• امروز : 29 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی سریال میتونم کمکتون کنم؟ (?May I Help You)

author-img

توسط : ریحانه حبیبی ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

5622 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 15 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
«می‌تونم کمکتون کنم؟» سریالی عاشقانه، فانتزی، کمدی و درام است. بک دونگجو دختری است که در یک مرکز ختم و تشییع جنازه کار می‌کند. او می‌تواند فرد مرده را ببیند و با برآورده‌ کردن آخرین آرزوی او در این دنیا، او را راهی دنیای بعدی کند. در این راه با زندگی افراد مختلف و دیدگاه آنها نسبت به مرگ آشنا می‌شود. کیم ته‌هی، همراه با عمویش در یک شرکت خدماتی نوپا کار می‌کند. او طی اتفاقی با دونگجو آشنا می‌شود و کم کم بین آنها رابطه عاشقانه‌ای شکل می‌گیرد.

ژانر : درام عاشقانه فانتزی کمدی

سال 2022 16 قسمت، 70 دقیقه جزئیات کامل اثر
10 مناسب خانواده 1 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این سریال راجع به دختری است که وارد مرکز ختم و تشییع جنازه می‌شود. آنجا متوجه می‌شود با لمس بدن فرد مرده، با اتفاقی جادویی اتاق تبدیل به جایی می‌شود که در آن با با فرد مرده ملاقات می‌کند و باید یک آرزوی او را برآورده کند. او در ابتدا می‌ترسد و از این اتفاق خوشحال نیست ولی با تقدیر خود مواجه می‌شود و تلاش می‌کند این کار را به بهترین نحو انجام دهد.

سریال با توجه به موضوعش، در مکان خاصی رخ می‌دهد. صحنه‌های زیادی از مرکز ختم و تشییع نمایش داده می‌شود و مخاطب تا حدودی با روند برگزاری مراسم ختم و بدرقه اموات در کره آشنا می‌شود. این مراسم‌ها بر اساس باورهای بودایی مردم کره جنوبی است. اما نکته قابل توجه این است که دونگجو که نقش اصلی سریال است، یک مسیحی است. دایی دونگجو یک کشیش است و آنها بسیار با یکدیگر صمیمی هستند و راجع به مشکلات دونگجو و اتفاقات مرکز ختم و تشییع جنازه صحبت می‌کنند. بر این اساس صحنه‌های زیادی از باورهای مسیحی هم نشان داده می‌شود. توجه به تخیلی بودن سریال و تفاوت‌های دیدگاه ما در اسلام نسبت به مرگ و اتفاقات پس از آن و مشکلات زندگی نسبت به باورهایی که در سریال نمایش داده می‌شود بسیار اهمیت دارد.

با توجه به وجود صحنه‌هایی همچون بوسه و مصرف مشروبات الکلی، توصیه می‌شود نسخه پالایش شده را مشاهده کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

نظرت راجع به دیدگاهی که نسبت به مرگ نشان داد چه بود؟

داستان کدامیک از شخصیت‌های سریال برایت جالب‌تر بود؟

اگر جای دونگجو بودی بعد از تمام شدن ماموریت باز هم همان شغل را ادامه می‌دادی؟

نظرت راجع به پایان سریال چه بود؟

خلاصه:

در مورد تفاوت‌های باورهای ما در مورد مرگ و زندگی پس از مرگ با باورهای بودایی که در سریال نمایش داده شد صحبت کنید.

داستان اثر

بک دونگجو بخاطر مصدومیت، از ورزش حرفه‌ای کنار می‌کشد و در یک مرکز ختم و تشییع جنازه شروع به کار می‌کند. وقتی اولین بار جسدی را لمس می‌کند، اتاق آماده کردن جنازه به اتاق آرایش تبدیل می‌شود. دونگجو متوجه می‌شود باید یک آرزوی تعدادی از این افراد مرده را برآورده کند تا ماموریتش کامل شود. در طول سریال، داستان‌های مختلفی از زندگی این افراد و تلاش‌های دونگجو برای برآورده‌ کردن خواسته آنها نشان داده می‌شود.

کیم ته‌هی به همراه عمویش در یک شرکت خدماتی نوپا کار می‌کند. آنها در ازای هزینه‌های کم، کارهای مختلفی به درخواست مشتریان انجام می‌دهند. از طریق یکی از این درخواست‌ها ته‌هی با دونگجو آشنا می‌شود و از آن به بعد بارها با یکدیگر مواجه می‌شوند.

ته‌هی ابتدا توانایی جادویی دونگجو را باور نمی‌کند. ولی پس از دیدن نشانه‌هایی متوجه می‌شود دونگجو دروغ نمی‌گفته و پس از آن با یکدیگر رابطه دوستانه‌ای را آغاز می‌کنند که منجر به یک رابطه عاشقانه می‌شود. آنها در موقعیت‌های مختلف به یکدیگر کمک می‌کنند. ته‌هی به دونگجو می‌گوید که قبلا پزشک بوده و طی اتفاقی که برایش افتاده، شغلش را رها کرده و حالا با دایی اش کار می‌کند. در ادامه معلوم می‌شود اتفاقی که زندگی ته‌هی را تغییر داده و او و خانواده‌اش هنوز تحت تاثیر آن هستند، مرگ برادر کوچکتر ته‌هی است. این اتفاق زندگی عاشقانه ته‌هی را هم تحت تاثیر قرار داده است. فردی که باعث مرگ برادر ته‌هی شده است، در کما به سر میبرد.

دونگجو، ته‌هی و دایی‌اش در همسایگی یکدیگر زندگی می‌کنند. همسایه دیگر آنها که با یکدیگر رابطه دوستانه‌ای دارند، یک پلیس جوان است.

در اواخر سریال، مشخص می‌شود آن فردی که در کما به سر می‌برد، در حقیقت برادر آن پلیس است. وقتی او می‌میرد دونگجو متوجه می‌شود او قاتل واقعی نبوده و با ته‌هی به جستجوی بیشتر می‌پردازند. آنها می‌فهمند پلیسی که در همسایگی آنها بود، قاتل واقعی بوده، نه برادرش. او به خاطر موقعیت شغلی خود، آن گناه را به گردن برادرش انداخته بود و در نهایت مجازات شد.

ته‌هی به شغل پزشکی خود برگشت و دونگجو شغلش در مرکز ختم و تشییع را ادامه داد.

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: شیم سویون (Shim Soo-yeon)، پارک سون‌یونگ (Park Sun-young)

نویسنده/ مترجم: لی سون‌هیه (Lee Sun-hye)

نام تهیه کننده: جون یونگجو (Jeon Yong-joo)، کیم چانگمی (Kim Chang-mi)

نام بازیگران: لی هیه‌ری (Lee Hye-ri)، لی جون‌یونگ (Lee Jun-Young)

نام شخصیت ها:

بک دونگجو: دونگجو دختر جوانی است که در بخش برگزاری مراسم ختم و تدفین بیمارستان کار می‌کند. او توانایی ویژه‌ای دارد که می‌تواند برای آخرین بار با فرد مرده دیدار کند و یک خواسته او را براورده کند.

کیم تِه‌هی: به همراه دایی‌اش که یک شرکت نوپا در زمینه خدمات دارد کار می‌کند. وقتی دارد سفارش یکی از مشتری‌ها را انجام می‌دهد با دونگجو ملاقات می‌کند.

کشور سازنده: کره جنوبی

کمپانی سازنده: MBC

 

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد میتونم کمکتون کنم؟

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!