• امروز : 9 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی سریال مگه تموم عمر چند تا بهاره؟

author-img

توسط : نفیسه عبداللهی ارزیاب کدومو

10 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه

3757 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 15 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

سریالی کمدی از سروش صحت، درباره پسری به نام نیما ربانی است که مدام در حال قهر و آشتی با نامزدش، گلی است. از طرفی حفره به وجود آمده در خانه عموی نیما، ماجراهای تازه‌ای را برای آن‌ها رقم می‌زند. این سریال با نمایش سطح بالایی از تحقیر و توهین شخصیت‌ها به همدیگر و روابط خارج از چارچوب خانواده همراه است و با توجه به ناهنجاری اجتماعی بالایی که دارد، مناسب تماشا برای کودکان نمی‌باشد.

ژانر : کمدی

سال 1402 میانگین هر قسمت 60 دقیقه جزئیات کامل اثر
17 مناسب خانواده 14 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 8 +
بر اساس 6 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

در نظر داشته باشید که در این سریال رفتارهای تند و خشنی از شخصیت‌ها سر می‌زند و اکثر سکانس‌های کمدی سریال به‌خاطر توهین و تحقیری است که شخصیت‌ها به همدیگر می‌کنند. نمایش صحنه‌های تمسخر و تحقیر در قالب طنز میزان ناهنجاری سریال را بالا می‌برد و لازم است که شما هنگام تماشای اثر به فرزندتان این نکته را یادآور شوید که کمدی بودن سکانس‌ها و خندیدن به موقعیت‌های طنز به معنای تایید آن رفتار نیست. تحقیر و تمسخر از مصادیق خشونت روانی اند که آسیب‌زا هستند و به‌خاطر اینکه به صورت کمدی نمایش داده می‌شوند، تاثیر بیشتری بر روی مخاطب می‌گذارند. برای درک تاثیر نمایش خشونت در قالب کمدی و طنز، مقاله همه چیز درباره کمدی‌های خشن را مطالعه کنید.                                                                                                                                             خلاصه: سریال همراه با ناهنجاری بالا و نمایش خشونت روانی از جمله تحقیر و تمسخر است که لازم است هنگام تماشا اثر به فرزندتان تاثیرات مخرب آن را گوشزد کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

شخصیت نیما را چطور ارزیابی می‌کنی؟ ن ظرت درباره سریال چیست؟ چه نکات مثبت و منفی دارد؟ کدام شخصیت را بیشتر دوست داری؟ چرا؟ از چه چیز سریال خوشت می‌آید؟   خلاصه: نظرت درباره سریال چیست؟ چه نکات مثبت و منفی دارد؟

داستان اثر

نیما ربانی پسر جوانی است که همراه با خواهرش، آزیتا ربانی در طبقه بالای خانه عمویشان زندگی می‌کند. پدر و مادر نیما و آزیتا چند سال گذشته فوت کرده‌اند و آن‌ها به اصرار عمو جلال‌شان به تهران آمده و با هم زندگی می‌کنند. عمو جلال دو پسر به نام‌های شاهین و شهرام دارد. شاهین نقاش است و شهرام هم با اینکه در دانشگاه موسیقی خوانده است اما نتوانسته در رشته تحصیلی‌اش موفق شود و مسافرکشی می‌کند. رابطه نیما و شهرام در گذشته خیلی صمیمی و خوب بوده است اما بعد از اینکه نیما و آزیتا به تهران می‌آیند و در خانه شهرام ساکن می‌شوند، رابطه آن‌ها شکراب می‌شود.

البته رابطه شکراب نیما فقط به شهرام خلاصه نمی‌شود و با گلی، نامزدش هم این مشکل را دارد. چون گلی دختر بسیار حساسی است و مدام به خاطر رفتارهای اشتباه نیما با او قهر می‌کند. از قضا نیما هم پسر بدشانسی است که هیچ‌وقت نمی‌تواند گلی، اعضای خانواده یا رئیسش را راضی نگه دارد. او به‌خاطر اخراج از سرکار و کینه به دل گرفتن از رسولی، صاحب کارش، تصمیم می‌گیرد نسخه خطی باارزش او را بدزدد اما به محض اینکه نسخه را برمی‌دارد و از محل کارش بیرون می‌آید، دردسرهای عجیبی برایش اتفاق می‌افتد و مجبور می‌شود که نسخه را به صاحبش بگرداند. رسولی هم به واسطه اینکه عمو جلال سمسار است و با عتیقه‌ها سروکار دارد، آن نسخه را به خانه عموی نیما می‌آورد تا قیمتش را دربیاورند اما همان شب شخص دیگری نسخه خطی را می‌دزدد و نیما مجبور می‌شود تا سارق را پیدا کند.

