• امروز : 6 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی سریال منشی کیم چشه؟ (What's Wrong with Secretary Kim?)

author-img

توسط : فاطمه معصومی ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

8719 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 17 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

منشی کیم چشه نام سریالی کمدی و عاشقانه ساخت کره‌جنوبی است. داستان منشی سخت‌کوشی را روایت می‌کند که حالا پس از سال‌ها قصد دارد از کارش استعفا بدهد و به دنبال زندگی شخصی خودش برود. اما رئیسش که فردی مغرور و خودشیفته است و کسی را به جز منشی کیم در کنارش ندارد آیا بدون او دوام می‌آورد؟

ژانر : عاشقانه کمدی

سال 2018 16 قسمت 60 تا 70 دقیقه‌ای جزئیات کامل اثر
-2 مناسب خانواده 75 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 16 +
بر اساس 6 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این سریال داستان یک منشی‌ را روایت می‌کند که بعد از ۹ سال کار برای معاون یک کمپانی ثروتمند، حالا تصمیم به استعفا گرفته است تا به زندگی شخصی خودش برسد. بعد از مدتی معاون کمپانی و منشی به یکدیگر علاقه‌مند می‌شوند و شروع به قرار‌گذاشتن می‌کنند.

منشی کیم فردی بسیار با پشتکار، دقیق و منضبط است که از قبل تمامی اتفاقات را پیش‌بینی می‌کند، برای تمامی زمان‌ها برنامه دارد، از برنامه‌ها و فعالیت‌های رئیس و کمپانی اطلاع دارد و به طور کلی یک منشی درجه یک است. او در سال‌های ابتدایی که  در این سِمت مشغول به کار شده بود بسیار متفاوت با خودش در حال حاضر بود. در روزهای ابتدایی نظم چندانی نداشت، خطاهای بسیاری در کارش دیده می‌شد، به زبان‌های خارجه تسلط نداشت و از همه مهمتر آن‌که نمی‌توانست رئیسش را به راحتی تحمل کند و با اخلاق عجیب او کنار بیاید ولی پس از سال‌ها تلاش و کوشش توانست فردی متفاوت شود.

لی یونگ جون هم که فردی مغرور و خودشیفته بود وقتی با استعفای منشی کیم مواجه شد و فهمید که پس از آن دیگر هیچکسی برایش باقی نمی‌ماند، کم کم اخلاقش را تغییر داد و از آن‌جایی که به منشی کیم نیز علاقه‌مند شده بود سعی کرد خودش را تغییر دهد تا دیگر کسی از او نرنجد.

تغییرات مثبت در اخلاق و رفتار و کار این دو شخص اصلی سریال،  می‌تواند برای مخاطب الگویی مثبت باشد.

توصیه می‌شود درمورد تأثیرات بسیار مخرب روحی و روانی مسئله‌ی ربوده و زندانی شدن کودکان نیز گفتگو کنید چرا که تروما‌های بسیاری را در دو کودک مذکور در سریال شاهد هستیم، به گونه‌ای که در بزرگسالی دچار فوبیا از عنکبوت، دستبند و... شده‌اند.

همچنین ممکن است افرادی دچار تجربه‌های مشابه باشند یا چنین فوبیا‌هایی را داشته‌باشند، به همین دلیل باید متذکر شد که شاید برخی صحنه‌های سریال برایشان آزار‌دهنده باشد.

از آن‌جایی که در برخی صحنه‌های سریال مصرف مشروبات الکلی، مهمانی و دورهمی‌های مختلط، صحنه‌های عاشقانه و جنسی و پوشش نامناسب خانم‌ها وجود دارد، توصیه می‌شود که نسخه‌ی پالایش شده‌ی سریال را تماشا فرمایید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

غرور و خودبرتر‌بینی چه پیامد‌هایی برای انسان دارد؟

اگر فردی همچون منشی کیم به خواسته‌های خودش اهمیتی ندهد و خودش را فراموش کند و زندگی‌اش را وقف کار خود کند، چه آینده‌ای در انتظارش است؟

نظم و انظباط و برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری چه اهمیتی در زندگی دارد؟

داستان اثر

لی یونگ جون پسری خوش تیپ و منظم و البته بسیار مغرور و خودشیفته است که در خانواده ای ثروتمند بزرگ شده‌است. او در کمپانی خانوادگی خودشان به عنوان معاون مشغول به کار است. به دلیل خودشیفتگی و اخلاق تندش، همه را از خود دور کرده‌است. تنها کسی که با او سازگاری پیدا کرده منشی کیم می سو است که ۹ سال است برای او کار می‌کند. منشی کیم همیشه و همه جا همراه لی یونگ جون است و از تمامی برنامه‌ها، فعالیت‌ها، و علایق او اطلاع دارد. اما حالا پس از سال‌ها او درخواست استعفا داده است تا به سراغ زندگی شخصی خودش برود. لی یونگ جون در ابتدا موافقت نمی‌کند ولی پس از مدتی رضایت می‌دهد ولی به شرطی که منشی کیم شخص مناسب دیگری را به جای خودش بیاورد و او را مانند خودش آموزش دهد.

