• امروز : 29 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی سریال قهرمان ضعیف (Weak Hero Class)

author-img

توسط : ریحانه حبیبی ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

17608 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 18 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

یون شی اون، پسر درسخوانی که در مدرسه مورد قلدری قرار می‌گیرد، اوه بوم سوک، پسری که تازه وارد است و آن سوهو، پسر مرموزی که به خوبی مبارزه می‌کند. سریالی در ژانر اکشن و مهیج، با محوریت قلدری در مدارس، که رابطه بین این ۳ پسر و مشکلات و دعواهای آن‌ها را به تصویر می‌کشد.

ژانر : اکشن درام هیجانی

سال 2022 8 قسمت 40 دقیقه جزئیات کامل اثر
143 مناسب خانواده 76 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 13 +
بر اساس 19 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

شی اون دانش آموز درسخوان و ممتازی در دبیرستان است. قلدرهای کلاسش او را به خاطر وضعیت جسمی ضعیفش و اینکه همیشه در حال درس خواندن است مسخره می‌کنند و اذیت می‌کنند. قلدرها بیرون از مدرسه مواد مخدر و مشروب مصرف می‌کنند. یکی از آنها در یک امتحان مهم به شی اون  برچسبی حاوی مواد مخدر می‌زند و باعث می‌شود تمرکز و هوشیاری اش را از دست بدهد و امتحانش را خراب کند. شی اون بسیار خشمگین می‌شود و به آنها آسیب می‌رساند. در ادامه شی اون چند بار دیگر با افرادی درگیر می‌شود و همیشه با اینکه از لحاظ جسمانی ضعیف است، فکر می‌کند و با استفاده از قوانین فیزیک و وسایل دم دستش تلاش می‌کند با آنها مبارزه کند. صحنه‌های خشن درگیری در طول سریال بسیار نمایش داده می‌شوند و ناسزا بسیار گفته می‌شود.

در این سریال شی اون پاسخ قلدرها را با خشونت داد. ولی خشونت تنها راه حل نیست و می‌توان با کمک معلم و مشاور با چنین افرادی برخورد کرد. شی اون به دلیل رابطه سرد با پدر و مادرش، اتفاقاتی که برایش رخ میداد را با آنها مطرح نمی‌کرد. اما بهتر است وقتی در مدرسه چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد والدین را در جریان بگذاریم و با آنها صحبت کنیم. همچنین او از دانسته‌های خود مانند قوانین فیزیکی استفاده می‌کرد و با استفاده از آنها به کسانی که او را آزار می‌دادند آسیب می‌رساند‌. ولی از یاد نبریم علم آموزی اهدافی همچون پیشرفت و کمک به جامعه دارد.

بوم سوک از احساساتی که در طی دوستی با سوهو و شی اون داشت، با آنها صحبت نکرد و در نهایت ناراحتی و سوء تفاهم هایش باعث شد رابطه‌اش را با آنها قطع کند و با افراد ناشایستی دوست شود. بهتر است تا جایی که می‌توانید با دوستان خود صحبت کنید و مشکلتان را خودتان حل کنید. یا با افرادی که به آنها اطمینان دارید صحبت کنید و از راهنمایی آنها استفاده کنید.

روند جذاب فیلم شاید ما را در خشونت غرق کند. می‌توانید میان قسمت‌های فیلم، بخش‌هایی از پشت صحنه و یا مصاحبه بازیگران سریال را تماشا کنید تا از جو خشن سریال دور شوید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

رفتار شی اون در مقابل قلدرها درست بود؟ راه حل بهتری وجود داشت؟

رفتار بوم سوک با دوستانش چطور بود؟ دلیل جدا شدنش منطقی بود؟

انتقام گرفتن از افرادی که روزی با آنها دوست بوده ایم کار درستی است؟

آیا برخورد فیزیکی و دعوا کار درستی است؟

هدف تحصیل و مدرسه رفتن چیست و آیا درست است از دانسته‌های خود برای آسیب رساندن به دیگران استفاده کنیم؟

تفاوت های مدارس و معلمان و برخورد با چنین رفتار هایی در مدرسه خودت چگونه است؟

همچنین با توجه به اینکه شی اون و بوم سوک با والدین خود مشکلاتی داشتند، در مورد مسائلی از قبیل میزان دخالت والدین در مسائل مربوط به فرزندان میتوانید با فرزند خود صحبت کنید.

