• امروز : 11 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی سریال شی‌هالک: وکیل دادگستری (She-Hulk: Attorney at Law)

author-img

توسط : مهسا خاکپور ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

3535 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 15 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
جنیفر والترز در طی یک حادثه تبدیل به شی‌هالک می‌شود و حالا باید با چالش‌های یک ابرقهرمان کنار بیایید و تخصص خود یعنی وکالت را ادامه دهد. این سریال با ساخت لحظات کمیک رشد شخصیت‌ها و موقعیت‌های اجتماعی زیادی را به تصویر می‌کشد که گاها با فرهنگ ما تناسب ندارد بنابراین همراهی والدین در تماشای این سریال توصیه می‌شود.

ژانر : ابرقهرمانی

سال 2022 هر قسمت حدودا 30 دقیقه جزئیات کامل اثر
-1 مناسب خانواده 5 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 15 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

آنچه لازم است والدین بدانند: سریال شی‌هالک محصول سال 2022 یکی دیگر از آثارمجموعه‌ی مارول است که در ژانر ابرقهرمانی و کمدی ساخته شده است. این سریال داستان عموزاده‌ی ‌هالک، جنیفر والترز است که طی یک حادثه به‌هالک تبدیل می‌شود اما می‌خواهد زندگی عادی خود را به عنوان وکیل ادامه دهد.

مقدار خشونت در این اثر به نسبت آخرین آثار مارول کمتر است و از آن جایی که جنبه‌ی سرگرمی‌سریال پررنگ است خشونت‌ها به شکلی فانتزی به نمایش گذاشته می‌شوند و کسی صدمه‌ی جدی‌ای نمی‌بیند.

به نظر می‌رسد هدف نهایی سریال به نمایش گذاشتن زندگی یک زن جوان است که چطور چالش‌های شغلی و زندگی شخصی‌اش را پیش می‌برد و با پشتکار آن‌ها را رفع و رجوع می‌کند؛ و البته تفاوت اساسی بین محبوبیت و عزت نفس دو هویت جنیفر به چشم می‌خورد که به نظر می‌رسد بیشتر آن‌ها به خاطر قدرت بدنی و ویژگی‌های ظاهری شی‌هالک است.

ناهنجاری‌های سریال بیشتر متوجه تفاوت‌های فرهنگی است. ارتباطات بین آدم‌ها و پیدا کردن پارتنر قسمت قابل توجهی از داستان سریال را به خود اختصاص می‌دهد. همچنین موقعیت‌های کمدی و دیالوگ‌های طنز این سریال گاه ناهنجار است؛ بنابراین با توجه به این موضوع که مخاطبین ژانر ابرقهرمانی معمولا نوجوانان هستند این موضوعات می‌تواند حساسیت‌هایی را برای برخی از خانواده‌ها ایجاد کند. توصیه ما این است که با توجه به اینکه در این سریال روابط افراد کوتاه مدت است (گاه یک شبه) همراهی والدین در تماشای این سریال توصیه می‌شود.

خلاصه:

ناهنجاری‌های این سریال همراهی والدین را در تماشای آن می‌طلبد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

 از فرزند خود بپرسید به چه شغلی علاقه دارد؟ نظر او درمورد وکالت چیست؟ و درمورد چالش‌های اخلاقی وکالت چه نظری دارد؟ اگر ابامنیشن یک شخصیت منفی بود آیا باز هم جنیفر پرونده او را قبول می‌کرد؟

در مورد دلیل محبوبیت شخصیت شی‌هالک از فرزند خود سوال بپرسید؟ چه ویژگی‌های برتری نسبت به جنیفر دارد؟

جنیفر چه ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که در شغل خود موفق است؟

نکات مثبت و منفی درمورد روابط کوتاه مدت چیست؟ و چه پیامد‌هایی دارد؟

خلاصه:

شخصیت شی‌هالک و جنیفر چه تفاوت‌ها و شباهت‌هایی دارند؟

داستان اثر

جنیفر والترز دخترعموی‌هالک است که در یک حادثه تبدیل به شی‌هالک می‌شود. او می‌خواهد به زندگی نرمال خود برگردد و در این راه تلاش می‌کند حرفه‌ی خود را حفظ کند و با چالش‌های ابرقهرمانی کنار بیاید. او در شرکت حقوقی که پرونده‌های ابرقهرمانان را قبول می‌کنند استخدام می‌شود و هربار در دادگاه پرونده یک ابرقهرمان فرعی یا اصلی مارول را قبول می‌کند.

