• امروز : 18 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی سریال سگ های شکاری (Bloodhounds )

author-img

توسط : سحر صادق ارزیاب کدومو

4 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

6581 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 17 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

سریال سگ های شکاری اثری از نتفیلیکس است که ماجرای پسر بوکسور و مهربانی را در فضای کرونایی روایت می کند که ناخواسته درگیر رباخواری به نام میونگ گیل می شود و در تلاش است تا بتواند با افرادی که او را در این مسیر یاری می کنند دست میونگ گیل را رو کند تا افراد ضعیف دیگری به خاطره او آسیب نبینند.

این اثر دارای خشونت بالایی است به همین دلیل دیدن آن به افراد زیر 17سال توصیه نمی شود.

ژانر : اکشن جنایی دلهره آور

سال 2023 1 فصل 8 قسمتی ، میانگین هر قسمت 59 دقیقه جزئیات کامل اثر
2 مناسب خانواده 1 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

در این اثر با میزان خشونت بالا روبرو هستیم . سریال به  نمایش مبارزه شخصیت گون وو با رباخواری می پردازد اما به دلیل فضای تاریک سریال باید در تصمیم گیری برای مشاهده سریال دقت لازم را داشته باشید. با توجه به وجود برخی سکانس های بی پرده از میزان خشونت ، این سریال به افراد زیر 17 سال به ویژه افرادی با روحیه حساس توصیه نمی شود.

 والدین باید توجه داشته باشند که اثر دارای فضایی است که مبارزه و درگیری دو گروه را روایت می کند.

 این نشان می دهد که بستری برای دخالت بالای پلیس و قانون در سریال نیست . در آخر نیز گروه گون وو و دوستانش توانستند با پیدا کردن میونگ گیل ، او را تحویل پلیس دهند که این در نتیجه مثبت سریال ، تاثیر قابل توجهی دارد.

اشاره به ترفند هایی که برای کلاهبرداری کردن از افراد ضعیف در داستان نمایش داده می‌شود میزان نابهنجای آن را برجسته می کند.

فشار روانی قابل توجهی  نیز در سریال قابل رویت است . شخصیت میونگ گیل با فشار آوردن به مین بوم بوسیله تهدیدهای روانی ، او را آزار می دهد. بنابراین مخاطب باید دقت لازم را به این موضوع داشته باشد.

والدین باید در نظر داشته باشند که این اثر ، فضای کرونایی را به تصویر می کشد که در آن شاهد افزایش هنجار ها و نابهنجاری ها هستیم. افزایش کلاهبرداری ها به دلیل رکود اقتصادی ،‌ یاری رسانی ها و یا استفاده از ماسک در محیط بیرون  نمونه ای از این فضا را برای مخاطب فراهم می‌سازد.

این اثر خالی از هشدار در مورد ربا نیست . نمایش تاثیر مخرب رباخواری و درآمدزایی از طریق آن را در سریال بازگو می کند.

تاکید اثر بر اعمال خیرخواهانه رئیس چوی برای جبران خطاهای گذشته خود نیز یکی از نکات قابل توجه برای مخاطب است.

در صحنه های ابتدایی سریال و آشنایی گون وو و ووجین شاهد تبدیل رقابت به رفاقت نیز هستیم.

در سکانسی ، گون وو و دوستانش سعی می کنند با لو دادن میونگ گیل به رباخوارهای دیگر علاوه بر از بین بردن او ، پولی نیز کسب کنند. باید به این نکته توجه داشته باشیم که اگرچه شخصیت های مثبت سریال هستند اما نباید این تصمیم آن ها را به عنوان راه حلی مناسب و شایسته در نظر گرفت.

نکته برجسته در آخر داستان این است  که علیرغم میزان خشم بالای گون وو به شخصیت میونگ گیل ، او را به قانون تسلیم کرد و این نوعی احترام و اعتماد به قانون است که می تواند در نتیجه گیری درست مخاطب خود تاثیر بسزایی داشته باشد.

