• امروز : 27 مهر 1403
logo

نقد و بررسی سریال ملکه شارلوت : یک داستان از بریجرتون (Queen Charlotte: A Bridgerton Story)

author-img

توسط : زهرا ملک‌ثابت ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1810 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 18 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

سریال ملکه شارلوت: یک داستان از بریجرتون، روایتگر به قدرت رسیدن ملکه شارلوت همسر جرج سوم پادشاه انگلستان به عنوان یک رنگین پوست و چالش‌های او در این راه است. این سریال که محصول سال 2023 آمریکا و ساخته کمپانی نتفلکیس است به اهمیت وفای به عهد و پیوند زناشویی می‌پردازد اما ناهنجاری بالایی دارد و تماشای آن به افراد زیر 18 سال توصیه نمی‌شود.

ژانر : تاریخی درام رمانتیک

سال 2023 1 فصل شش قسمتی، هر قسمت متوسط55 دقیقه جزئیات کامل اثر
3 مناسب خانواده 8 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این سریال یک پیش‌درآمد از سریال پرمخاطب بریجرتون (که حول محور یک خانواده پرجمعیت ثروتمند بریتانیایی ساکن لندن در قرن 18 میلادی و حضور آن‌ها در جامعه و دربار انگستان آن زمان روایت می‌شود) است و به ماجرای به قدرت‌رسیدن ملکه مقتدر و محبوب دنیای سریال یعنی ملکه شارلوت که زنی سیاه‌پوست است و معضلات او برای جانشینی حکومتش می‌پردازد.

در خصوص دنیای تصویر شده در این سریال‌ها، دو موضوع مهم و قابل بحث وجود دارد؛ اولا روایتی که از فضای اجتماعی آن زمان ارائه می‌شود بیشتر یک روایت دراماتیک و آرمانشهرانه است تا یک روایت تاریخی نزدیک به واقعیت؛ در دنیای این سریال، بزرگ‌زادگان و مقامات بالای کشوری و لشکری و درباریان زیادی از نژاد‌های غیر اروپایی هستند، خود ملکه سیاه‌پوست است و آلمانی‌تبار معرفی می‌شود. همچنین مسائل جنسی و ناهنجاری‌هایی مثل اختلاط‌های شدید در میان زنان و مردان، همجنسگرایی و... در روایت داستان به وفور وجود دارد و سعی در عادی سازی آن است. والدین عزیز توصیه می‌کنیم حتما با فرزندان خود در خصوص مطالعه صحیح تاریخ از منابع معتبر صحبت کنید و اگر مخاطب محصولاتی شبیه این سریال هستید، فیلم‌ها و سریال‌هایی که به واقعیت نزدیک‌تر ساخته شده‌اند را هم با فرزندان خود ببینید و در گفتگو‌هایتان با آن‌ها مقایسه این محصولات و اهمیت حقیقت‌جویی در مورد تاریخ جهان را جای دهید. همچنین این اثر به دلیل ناهنجاری‌های بسیار زیاد به هیچ ‌وجه مناسب تماشای افراد زیر 18 سال نیست. توصیه می‌کنیم نسخه پالایش شده را تماشا فرمایید. در صورت تماشای نسخه پالایش شده، افراد بالای 15 سال نیز می‌توانند مخاطب این اثر باشند.

 

خلاصه: در خصوص اهمیت مطالعه تاریخ و توجه به منابعی که برای آن استفاده می‌کنیم، با فرزندان خود گفتگو کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

می‌توانید با این سوالات گفتگو با فرزندان خود را شروع کنید:

به نظرت آیا افراد با رنگ پوست و نژاد‌های مختلف باید به لحاظ جایگاه اجتماعی متفاوت باشند؟ ملاک‌های اصلی این تفاوت را در چه چیزی می‌بینی؟ کاری که جورج برای محافظت از شارلوت کرد و او حقایق را از او مخفی کرد را تایید می‌کنی؟ اگر در موقعیت مشابه بودی چگونه برخورد می‌کردی و راهکارت چه چیزی بود؟ به نظرت راهکار‌های آگاتا برای رسیدن به هدفش تا چه اندازه درست بود؟

خلاصه: می‌توانید درمورد تصمیم‌گیری‌های شخصیت‌ها و شرایط اجتماعی حاکم بر فضای سریال با فرزندان خود گفتگو‌ کنید.

داستان اثر

 پرنسس شارلوت جوان از یکی از مناطق آلمان، برخلاف میل خود برای همسری جرج سوم، پاشاه انگلستان، به دربار آورده می‌شود و بعد از ملاقات ناگهانی با پادشاه به او علاقمند شده و با او ازدواج می‌کند. اما بعد از ازدواج، پادشاه او را در یک قصر به تنهایی رها کرده و به قصر خود می‌رود. شارلوت که از این موضوع ناراحت و شگفت‌زده است، تلاش می‌کند علت این اقدام پادشاه را بفهمد. او بعد از تلاش‌های فراوان درمی‌یابد که پادشاه به یک بیماری روانی مبتلا است که مادرش و اعضای دربار نمی‌خواهند کسی متوجه آن شود و دلیل دوری‌کردن پادشاه از او و امور دولتی نیز این است که تحت یک درمان وحشیانه و بسیار سخت قرار دارد. شارلوت با تدابیر خود و مشورت دوستان معتمدش و همچین به خاطر قدرتی که برای عشق میان خودش و پادشاه قائل است، درمان او را قطع می‌کند و امور دربار را خود به دست می‌گیرد و پادشاه را برای پیداکردن آرامش، از مسئولیت‌های سنگینش دور می‌کند.

بخشی از سریال به زمان پیری شارلوت و پادشاه می‌پردازد که او بعد از مرگ تنها نوه و تنها وارث سلطنتش به دنبال جانشین است و با فرزندان خود که هیچ کدام ازدواج نکرده اند یا روابط درستی ندارند در جدال است و تلاش می‌کند با یاری‌گرفتن از معتمدینش، این مسئله را حل کند.

جزئیات اثر

کارگردان: Tom Verica

نویسنده: Shonda Rhimes

نام تهیه کننده: Betsy Beers / Tom Verica

نام بازیگران: Ruth Gemmell / Corey Mylchreest / Golda Rosheuvel/ Michelle Fairley / Adjoa Andoh / India Amarteifio

نام شخصیت‌ها:

ملکه شارلوت: پرنسس شارلوت جوان و جسور، نجیب‌زاده‌ای آلمانی ولی سیاه‌پوست است که برای ازدواج با جرج سوم پادشاه بریتانیا به دربار آورده می‌شود.

شاه جرج سوم: پادشاه جوان انگلستان که به بیماری روانی مبتلا است و دچار هذیان و توهمات گاه و بی‌گاه است.

آگانتا دنبری: همسر جوان و سیاه‌پوست یک ملاک سیاه‌پوست که در لندن ساکن است و بعد از مدتی با زیرکی جایگاه خود را در دربار به عنوان معتمد ملکه به دست می‌آورد.

بریمزلی: منشی ملکه که همواره همراه و معتمد او است و تلاش می‌کند در پشت صحنه مشکلات دربار را حل و فصل کند. 

 

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Netflix

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد ملکه شارلوت : یک داستان از بریجرتون

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!