• امروز : 9 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی سریال غریبه‌هایی از جهنم (Strangers from Hell)

author-img

توسط : فاطمه زهرا باقری ارزیاب کدومو

2 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

21825 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 18 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
غریبه هایی از جهنم یک سریال محصول کره‌جنوبی در ژانر هیجان‌انگیز و روانشناختی و ترسناک و جنایی است که از روی یک وبتون به همین نام ساخته شده است. داستان سریال درباره پسری است که به خاطر بی‌پولی مجبور به زندگی در جایی عجیب و ترسناک می‌شود و افراد اطرافش روح و روان او را به شدت تغییر می‌دهند. این سریال در سال 2019 از شبکه OCN پخش شد.

ژانر : ترسناک جنایی روان‌شناختی

سال 2019 10قسمت60دقیقه‌ای جزئیات کامل اثر
28 مناسب خانواده 104 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 15 +
بر اساس 6 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این سریال دارای میزان بالایی از خشونت است و ممکن است برای مخاطبان حساس آزاردهنده باشد. مخصوصا قسمت آخر این سریال که از طرف شبکه پخش در کره نیز در رده بندی سنی بالاتری نسبت به بقیه قسمت‌های این سریال قرار گرفت. خشونت‌ روانشناختی این اثر بسیار بالاست. شخصیت اصلی جونگ‌وو، به طور مداوم در حال تجربه کردن ناامنی و تهدید جانی از طرف همسایگانش است. افرادی که با او در استودیو زندگی می‌کنند حریم خصوصی او را نقض می‌کنند. او در محل کار نیز به طور مداوم توسط رئیسش تحقیر می‌شود. فشارهای روانی اطرافیان باعث می‌شوند خشونت درونش فوران کند و او دست به خشونت متقابل بزند. در مورد کنترل خشم و نحوه‌ی ‌تعامل صحیح با افراد با فرزند خود صحبت کنید. صحبت درباره خشم انفجاری و خشونت می‌تواند به آگاهی از نظرات فرزندتان کمک کند. با او درباره معایب کینه داشتن و انتقام گرفتن صحبت کنید. یکی از چالشی‌ترین صحبتهای شما با فرزندتان می‌تواند درباره نحوه‌ی برخورد با افراد آزاردهنده و یا خطرناک باشد. درباره شخصیت دندان‌پزشک قاتل نیز می‌توانید صحبت جالبی داشته باشید. شاخص ترس نیز در این سریال نقش پررنگی دارد. جونگ‌وو شب‌ها از ترس اینکه افراد عجیب و غریب وارد اتاقش شوند آرامش ندارد و درباره خطرناک بودن افرادی که مجبور به زندگی کردن با آنهاست دچار ابهام و تردید است. او استرس زیادی را تحمل می‌کند و شب‌ها کابوس می‌بیند. این میزان از ترس نیز برای مخاطبان حساس توصیه نمی‌شود. سعی کنید در صحبت‌هایتان با فرزندتان بر روی واقعی نبودن این سریال تاکید کنید و قسمتی‌هایی از سریال را که با عقل جور در نمی‌آیند را برای فرزندتان یادآوری کنید. مثلا جونگ‌وو می‌توانست برای خلاص شدن از شرایط ناامن، از جونگ‌هوا افسر وظیفه‌شناس پلیس درخواست کمک کند. ناهنجاری‌های اجتماعی و دینی در این سریال نیز می‌توانند موضوع گفت‌وگو با فرزندتان باشند. درباره غیبت، تهمت، شایعه‌پراکنی و مصرف مشروبات الکلی با فرزندتان گپ و گفت صمیمانه‌ای داشته باشید و از فرزندتان بخواهید سریال را نقد کند. به نظرات و صحبت‌های فرزندتان گوش دهید و هیچگاه او را قضاوت نکنید تا اعتماد و همدلی بیش از پیش بین شما و فرزندتان تقویت شود. همیشه به یاد داشته باشید که نوجوانان نیاز به توجه و شنیده شدن دارند.