داستان اثر

یون شی اون، پسر درسخوان و شاگرد برتر کلاس است که تمام وقت خود را صرف درس خواندن می‌کند. او در مدرسه مورد قلدری همکلاسی‌ هایش از جمله جون یونگ‌بین قرار می‌گیرد. ابتدا سعی می‌کند با تهدید از آنها دوری کند، ولی به خاطر وضعیت جسمی ضعیفش، مورد آزار قرار می‌گیرد و نمی‌تواند از خود محافظت کند. شی اون تنها قربانی قلدری در کلاسشان نیست. در این دوران، پسر دیگری به نام اوه بوم سوک به کلاسشان اضافه می‌شود. قلدرها متوجه می‌شوند او از مدرسه خود به دلیل مورد قلدری واقع شدن به این مدرسه منتقل شده و او را اذیت می‌کنند. دانش آموز مرموز دیگری هم به نام آن سوهو همکلاسی‌شان است. او سر کلاس معمولا خواب است ولی بلد است مبارزه کند، و قلدرها با او کاری ندارند. یونگ‌بین و دار و دسته‌اش خارج از مدرسه مشروب و مواد مخدر مصرف می‌کنند. ماجرا از جایی آغاز می‌شود که سر یک امتحان مهم، یونگ‎‌بین بوم سوک را مجبور می‌کند به شی اون برچسبی حاوی مواد مخدر بزند و او امتحانش را خراب می‌کند. این کار باعث می‌شود شی اون بسیار عصبانی شود و با استفاده از دانسته‌های علمی خود (مانند قوانین فیزیک) و لوازمی مانند خودکار و کتاب، قلدرها را به طرز بدی کتک بزند. یونگ‌بین آسیب جدی می‌بیند، ولی وقتی مربی و مادرش متوجه می‌شوند از مواد مخدر استفاده کرده، او را به مدرسه دیگری منتقل می‌کنند و شی اون توبیخ نمی‌شود. یونگ‌بین برای انتقام گرفتن از شی اون، از فردی که از او مواد می‌خرد کمک می‌گیرد تا شی اون را کتک بزنند. بوم سوک که متوجه می‌شود و بخاطر کارش عذاب وجدان دارد، از سوهو درخواست می‌کند به کمک شی اون برود. این اتفاقات کم کم این سه دانش آموز را به یکدیگر نزدیک می‌کند. با پیش رفتن داستان، چندین بار پسرها مجبور به درگیری و مبارزه می‌شوند و آسیب جسمی می‌بینند. از جمله اینکه با فرد خطرناکی که کارهای خلاف همچون کلاهبرداری و... انجام می‌دهد درگیر می‌شوند و با کمک پلیس او را دستگیر می‌کنند. بوم سوک که در خانه مشکلاتی با پدر ناتنی‌اش دارد، و وقتی سوهو و شی اون با دختر دیگری دوست می‌شوند، کینه سوهو را به دل می‌گیرد و از آنها جدا می‌شود و با قلدرهای کلاسشان دوست می‌شود. او باعث درگیری های دیگری می‌شود و شی اون تلاشش را می‌کند رابطه‌شان را درست کند، ولی در نهایت سوهو آسیب بسیار جدی می‌بیند. پدر بوم سوک که نماینده مجلس است، کارهای او را لاپوشانی می‌کند و بوم سوک را به خارج از کشور می‌فرستد.

