• امروز : 10 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی سریال شبکه مخفی زنان

author-img

توسط : مریم رضایی ارزیاب کدومو

5 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

12267 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 12 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

سریال «شبکه مخفی زنان» یک کمدی درام ۳۰ قسمتی‌ست که به زبان طنز، از حوادث و اتفاقات تاریخی، صحبت می‌کند. با زیادشدن فعالیت‌های زنان در عرصه مطبوعات، سیاست، ورزش و... وزارت فرهنگ به این فکر می‌افتد که با تشکیل یک انجمن زنانه، همه زنان فعال در این عرصه‌ها را زیر نظر خود بیاورد تا از کارهای آنان مطلع باشد. برای این سمت، شخصی مناسب‌تر از میرزا محمود زنبورکچی، کارمند منظم اداره سجل احوال پیدا نمی‌شود. میرزا محمود که خودش در اداره امور همسران و دخترانش درمانده است، حالا با سمت جدیدش، مشکلاتی دارد که در سریال شاهد آن هستیم.

این کمدی خانوادگی، با فضای آرام و دور از تنش خود همراه با معرفی شخصیت‌های نام‌آور و مشهور، در قالب داستان، می تواند باعث کنجکاوی بیننده در شناخت بیشتر این مشاهیر شود.

ژانر : درام کمدی

سال 1400 30 قسمت 50 دقیقه‌ای جزئیات کامل اثر
7 مناسب خانواده 1 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 9 +
بر اساس 2 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

«شبکه مخفی زنان» یک سریال کمدی‌ست که درباره اتفاقات و تحولات جایگاه زنان، در تاریخ معاصر صحبت می‌کند. به همین بهانه، شخصیت‌های تاریخی نظیر پروین اعتصامی، پرفسور حسابی و دیگر مشاهیر را معرفی کرده و نوعی کنجکاوی در مخاطب ایجاد می‌کند تا  بیشتر با آن‌ها آشنا شود.

بهتر است پس از تماشای این سریال، بیشتر درباره شخصیت‌های تاریخی و تاثیری که بر فرهنگ و جامعه امروز گذاشته‌اند، در جمع خانواده صحبت کنید تا فرزندتان، ذهنیت بازتری نسبت به ایران و مفاخر ایرانی داشته باشد.

خشونت، ترس و ناهنجاری‌های اجتماعی این سریال شدت بالایی ندارند و اگر شوخی با معنایی دوپهلو عنوان می‌شود، کوتاه و گذرا بوده و با تیزبینی می‌توان متوجه منظور آن شد.

خلاصه: درباره شخیصت‌های تاریخی که در شبکه مخفی زنان معرفی می‌شوند، در جمع خانوادگی صحبت کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

چرا وزارت فرهنگ، اقدام به تاسیس کانون زنان داد؟ به نظر شما چرا مدبرالملک، میرزا محمود را برای این سمت مناسب دید؟ دلیل علاقه میرزا محمود به پسردارشدن برای چه بود؟ هدف از تشکیل کانون بانوان چه بود؟ قرار بود چه کارهایی در این کانون انجام شود؟

خلاصه: درباره هدف تاسیس کانون بانوان و فعالیت‌های با یکدیگر صحبت کنید.

داستان اثر

میرزا محمود زنبورک‌چی که در اداره سجل احوال کار می‌کند، در حسرت پسردار شدن، چندبار تجدید فراش کرده و هربار دختری نصیبش می‌شود. او که کارمند بی‌حاشیه و خوبی‌ست، از جانب جناب مدبر، برای ریاست انجمن زنانه منصوب می‌شود.  جناب مدبر که فعالیت زنان، علیه نظام مردسالار را می‌بیند، قصد می‌کند تا با تشکیل کانون بانوان، همه خانم‌های فعال در حوزه سیاست را یک‌جا جمع کند، تا زیر نظر میرزا محمود فعالیت کرده و از برنامه‌های آینده آن‌ها با خبر باشد. داستان سریال «شبکه مخفی زنان» مصائب میرزا محمود برای پسردارشدن و سر و کله‌زدن با خانم‌ها، در انجمن زنان است.

جزئیات اثر

کارگردان: افشین هاشمی

نویسنده: محمد رحمانیان-محسن قرائی

نام تهیه کننده: محمدحسن شانه‌ساززاده

نام بازیگران: سیامک انصاری-لیلا حاتمی-مهدی هاشمی-شبنم مقدمی-شقایق دهقان-باران کوثری-امیرحسین رستمی-رضا بهبودی

نام شخصیت ها: میرزا محمود: کارمند اداره سجل احوال، که در تلاش برای پسردارشدن، چند زن اختیار کرده و از همه آن‌ها، دختردار شده است. او به عنوان رئیس کانون زنان اداره فرهنگ منصوب می‌شود.

مدبر الملک: رئیس اداره فرهنگ و معارف که در پی قدرت‌گرفتن زنان، با تشکیل انجمنی، سعی در نظام‌مندکردن فعالیت زنان دارد.

دلبرجان: دلبرجان، مدیر انجمن زنان، در کنار میرزا محمود فعالیت می‌کند.

سلطان بانو، بلور، مخمل، شکربانو: همسران میرزا محمود که از وجود یکدیگر بی‌خبر هستند و میرزا به امید پسردارشدن با آن‌ها ازدواج کرده است.

کشور سازنده: ایران

مخاطب اثر: بزرگسال

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : Rbbbb Bbbb

۲۵ فروردین ۱۴۰۳

مناسب سن 5 +

در چهارچوب های اخلاقی و معیار های فرهنگ و ارشاد محتوایی مناسب و بازگو کننده مشکلات زنان از دوران پهلوی تا امروز که رسیدگی نشده اند نشان داده شده و ثابت میکند جز خود زنان کسی نمی‌تواند از حقوق اجتماعی آنان حمایت کند

بزرگسال

توسط : لیلی محمدی

۲۲ فروردین ۱۴۰۳

مناسب سن 12 +

کمی دیدگاه‌های فمینیسم در این سریال غالب بود

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد شبکه مخفی زنان

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!