خلاصه: درباره انواع خشونت مثل خشونت روانی و فیزیکی با فرزندتان صحبت کنید. نظر فرزندتان را درباره انتقام و کینه و نحوه‌ی برخورد با افراد خطرناک یا آزاردهنده بپرسید. غیبت، تهمت، شایعه‌پراکنی و مصرف مشروبات الکلی نیز می‌توانند موضوعاتی برای گپ‌وگفت با فرزندتان باشند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

با فرزند خود یک پرسش و پاسخ داشته باشید

جونگ‌وو چطور می‌توانست راه حل بهتری برای مشکلاتش پیدا کند؟

به نظرت آدمهای معمولی چطور تبدیل به افراد عجیب و غیرعادی می‌شوند؟

آیا مصرف الکل توانست مشکلات جونگ‌وو را حل کند یا اینکه مشکلاتش را بیشتر کرد؟

به نظرت چطور می‌توانیم در برابر سختی‌های زندگی مقاوم باشیم؟

خلاصه:

درباره راه‌حل های خلاقانه‌ای که می‌توانست داستان را جور دیگری رقم بزند با فرزندتان صحبت کنید.

داستان اثر

یون جونگ‌وو یک دانشجوی فقیر است که برای کار به مرکز شهر سئول مهاجرت می‎کند. او برای کم کردن هزینه ها تصمیم می‌گیرد چندماه در یک استودیو با اجاره‌ی ارزان زندگی کند اما این استودیو بسیار کثیف و تاریک است. او متوجه می‌شود که ساکنان استودیو غیرعادی هستند. همسایگان جونگ‌وو در استودیو مردم را می‌دزدند و به طبقه‌ی متروکه‌ی استودیو می‌برند و به دور از چشم همه آنها را شکنجه می‌کنند و می‌کشند. عجیب‌ترین فرد استودیو یک دندان‌پزشک مرتب و باکلاس به نام سو مون‌جو است که برای خلق اثر هنری دست به قتل می‌زند. مون‌جو به دستکاری روان افراد علاقه‌مند است. مون‌جو به شخصیت جونگ‌وو علاقه‌مند می‌شود و او را زیرنظر می‌گیرد. پلیس هم حرف‌های جونگ‌وو را باور نمی‌کند. مون‌جو به مرور ذهن جونگ‌وو را تحت تاثیر قرار می‌دهد. رفتار جونگ‌وو کم کم عجیب و ترسناک می‌شود. وقتی جونگ‌وو از قاتل بودن افراد استودیو مطمئن می‌شود دیگر نمی‌خواهد پایش را آنجا بگذارد اما مون‌جو دوست جونگ‌وو را در استودیو گروگان می‌گیرد و او مجبور می‌شود برای نجات دوستش برگردد. جونگ‌وو در استودیو با مون‌جو درگیر می‌شود. مون‌جو به جونگ‌وو پیشنهاد می‌دهد که اگر تمام افراد استودیو را بکشد اجازه می‌دهد او و دوستش سالم از آنجا بروند. جونگ‌وو مون‌جو را به قتل می‌رساند و بیهوش می‌شود. پلیس به ماجرا ورود می‌کند و همه افراد استودیو به جز جونگ‌وو را مرده پیدا می‌کنند. همه فکر می‌کنند که افراد استودیو همدیگر را کشته اند اما یک افسر جوان متوجه می‌شود که جونگ‌وو تمام افراد را در حالت ناخودآگاه کشته است. و بدین ترتیب مون‌جو موفق می‌شود پس از مرگش اثر هنری‌اش را خلق کند و از جونگ‌وو یک قاتل روانی با ظاهری معمولی بسازد که راهش را ادامه دهد.

