• امروز : 6 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی سریال شاهزاده صد روزه من (شوهر صد روزه من) (100 Days My Prince)

author-img

توسط : فاطمه معصومی ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

4077 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 17 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

این سریال جدل بر سر قدرت در دربار را به تصویر می‌کشد. عاشقانه‌ای پر فراز و نشیب بین ولیعهد و دختر مورد علاقه‌اش را نیز در سریال شاهد هستیم.این سریال درجات بالایی از ناهنجاری اجتماعی دارد.

ژانر : تاریخی رمانتیک کمدی

سال 2018 16 قسمت 70 تا 80 دقیقه‌ای جزئیات کامل اثر
7 مناسب خانواده 8 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 18 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

شاهزاده‌ی صد روزه‌ی من که با نام شوهر صد روزه‌ی من نیز شناخته می‌شود سریالی تاریخی و عاشقانه محصول کره‌جنوبی است.

این سریال داستان عاشقانه‌ی بین ولیعهدی که حافظه‌اش را از دست داده و دختری اشراف زاده که سال‌ها مخفیانه به عنوان رعیت زندگی می‌کند را نشان می‌دهد. عشق حقیقی و پاک بین آن دو از کودکی شکل گرفته و تا آخر باقی می‌ماند.

مسئله‌ی ارباب رعیتی نیز در سریال به وضوح نمایش داده می‌شود که حقیقت تلخ تاریخ را بیان می‌کند.سواستفاده اربابان و اشراف زادگان از رعایا و توهین و تحقیرهای بسیارشان را در سریال نشان می‌دهند.

پیام‌های مثبت سریال بیشتر در زندگی ولیعهد با هونگ شیم و پدرخوانده‌اش و افراد روستا نهفته‌است.

محور اصلی داستان سریال بیان قدرت طلبی درباریان و سیاست‌های پلید آن‌هاست. قتل‌ها، خیانت‌ها و توطئه‌هایی که به دفعات رخ می‌دهند تا افراد به قدرت برسند.

درمورد شخصیت مویون که تبدیل به فردی آدمکش شده است و مقایسه‌ی او با خواهرش هونگ شیم در برابر حادثه‌ی مشترکی که در کودکی برای هردوی آن‌ها رخ داده‌است نیز می‌توانید فکر و گفتگو کنید.

توجه داشته باشید که هرچند مسائل مربوط به تاریخ گذشته‌ی کره نشان داده می‌شود اما تمامی آن‌ها فقط تشبیهات و مثال‌هایی از حوادث گذشته هستند و این سریال و شخصیت‌هایش واقعیت ندارند.

از آن‌جا که در سریال صحنه‌های عاشقانه و جنسی و گفتگو‌های جنسی وجود دارد و همچنین مصرف مشروبات الکلی و نشان دادن مهمانخانه‌ی محل خوش‌گذرانی و عیاشی را شاهد هستیم ، توصیه می‌کنیم که نسخه‌ی پالایش شده را تماشا فرمایید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

قدرت طلبی چه پیامد‌هایی برای خود فرد و اطرافیانش به دنبال دارد؟

آیا متوجه تبعیض و اختلاف طبقاتی بین افراد سریال شدی؟ آسیب‌ها و پیامد‌های این تبعیض‌ها چیست؟