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: یو سومین (You Su-Min)

نویسنده/ مترجم: یو سومین (You Su-Min)، بر اساس وبتونی به همین نام، نوشته سوپَس (SeoPass)

نام تهیه کننده:

نام بازیگران: پارک جیهون(Park Ji-Hoon) ، چوی هیون ووک(Choi Hyun-Wook)، هونگ کیونگ (Hong Kyung)، کیم سوگیوم(Kim Su-gyeom)

نام شخصیت ها:            

یون شی اون: دانش آموز ممتاز دبیرستانی که مورد قلدری قرار می‌گیرد و دست به خشونت می‌زند.

اوه بوم سوک: دانش آموز جدید انتقالی که مهره بازی قلدرها می‌شود و در ادامه با یون شی اون و آن سوهو دوست می‌شود.

آن سوهو: دانش آموز مرموزی که در همه کلاسها شرکت می‌کند ولی سر کلاس خواب است. کار پاره وقت انجام می‌دهد و به خوبی مبارزه می‌کند.

جون یونگ‌بین: دانش آموز درسخوانی که سردسته قلدرهاست و همکلاسی اون شی اون است. ثروتمند است و کارهای خلاف همچون مصرف مواد مخدر انجام می‌دهد.

کشور سازنده: کره جنوبی

کمپانی سازنده: Wavve

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : زینب کرباسی

۲۴ فروردین ۱۴۰۳

مناسب سن 11 +

این سریال بسیار سریال جذابیه از نظر داستانی فوق العاده است به نظر من بر خلاف کسانی که میگن این فیلم باعث خشونت در بچه ها میشه ، من میگم: این فیلم اولا به بچه های که مدرسه میرن اینو یاد میده که چطوری جلو ی قلدری رو بگیرن ثانیاً باعث میشه بچه ها به صورت ناخودآگاه از شخصیت اول سریال ، یعنی شی اون الگو برداری کنند و از جنبه ی درسی پیشرفت کنن

بزرگسال

توسط : نگار رسولی

۴ اسفند ۱۴۰۲

مناسب سن 17 +

ممکنه باعث جوگیری بشه برای بچه هایی ک هنوز مدرسه میرن ولی برای افراد بزرگسال میتونه آموزنده باشه

بزرگسال

توسط : Lavin ap

۱۷ بهمن ۱۴۰۲

مناسب سن 15 +

سریال عالییی بود، رفاقت سوهو و شی اون خیلی قشنگ بود، امیدوارم فصل دوم سوهو و شی اون همچنان باهم رفیق بمونن و پایان خوبی داشته باشن.

بزرگسال

توسط : Anita Mohammadii

۹ دی ۱۴۰۲

مناسب سن 12 +

فیلم خیلی قشنگی بود و بد جایی تموم فقط منتظر فصل دومم ولی حتما تنهایی ببینید با خانواده ببینید مرگ تون قطعی عه

بزرگسال

توسط : Anita Mohammadii

۹ دی ۱۴۰۲

مناسب سن 12 +

فیلم خیلی قشنگی بود و بد جایی تموم فقط منتظر فصل دومم ولی حتما تنهایی ببینید با خانواده ببینید مرگ تون قطعی عه

بزرگسال

توسط : ابوالفضل زارع نیا

۲۴ آذر ۱۴۰۲

مناسب سن 14 +

عالی بود و نفهمدم بوکسور چی شد مرد یا زنده موند

بزرگسال

توسط : زهرا زمانی

۲۵ آبان ۱۴۰۲

مناسب سن 14 +

سریال خیلی قشنگی بود و امیدوارم فصل دو هم داشته باشه از اونجایی که معلوم نشد سوهو زنده موند یا نه.... سطح خشونت بالایی داشت اما بنظرم اگه واقعا نگاهت رو عوض کنی خیلی اموزنده بود... هوای دوستات رو داشته باش بدون هیچ قهرمانی نیست که شکست نخوره قبل اینکه کاری کنی فکر کن و.... در کل سریال خیلی خوبی بود

بزرگسال

توسط : سپیده فولادوند

۱۳ آبان ۱۴۰۲

مناسب سن 12 +

من خودم این سریال و هشت بار دیدم. و فصل دوم هم داره که اوایل سال 2024 منتشر میشه. من عاشق حس بینشون بودم و رفاقتشون