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: Kim Yong-ki کیم یونگ کی

نویسنده/ مترجم: Jung Yi-do جونگ یی دو

نام تهیه کننده: Kim Woo-Sang کیم وو سانگ ­

نام بازیگران: Lee Dong-Wook / Im Si-Wan - / Lee Jung-eun / Lee Hyun-wook لی دونگ‌ووک – ایم شی‌وان – لی جونگ‌ایون – لی هیوک‌ووک

نام شخصیت ها:

یون جونگ‌وو: یک پسر ساده و آرام که تحت شرایط عجیبی تبدیل به یک فرد عصبی و پرخاشگر می‌شود. با ادامه یافتن شرایط آزاردهنده و تحت تاثیر سو مون‌جو، روح و روان او به هم می‌ریزد و تبدیل به یک قاتل روانپریش می‌شود.

سو مون‌جو: یک دندانپزشک مرموز که در واقع یک قاتل روانی است. او علاقه‌ی شدیدی به دستکاری ذهن افراد دارد و جونگ‌وو را به عنوان هدف بعدی خود انتخاب می‌کند.

کشور سازنده: کره جنوبی

کمپانی سازنده: Studio N - Woo Sang Film

جوایز و افتخارات: جایزه دسانگ شبکه های کابلی سال 2020

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : Ali Karimi

۱۳ آذر ۱۴۰۲

مناسب سن 13 +

این سریال دارای نکات بسیار عمیقی هست که با یک بار و دو بار دیدن ، نمیشه ازش سیر شد و هر بار میشه از منظری خاص ، این ریال رو مشاهده کرد

بزرگسال

توسط : مهلا صاحبی

۱۶ مهر ۱۴۰۲

مناسب سن 18 +

عالی

بزرگسال

توسط : حدیثه اسدی

۱۰ شهریور ۱۴۰۲

مناسب سن 18 +

این یه سریال روان شناختی بی نظیر هست که جدا از بازی خوب بازیگرها فیلمنامه ی قوی ای داره و بسیار عمیق و روان شناختی هست... ب دلیل استرس و حس بدی که ب مخاطب وارد میکنه ب نظرم مناسب زیر ۱۸ سال نیست ولی سریالی هست ک ارزش چندبار دیدن رو داره ... یه فضاسازی دارک با یه فیلمنامه قوی که مخاطب رو جذب خودش میکنه

بزرگسال

توسط : ثمین اردلان

۱۸ مرداد ۱۴۰۲

مناسب سن 13 +

خیلی موضوع فیلم عمیق بود، جالب ترین نکتش برا من این بود تا ۵ دقیقه‌ی آخر فیلم موضوع اصلی رو نمیدونه بیننده و دقیقا تو اون ۵ دقیقه همه چی معلوم میشه..ترسناک نبود واقعا شاید استرسی بود یا خشونت توش وجود داشت ولی ترس نه.. در کل اگه آدم خیلی ترسو یا کسی که خیلی خیلی به صحنه های خشونت امیز حساسه باشید، مفهوم فیلمو اونقدرا نمیفهمید.. من ۱۵ سالمه همین امشب تموم کردمش و خیلی خیلی قشنگ بود، ولی برای بچه های خیلی کوچیک مناسب نیست قطعا در کل بنظرم ببینیدش واقعا ارزش دیدن داره)

بزرگسال

توسط : روژین محسنی

۱۳ خرداد ۱۴۰۲

مناسب سن 12 +

عالی بود ارزش دیدن داره

بزرگسال

توسط : مینا مهر

۲۹ مرداد ۱۴۰۱

مناسب سن 16 +

سریال از نظر داستانی به شدت قوی بود و تحلیل هایی که میتونیم از رفتار جونگوو داشته باشیم هم خیلی جذاب هستن البته از نظر کارگردانی میشد تو صحنه هایی وحشت رو بیشتر به چشم آورد چون تا یه جاهایی شک داشتم جونگ وو داره توهم میزنه یا اینا واقعیته

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد غریبه‌هایی از جهنم

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!