام در رینگ مقابل شاگرد قدیمی‌اش به نام سوچول قرار می‌گیرد. مسابقه با ناک‌اوت شدن سوچول و آسیب مغزی وی به پایان می‌رسد. بعد از این حادثه سانگ‌گو نمی‌تواند خودش را ببخشد و بوکس زیرزمینی را رها می‌کند و برای پرداخت بدهی‌اش به قماربازان شروع به کارگری ساختمان می‌کند. مادام که از رفتن بهترین بوکسورش ضرر کرده است افرادی را برای دزدیدن گورو می‌فرستد و او را گروگان می‌گیرد. بنابراین سانگ‌گو مجبور می‌شود در یک مسابقه خطرناک بوکس شرکت کند. اما گورو پلیس را خبر می‌کند و افراد رینگ زیرزمینی دستگیر می‌شوند. در آخر گورو درخواست می‌کند که سانگ‌گو به طور دائم سرپرست او شود.

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: کیم سانگ‌هو / kim Sung-ho

نویسنده/ مترجم: یون جی‌ریون / Yoon Ji-ryeon

نام تهیه کننده: چونگ جه‌یون - کیم مینا / chung jae-yun - kim mi-na

نام بازیگران: لی جه‌هون - تانگ جون‌سانگ - هونگ سونگ‌هی / Lee Jae-Hoon - Tang jun-sang - hong seung-hee

نام شخصیت ها:

هان گورو:

پسری که مبتلا به سندروم آسپرگر است. او از درک روابط اجتماعی ناتوان است اما هوش و حافظه‌ی بسیار قوی دارد.

هان جونگو:

پدر گورو که در گذشته برادر ناتنی‌اش، سانگ‌گو را گم کرد. او فردی بسیار مهربان و دلسوز است.

چو سانگ‌گو:

برادر ناتنی جونگو و عموی ناتنی گورو که یک مبارز زیرزمینی است. او در ظاهر فردی خشن به نظر می‌آید اما در باطن بسیار دلرحم است.

یون نامو:

یک دختر غواص آکواریوم که با گورو دوست است. او همواره برای کمک به گورو حاضر است.

سوچول:

پسری که سانگ‌گو از کتک خوردن توسط هم‌سن‌وسالانش نجات می‌دهد و شاگرد سانگ‌گو می‌شود. اما در آخر در یک مسابقه‌ی بوکس دچار آسیب مغزی می‌شود.

کشور سازنده: کره جنوبی

کمپانی سازنده: نتفلیکس

جوایز و افتخارات:

جایزه بهترین خلاقیت و بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر مرد (لی جه‌هون) از جشنواره Asia contents award در سال ۲۰۲۱

جایزه بهترین بازیگر جدید برای تانگ جون‌سانگ در جشنواره APAN star awards در سال ۲۰۲۲

جایزه بهترین بازیگر نقش اول برای لی‌جه‌هون در جشنواره Asian Academy Creative Awards در سال ۲۰۲۱

جایزه بهترین بازیگر برای لی جه‌هون در جشنواره Blue Dragon Series Awards در سال ۲۰۲۲

مخاطب اثر: نوجوان - بزرگسال

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد نقل مکان به بهشت

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!