• امروز : 26 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم فال نیک ۲ (good omens 2 )

author-img

توسط : زهرا ملک‌ثابت ارزیاب کدومو

7 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

15159 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 17 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

بعد از گذراندن آخرالزمان و جان سالم و در بردن از آن کرولی و ازرافیل که و با هم متحد شدند حالا باید با وجود جهنمیان و بهشتیان بر روی زمین کنار بیایند و آن را مدیریت کنند. هچنین جایگاه‌های جدیدی که برای آن‌ها پیش می‌آید اختلافاتی را میان آن‌ها به وجود می‌آورد. این سریال محصول کمپانی آمازون است و به دلیل ناهنجاری و پیام‌های آن برای تماشا توسط افراد زیر +17 سال مناسب نیست.

ژانر : فانتزی کمدی

سال 2023 متوسط 60 دقیقه جزئیات کامل اثر
2 مناسب خانواده 1 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

والدین گرامی این اثر فصل دوم سریال فال نیک است که به دلیل وجود ناهنجاری های زیاد و پیام های متفاوت آن نسبت به فصل اول تصمیم گرفتیم به طور جداگانه ارزیابی شود باید توجه داشته باشید که اگر چه فصل یک این مجموعه یک محصول سرگرم کننده وفانتزی بود اما در فصل دو پیام های جدی تری مطرح شده است به طور مثال ما در این فصل شاهد تقدس زدایی خیلی زیاد از امور مقدس و همچنین عادی سازی کامل همجنسگرایی هستیم و علاوه بر آن محتوای ملحدانه این اثر که با داستان گویی خوبی همراه است ممکن است تاثیرات بدی بر روی مخاطب داشته باشد. به طور مثال در سریال گفته می‌شود خداوند با شیطان بر سر این که آیا حضرت ایوب بر سر ایمانش به خدا می‌ماند یا نه شرط می‌بندد و حاصل این شرط بندی امتحانات سختی است که از ایوب گرفته می‌شودو داستان به انجا خلاصه نمی‌شود. کرولیو آزیرافیل که مسئول انجام فرامین خدا هستند بهشتیان را فریب می‌دهند و فرامین خدا برای امتحان حضرت ایوب را به طور کامل انجام نمی‌دهند و بهشتیان هم ابلهانه آن‌‎ها باور می‌کنند. تماشای این سریال را حتی اگر از نسخه پالایش شده باشد به افراد زیر 15 سال توصیه نمیکنیم.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

این سریال برای مخاطب  نوجوان مناسب با فرزندان خود که در رده های سنی بالاتری هستند به تماشای آن می‌نشینید؛ میتوانید در خصوص موضوعاتی مثل نبرد همیشگی حق و باطل،  فپیروزی حق و اهمیت مسئولیت پذیری صحبت کنید

داستان اثر

ازرافیل و کرولی که در فصل قبل رابطه ای شبیه به دوستی با هم برقرار کرده بودند هنوز این اتحاد را نگه داشته اند. اکنون هر کدام از آن‌ها با بهشت و جهنم کمتر از قبل در ارتباط هستند.

در یک صبح آزیرافیل، گابریل را برهنه و در حالی که حافظه‌اش را از دست داده جلوی در کتاب‌فروشی‌اش پیدا می‌کند. او کرولی را با خبر می‌کند اما هرچه تلاش می‌کنند، متوجه نمی‌شوند چه بر سر او آمده است. آن‌ها تصمیم می‌گیرند او را مخفی کنند و برای جلوگیری از این که بهشت و جهنم از محل اختفای او خبردار شوند هر‌دو با هم معجزه انجام دهند. اما معجزه آن‌ها بهشت و جهنم را متوجه خودش می‌کند و آن‌ها مجبور می‌شوند به دروغ بگویند برای به هم رسیدن دو نفر از همسایه‌هایشان این معجزه را انجاده داده‌اند. اما آن‌ها قانع نمی‌شوند هر کدام برای پی بردن به صحت این مسئله، جاسوس می‌فرستند. آزیرافیل و کرولی تلاش می‌کنند هریک به روش خود این دو همسایه را به هم برسانند تا از خطر جنگ میان بهشت و جهنم جلوگیری کنند. اما از آنجایی که بلزباب به دنبال گابریل می‌گردد شکس را که معتقد است گابریل در کتاب فروشی آزیرافیل مخفی شده با یک ارتش به زمین می‌فرستد. بعد از حمله جهنمیان به کتاب‌فروشی آن‌ها به خاطر معجزه، گابریل را نمی‌شناسند و به داخل حمله ور می‌شوند. آزیرافیل با آن‌ها مبارزه می‌کند و کرولی برای فهمیدن راز گابریل با لباس مبدل به بهشت می‌رود. کرولی می‌فهمد بعد از قضایای آخرالزمان گابریل از سِمت خود بیرون آمده و قصد داشته به زمین بیاید که حافظه خود را از دست داده است. کرولی به زمین برمی‌گردد تا به آزیرافیل خبر دهد و در همان زمان فرشتگان مقرب بهشت و روسای جهنم به کتاب‌فروشی می‌آیند. بعد از این که گابریل حافظه اش را به دست می‌آورد متوجه می‌شوند که او و بلزباب عاشق یک‌دیگر هستند و برنامه داشته‌اند که از سِمت‌های خود استعفا بدهند و در جایی با یکدیگر زندگی کنند. بعد از کناره‌گیری کامل گابریل ریاست بهشت نماینده خدا بر روی زمین می‌آید و از آزیرافیل می‌خواهد که رئیس بهشت شود. آزیرافیل با وجود مخالفت‌ شدید کرولی، این سمت را می‌پذیرد و به بهشت می‌رود.

جزئیات اثر

d. کارگردان: Douglas Mackinnon e. نویسنده: Neil Gaiman / John Finnemore f. نام تهیه کننده: Neil Gaiman g. نام بازیگران: Sam Taylor Buck/ Michael Sheen / David Tennant / Jon Hamm h. i. نام شخصیت‌ها: آزیرافیل : فرشته الهی که در ابتدای خلقت انسان، نگهبان بهشت بوده و اکنون شش هزار سال است که بر روی زمین زندگی می‌کند و ماموریت‌های الهی را انجام می‌دهد.اما پس از جلوگیری از آرماگدون و همکاری با کرولی ارتباطش با بهت کمرنگ‌تر شده. و در کتابفروشی‌اش وقت می‌گذراند. کرولی: فرشته‌ای مطرود که به اهریمن تبدیل شده و شش هزار سال است بر روی زمین زندگی می‌کند و دستورات جهنم و گاهی بهشت را اجرا می‌کند. او نیز بعد از جلو‌گیری از آرماگدون به کمک آزیرافیل به نحوی از طرف جهنم طرد شده و در ماشینش زندگی می‌کند. گابریل: فرشته مقرب درگاه الهی که سختگیری و عوض نشدن حرف و تصمیمش مشهور است. بِلزِباب: اهریمن ارشد و رئیس جهنم. شَکْس: جانشین کرولی بر روی زمین بعد از گرفتن مقامش توسط جهنمk. کشور سازنده: انگلستان l. کمپانی سازنده: Amazon Studios p. مخاطب اثر: بزرگسال

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد فال نیک ۲

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!