جزئیات اثر

کارگردان: سروش صحت نویسنده: سروش صحت، ایمان صفایی نام تهیه کننده: محمدرضا تخت‌کشیان نام بازیگران: علی مصفا، قدرت‌الله ایزدی، کاظم سیاحی، آناهیتا افشار، مجید یوسفی، گیلدا ویشکی، وحید آقاپور، محمد نادری نام شخصیت‌ها: نیما: پسر جوان و بدشانسی که مدام بدبیاری می‌آورد. نیما همیشه درگیر راضی نگه داشتن نامزدش گلی است اما هیچ‌وقت موفق نمی‌شود دل او را به دست بیاورد. گلی: گلی نامزد نیما است که از او انتظارات زیادی دارد و مدام به‌خاطر رفتارهای نیما با او قهر می‌کند. شاهین: پسر عموی نمیا که نقاش است و به‌خاطر تصادفی که چند سال پیش کرده و باعث فوت پدر نیما شده است، دچار عذاب وجدان است. شهرام: شهرام در دانشگاه موسیقی خوانده است اما او نتوانسته در رشته تحصیلی‌اش موفق بشود و مسافرکشی می‌کند. کشور سازنده: ایران سال تولید: 1402

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : حسام زمانی مقدم دولو

۲۰ شهریور ۱۴۰۲

مناسب سن 9 +

15 سال به بالا!؟

بزرگسال

توسط : حسام زمانی مقدم دولو

۱۸ شهریور ۱۴۰۲

مناسب سن 9 +

عایییییییییییییییییییییییییییییییییی

بزرگسال

توسط : حسین جعفری رنجبر

۳ شهریور ۱۴۰۲

مناسب سن 12 +

فیلم مگه عمر چند تا بهار به مراتب از خیلی لحاظ بهتر چند سریال طنز ایرانی امسال هرچندکه مجید یوسفی بازی ضعیف داره و بخاطر اکثر بازیگر تئاتر بعضی ها بیشتر سابق تئاتر دارند و بعضی کمتر شاید به مرور زمان بازی مجید یوسفی بهتر شود مثل خیلی از بازیگر های ایرانی و خارجی روز های پیشین بازیگری ناپخته داشتند کم کم بازی بهتر ارائه دادند یکی ویژگی کارگردانی سروش صحبت انتخاب بازیگر تئاتر مثل بهنام تشکر، و غیره. و سروش فنون تکنیک و تاکتیک قلق کارگردانی میداند میشه فیلم سروش هضم کرد

بزرگسال

توسط : Ashkan Ashkani

۱۴ تیر ۱۴۰۲

مناسب سن 5 +

این بازیگر مو فرفری خیلی بد بازی میکنه

بزرگسال

توسط : Ashkan Ashkani

۱۴ تیر ۱۴۰۲

مناسب سن 5 +

خیلی فیلم بدیه مخصوصا اون بازیگر که نمیشه اسمش بزاری ولی همون مو فرفری ریشو...اق با این بازیگریه ی .........بوووووووووق.....لطفا دیگه این بنده خدا مجیده اسمش نمیدونم تو هیچ فیلمی نیارین این چیه اصلا نه فیس نه حرکت نه حرفه اش نه.....هیچچچچیزیش به بازیگری نمیخوره....

بزرگسال

توسط : Ashkan Ashkani

۱۴ تیر ۱۴۰۲

مناسب سن 5 +

خیلی فیلم بدیه مخصوصا اون بازیگر که نمیشه اسمش بزاری ولی همون مو فرفری ریشو...اق با این بازیگریه ی .........بوووووووووق.....لطفا دیگه این بنده خدا مجیده اسمش نمیدونم تو هیچ فیلمی نیارین این چیه اصلا نه فیس نه حرکت نه حرفه اش نه.....هیچچچچیزیش به بازیگری نمیخوره....

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد مگه تموم عمر چند تا بهاره؟

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!