در این مدت لی یونگ جون و منشی کیم به یکدیگر علاقه مند می‌شوند و شروع به قرار گذاشتن می‌کنند. اما در این بین برادر لی یونگ جون که لی سونگ یون نام دارد وارد ماجرا می‌شود و او نیز به منشی کیم علاقه مند می‌شود. کیم می سو یک بار در کودکی ربوده و همراه کودک دیگری زندانی شده  بوده است. او فکر می‌کند که لی سونگ یون همان پسر بچه‌ای است که در کودکی با او زندانی شده بوده و با هم دوست شده بودند. در صورتی که در حقیقت آن کودک لی یونگ جون بوده‌است. پس از مدتی حقایق آشکار می‌شود و منشی کیم و    لی یونگ جون که به یکدیگر علاقه داشتند با یکدیگر ازدواج می‌کنند.

جزئیات اثر

کارگردان: پارک جون هوا / Park Joon-hwa

نویسنده: جان یئون یانگ / Jung Eun-young

نام تهیه کننده: لی یانگ اوک / Lee Young-ok

 

نام بازیگران: پارک سئو جون، پارک مین یونگ، لی تائه هوان / Park Seo-joon, Park Min-young, Lee Tae-hwan

 

نام شخصیت‌ها:

لی یونگ جون: پسر یک خانواده ثروتمند و فردی مغرور و خودشیفته است. او معاون کمپانی خانوادگی خودشان است.

کیم می سو: منشی و دستیار شخصی لی یونگ جون است که ۹ سال است با او کار می‌کند.

لی سونگ یون: برادر لی یونگ جون است که هم اکنون یک نویسنده است.

کشور سازنده: کره جنوبی

کمپانی سازنده:Studio Dragon

انتشار دهنده: TVN

مخاطب اثر: جوانان

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : نسترن شالچی

۷ آبان ۱۴۰۲

مناسب سن 16 +

من تقریبا سه بار دیدم کمدی عاشقانه هست و من شخصا سخت کوشی منشی کیم،اینکه توی رابطه خودش بود،روابطش با خانوادش و همکاراش و حریمهایی برای خودش در رابطه با اونا قائل بود رو دوست داشتم.حتی داستان های جانبی که در راستای عشق پارک مین یونگ و پارک سوجون توی فیلم بود رو هم دوست داشتم.به هر حال من این فیلم رو ت‌ی حال روحی بد دیدم و حالم رو بهتر کرد…

بزرگسال

توسط : نسترن شالچی

۷ آبان ۱۴۰۲

مناسب سن 16 +

من تقریبا سه بار دیدم کمدی عاشقانه هست و من شخصا سخت کوشی منشی کیم،اینکه توی رابطه خودش بود،روابطش با خانوادش و همکاراش و حریمهایی برای خودش در رابطه با اونا قائل بود رو دوست داشتم.حتی داستان های جانبی که در راستای عشق پارک مین یونگ و پارک سوجون توی فیلم بود رو هم دوست داشتم.به هر حال من این فیلم رو ت‌ی حال روحی بد دیدم و حالم رو بهتر کرد…

بزرگسال

توسط : حدیثه اسدی

۱۰ شهریور ۱۴۰۲

مناسب سن 12 +

فیلم موضوع خاصی نداشت و هدف خاصی رو هم دنبال نمیکرد اما درام قشنگی بود ولی قسمت هاش میتونست کمتر باشه ... من برای یکبار دیدن دوستش داشتم ... جدا از احساسات خوب انسان ها ک نشون داده شده بود میشد گفت جاهایی هم درگیر طنزه که نمیذاره یکنواخت باشه

بزرگسال

توسط : Haniyeh Babaei

۸ مرداد ۱۴۰۲

مناسب سن 15 +

خیلی طنز و باحاله

بزرگسال

توسط : آقای امامی

۱ تیر ۱۴۰۲

مناسب سن 18 +

یک رمان عاشقانه خوب بود ولی اصلا مناسب خانواده و مجردها نبود.

بزرگسال

توسط : ایمان اکبری

۲۹ خرداد ۱۴۰۲

مناسب سن 16 +

تعهد ،مسوولیت پذیری، وفاداری،گذشت و بخشش نکات قوت سریال بود.

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد منشی کیم چشه؟

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!