 

خلاصه :

این اثر با ترسیم فضای تاریک و سرد برای مخاطب خود در حال نمایش تلاش و مبارزه با افراد رباخوار و کلاهبردار است . علیرغم هدف مناسب داستان ، پیوند سریال با خشونت منجر می شود این سریال به افرادی با روحیه حساس توصیه نشود .

اگر تصمیم به مشاهده سریال گرفتید سعی کنید فضای مثبت داستان را در کنار خشونت آن در نظر بگیرد و  نسبت به تاثیر فضای غالب سریال یعنی خشونت بی تفاوت نباشید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

درباره ی مفهوم ارزشی مبارزه و دست از تلاش برنداشتن برای رسیدن به حق خود علیرغم سختی های زیاد با فرزند خود به گفت و گو بپردازید.

واکنش فرزند خود درباره جبران اشتباهات و پشیمانی هایش جویا شوید.

فرزند شما زمانی که احساس کند حق او ضایع شده است چگونه عمل می کند؟

فرزند شما از رباخواری و نتایج تلخ آن چه مقدار آگاهی دارد ؟

 

خلاصه:

از نظر شما چگونه می تواند حق خود را در دنیای بیرون حفظ و برای آن مبارزه کرد ؟

داستان اثر

 کیم گون وو زندگی معمولی با مادر خود دارد و سعی می‌کند روی ورزش و تمرینات بوکس خود تمرکز کند و مادرش در کافه ای که دارد مشغول به کار است اما به دلیل ویروس کرونا دوران سختی را می‌گذراند . 

او در یکی از مبارزاتی که شرکت می‌کند تا پولش را برای بدهکاری‌های مادر خود استفاده کند با وو جین آشنا می‌شود و سعی می‌کند با او ارتباط دوستانه ای برقرار کند .

در این بین میونگ گیل که شخصیت منفی داستان است سعی می‌کند از طریق به‌دست آوردن شناسنامه بی خانمان ها برای وام گرفتن اقدام کند تا بتواند از آن برای رسیدن به پول و قدرت استفاده کند و در جایی دیگر در حال نقشه کشی برای ساختن  قمارخانه ای در طبقه آخر یک هتل است.

داستان از جایی شروع می‌شود که افراد کیم میونگ گیل سر مادر گون وو را کلاه می‌گذارند و درست در زمانیکه در حال آسیب زدن به مادرش و اموال او هستند گون وو خود را می‌رساند و با آنان درگیر می‌شود تا جلوی آسیب رساندن به مادر و اموالشان را بگیرد. او در این مبارزه شکست می‌خورد و پس از رد پیشنهاد میونگ گیل برای همکاری با او، صورتش توسط میونگ گیل زخم عمیقی بر می‌دارد.

گون وو هرچه  سریع تر به دنبال پرداخت بدهی مادرش می‌رود چراکه هرروز به مقدار مبلغ پرداختی اش اضافه می‌شود.

او همراه با وو جین به دنبال راه هایی برای پرداخت بدهی مادرش می‌گردند اما به بن بست می‌‌خورند تا اینکه وو جین با یکی از ارشد های نیروی دریایی تماس می‌گیرد تا از او کمک بگیرد و متوجه می‌شود رئیس چوی به دنبال محافظ شخصی برای هیون جو می‌گردد.

او پس از آشنا شدن با رئیس چوی با گرفتن مبلغ بدهی به عنوان حقوق دوساله خود موفق به پرداخت بدهی مادرش می‌شود و خود را مدیون او می‌داند. در این بین  وو جین نیز در محافظت از هیون جو  او را همراهی می‌کند .

هیون جو که اصلا حاضر به قبول گون وو  و وو جین نیست با فهمیدن قضیه کلاهبرداری از مادر او و ربط او با میونگ گیل ، آنها را قبول می‌کند چراکه او نیز به دنبال قضیه کلاهبرداری است که گون وو با آن درگیر شده است .