جنیفر در یک تصادف به ‌هالک تبدیل می‌شود. او نمی‌داند زندگیش چقدر تغییر کرده و برای کنار آمدن با آن باید چه کاری انجام دهد. اما تصمیم می‌گیرد به زندگی عادی خود برگردد و با تغییرات در جریان زندگی مواجه شود. جنیفر به‌خاطر تبدیل شدنش به‌هالک کارش را از دست می‌دهد. نمی‌تواند کار مناسبی پیدا کند. او همه تلاشش را برای پیدا کردن کار جدید می‌کند. در نهایت به عنوان وکیل افرادی که قدرت ماورایی دارند شروع به کار می‌کند؛ اما با مسائل اخلاقی زیادی روبه‌رو می‌شود. او باید پرونده‌ی کسی را قبول کند که به نظر شخصیت شروری دارد. جنیفر پرونده بلانسکی یکی از شخصیت‌های شرور مارول را قبول می‌کند زیرا به نظر می‌رسد او تغییر کرده و دیگر خطرناک نیست و حالا باید بی‌گناهی او را ثابت کند اما او با این داستان از زندگی عادی و بی‌هیاهوی خود دور می‌شود چالش‌های جدید زیادی پیدا می‌کند. وانگ از جنیفر کمک می‌خواهد تا جادوگری را که از هنر‌های باستانی خود دارد سواستفاده می‌کند تا نمایش شعبده بازی راه بیاندازد شکایت کند. از طرفی جنیفر تلاش می‌کند تا به چند قرار دوست‌یابی رود تا به زندگی عادی خود برگردد اما این قرار‌ها ناامید کننده هستند و به عنوان شی‌هالک برای مردان جذاب است اما جنیفر واقعی جذابیت زیادی ندارد. شی‌هالک نامی ‌است که جنیفر انتخاب نکرده و آن را از روند زندگی معمولی‌اش دور می‌بیند اما بعد از اینکه یکی از دشمنان او از نامش استفاده تجاری می‌کند و او لازم است اثبات کند اول  این نام را داشته است. جنیفر به یک عروسی دعوت می‌شود در این عروسی باید بیشتر خودش باشد اما مدام از طرف دوستانش مورد تحقیر قرار می‌گیرد. به نظر می‌رسد ویژگی فوق‌العاده شخصیت او حالا این است که به ‌هالک تبدیل شده اما دوستش از او می‌خواهد‌ هالک نشود. او متوجه‌ی تفاوت‌های شخیصت‌هایش می‌شود و سعی می‌کند ضعف‌های خودش را بپذیرد.

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: کت کویرو/ Kat Coiro

نویسنده/ مترجم: جسیکا گائو/ Jessica Gao

نام تهیه کننده: کوین فایگی/ Kevin Feige

نام بازیگران: تاتیانا ماسلانی، جمیله جمیل، جینجر گونزاگا و..../ Jameela Jamil, Ginger Gonzaga Tatiana Maslany

نام شخصیت‌ها:

جنیفر والتز: دخترعموی‌هالک است و در یک تصادف او هم تبدیل به‌هالک می‌شود.

بروس بنر: در نقش‌هالک و یکی از اعضای انتقام جویان است.

وانگ: استاد جادو از شخصیت‌های فیلم دکتر استرنج است.

بلانسکی: شخصیت شرور به نام ابامنیشن در مقابل هالک بوده.

کشور سازنده: ایالت متحده

کمپانی سازنده: Marvel Studios

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : Iraj Maleki

۲۴ آبان ۱۴۰۱

مناسب سن 15 +

من مارول فن هستم به نظرم این فیلم یه فیلم ابر قهرمانانه نبود.برخلاف چیزی که گفته شده بود این فیلم هر قسمتش یه موضوع داشت و قسمت بعد تقریبا اتفاقات قسمت پیش رو نمی دیدیم. این فیلم برای اشنای ما با شی هالک بود ولی خیییییلی بد نشون دادن شی هالک رو و ببخشید اون رو هم جنس گرا نشون دادن بلکه کامیک بوک همچین چیزی اشاره ای نشده بو و نخواهد شد. در کل فیلم ضعیفی بود

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد شی‌هالک: وکیل دادگستری

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!