آیا برتری انسان‌ها در ثروت و قدرت است یا ملاک ارزش انسان‌ها چیز‌های دیگری است؟

ویژگی‌های عشق حقیقی و پاک چیست؟

داستان اثر

سریال شاهزاده صد روزه من، داستان عاشقانه‌ای بین ولیعهد و یک دختر را به تصویر می‌کشد. هونگ شیم دختری اشراف‌زاده بود که خانواده‌اش از اقوام نزدیک امپراطور سابق بودند. هونگ شیم و لی یول در کودکی یکدیگر را ملاقات کردند و از همان کودکی عاشق یکدیگر شدند و قرار ازدواج گذاشتند. روزی وزیر اعظم پدر هونگ شیم را می‌کشد و طی یک قتل عام و کودتا، پادشاه جدیدی منصوب می‌شود. لی یول نیز به عنوان ولیعهد منصوب می‌گردد.وزیر اعظم همچنین همسر امپراطور و مادر ولیعهد را نیز طی حادثه‌ای ساختگی به قتل می‌رساند. تنفر لی یول از درباریان از جمله پدرش و وزیر اعظم به دلیل کشتن خانواده‌ی دختر مورد علاقه‌اش و قتل مادر خودش روز به روز بیشتر و بیشتر می‌شد.او فردی بی احساس و سرد بود که حتی افراد قصر را درصورتی‌که میخندیدند مجازات می‌کرد. پس از مدتی ملکه که به دنبال ولیعهدی پسر خودش بود، تله می‌گذارد و توطئه‌ای می‌کند تا ولیعهد را به قتل برساند. محافظ ولیعهد طی مبارزات و فرار و گریز، لباس ولیعهد را می‌پوشد و ولیعهد فرار می‌کند. خبر مرگ ولیعهد همه‌جا پخش می‌شود در صورتی که او زنده بود ولی حافظه‌اش را از دست داده بود. فردی که اتفاقا ناپدری هونگ شیم بود او را پیدا می‌کند و ولیعهد به عنوان یک رعیت پیش آن‌ها زندگی می‌کند. او با هونگ شیم ازدواج سوری می‌کند ولی بعد از مدتی عاشق یکدیگر می‌شوند. پس از مدتی کم کم حافظه‌ی لی یول باز می‌گردد. او به قصر می‌رود و بعد از مدتی تحقیقات با کمک افراد نزدیکش، ماجراهای توطئه و جرایم وزیر اعظم را برملا می‌کند و طی مبارزه‌ای تن به تن او را می‌کشد.

جزئیات اثر

کارگردان:لی جونگ-جه، نام سونگ-وو / Lee Jong-jae, Nam Sung-woo

نویسنده:نو جی-سول / No Ji-sul

نام تهیه کننده:لی چان-هو / Lee Chan-ho

نام بازیگران:دو کیونگ-سو، نام جی-هیون، جو سونگ-ها، جو هان-چول، کیم سون هو، هان سو-هی، کیم جه-یونگ / Doh Kyung-soo, Nam Ji-hyun, Jo Sung-ha, Jo Han-chul, Kim Seon-ho, Han So-hee, Kim Jae-young

نام شخصیت‌ها:

 لی یول(وون دوک): ولیعهد است که به دلیل از دست دادن حافظه‌اش مدتی به عنوان رعیتی به‌نام وون دوک زندگی می‌کند.

هونگ شیم:دختری اشراف‌زاده که از کودکی او و ولیعهد عاشق یکدیگر بوده‌اند. در کودکی، اعضای خانواده‌اش توسط وزیر اعظم کشته شدند.

جونگ جه‌یون:اشراف‌ زاده‌ای که به ولیعهد در حل پرونده کمک می‌کند. همچنین او عاشق هونگ شیم نیز می‌باشد و با ولیعهد در رقابت است. او مدتی فرماندار نیز می‌شود.

کیم سو‌ هی: همسر ولیعهد و دختر وزیر اعظم است.

کیم چا اون: وزیر اعظم و پدر زن ولیعهد است.

مویون: برادر هونگ شیم است که به عنوان آدمکش برای وزیر اعظم کار می‌کرد.

کشور سازنده:کره‌جنوبی

کمپانی سازنده:ای‌استوری، استودیو دراگون / AStory, Studio Dragon

انتشار‌دهنده: تی‌وی‌ان / tvN

جوایز و افتخارات:

برنده‌ی جایزه‌ی بهترین درام سال 2019 در جوایز سالیانه‌ی سومپی

دو کیونگ-سو و نام جی-هیون برنده‌ی جایزه‌ی بهترین زوج در جوایز سالیانه‌ی سومپی در سال 2019

مخاطب اثر:بزرگسال

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : طاهره سلیمیان

۳ تیر ۱۴۰۲

مناسب سن 18 +

عالی

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد شاهزاده صد روزه من (شوهر صد روزه من)

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!