بزرگسال

توسط : لیلی محمدی

۲۷ مهر ۱۴۰۲

مناسب سن 15 +

سطح خشونت در این سریال خیلی بالا بود. واقعا بچه‌های دبیرستانی تا این حد وحشتناکند؟

بزرگسال

توسط : very dark km dark titi

۲۷ مهر ۱۴۰۲

مناسب سن 14 +

این سریال از نظر من هم میتونه تاثیر بد و هم تاثیر بسیار خوبی روی کودکان و حتی نوجوانان بذاره این بستگی ب شریاط و خود فرد داره هم نکات اموزشی و اخلاقی بسیار داشت و هم خشونت و هم نمایش واضحی از اجتماع داشت ب هرحال سریال بسیار عالی بود

بزرگسال

توسط : زهرا صادقی

۸ مرداد ۱۴۰۲

مناسب سن 14 +

بهترین مینی سریالی بود که دیدم

بزرگسال

توسط : Sogol Mosazadeh

۲۶ تیر ۱۴۰۲

مناسب سن 14 +

سریال فوق‌العاده قشنگی بود و کاش فصل دوم هم داشته باشه چون پایانش باز تموم شد و نقص اصلیای این سریال هم خیلییی کراش بودن (سوهو و شی اون)

بزرگسال

توسط : مهلا مهلا

۲ خرداد ۱۴۰۲

مناسب سن 15 +

سریال قشنگی بود اگر سوهو در این فیلم به بوک سو بیشتر محبت میکرد و موقع سوتفاهم سعی در رفع میکرد بوک سو به اون سمت نمیرفت شی او سعی در درست کردن رابطه داشت ولی اگر به سوهو باید بیشتر تذکر میداد همه مشکلات این بچه ها چه منزوی چه ترس چه قلدر همه از تربیت خانواده است وجود و حضور خاتواده و برخوردشون... بازتابشون در وجود بچه هاست اگر پدر بوم اخلاق وحشیانه نداشت اگر پدر مادر شو اون خودخواه نبودن اگر پدرمادر قلدرها نظارت بیشتر به فرزنداشون داشتن این اتفاقا نمیفتاد

بزرگسال

توسط : مینا محسنی

۸ اردیبهشت ۱۴۰۲

مناسب سن 13 +

خیلی سریال عالی بود و کاش فصل دوم هم داشته باشه اما نفهمیدم ک سوهو زنده موند یا نه

بزرگسال

توسط : مینا محسنی

۸ اردیبهشت ۱۴۰۲

مناسب سن 13 +

خیلی سریال عالی بود و کاش فصل دوم هم داشته باشه اما نفهمیدم ک سوهو زنده موند یا نه

بزرگسال

توسط : maryam hidar

۱۵ فروردین ۱۴۰۲

مناسب سن 14 +

اخرش بد تموم شد امیدوارم فصل دوم داشته باشه

بزرگسال

توسط : غزل رضایی

۹ فروردین ۱۴۰۲

مناسب سن 14 +

اين سريال عالى بود اما به خاطر روحيه خشن اون براى كودكان مناسب نيست

بزرگسال

توسط : Avin Naderi

۱۴ اسفند ۱۴۰۱

مناسب سن 1 +

‌‌‌

بزرگسال

توسط : miti ma

۴ اسفند ۱۴۰۱

مناسب سن 16 +

از نظر من این سریال مشکلات مدرسه دغدغه یه دانش اموز مشکلات خانوادگی اجتماعی و نشون میده که میتونه واقعی باشه نشون داد که اگه از خط قرمزت رد شی اسیب می بینی ذهنت و باز کن از یه دیدگاه دبگه ببین هوای دوستات و داشته باش حواست به رفتارت با دیران باشه اگه سخت بگیری و یه چیز و برای خودت بزرگ کنی ماجرا خوب تموم نمیشه من کلی اخرش گریه کردم چو خیلی چیزا تو ابن داستان و درک می کردم

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد قهرمان ضعیف

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!