افراد میونگ گیل نیز متوجه تعقیب و پیگیریشان می‌شوند و سعی می‌کنند آن‌ها را پیدا کنند .

پس از اینکه رئیس چوی نارضایتی خود را از دنبال کردن این قضیه با هیون جو ، گون وو و ووجین به اشتراک می‌گذارد با دیدن زخم عمیق روی صورت گون وو متوجه ارتباط این قضیه با میونگ گیل می‌شود . میونگ گیل در گذشته زیردست رئیس چوی بود و پس اختلافاتی که با هم پیدا کردند در درگیری ای رییس چوی فلج شده و میونگ گیل صورتش زخمی می‌شود. این دو نفر با هم دشمنی ای دیرینه دارند.

حال رئیس چوی سعی می‌کند خود دست به کار شود و کاری که سالهای قبل نکرده است و آن از بین بردن میونگ گیل و قدرتی است که برای خود ساخته است را انجام دهد.

او که خود نمی تواند کار خاصی به دلیل وضعیت جسمانی اش انجام دهد  علاوه بر هیون جو ، گون وو و وو جین از دوستان و همکاران خود یعنی لی دو یونگ و هوانگ یانگ جونگ نیز یاری  می‌گیرد.

اما اقدام رئیس چوی و همراهانش با شکست مواجهه می‌شود. میونگ گیل رئیس چوی و همکارن او را به شکل وحشیانه‌ای می‌کشد و ووجین در این حمله به شدت زخمی می‌شود.

گون وو و هیون جو اما از این حادثه جان سالم به در می برند. بعد از این فاجعه هیون جو به رم می رود تا  از فضا دور شود اما گون وو و ووجین سعی می‌کنند تا انتقام رئیس چوی را گرفته و پول‌های او را برگردانند.

آنها تصمیم گرفتند با پیدا کردن افرادی همچون خود ، یک گروه متحدی ایجاد کنند تا با آنها دست میونگ گیل را رو کنند .

و در نهایت آنها با سختی های زیادی توانستند میونگ گیل را که در حال فرار به خارج از کشور  همراه با پول ها بود را بگیرند و علیرغم حس خشم زیاد نسبت او ، او را به پلیس تحویل دهند و با باقی مانده پول ها ، اقدام به ساختن موسسه ای برای افراد نیازمند کنند.

جزئیات اثر

کارگردان: Kim Joo-hwan

نویسنده: Kim Joo-hwan

تهیه کننده: Kwon Mi-kyung

بازیگران: Woo Do-hwan / Lee Sang-yi / Park Sang-woong / Huh Joon-ho

شخصیت‌ها:

کیم گون وو : پسری مهربان و دلسوز است که بوکس کار می‌کند و در آن مهارت دارد .

او این ورزش را به عنوان آینده خود در نظر گرفته است و سعی می‌کند در آن پیشرفت داشته باشد و از طریق آن به مادر خود نیز کمک می‌کند .

هونگ وو جین : پسری بوکسور است که دوران سربازی خود را در نیروی دریایی گذرانده است و در مبارزه ای با گون وو  آشنا می‌شود و تقدیر، مسیر مشترکی را برای آن دو رقم می زند.

کیم میونگ گیل : مردی رباخوار است که با فشار آوردن به مردم ضعیف و تهدید کردن افراد قوی سعی در بدست آوردن پول و قدرت زیاد دارد و با کلاه گذاشتن سر مادر گون وو ، درگیری های اصلی او با گون وو آغاز می‌شود.

رئیس چوی ( چوی ته هو ) : مردی مهربان است که در گذشته رباخوار بوده است و بعد از حس پشیمانی و گناه بابت اعمال زشت خود سعی می‌کند به افراد وام بدون سود بدهد و با کمک در پرداخت وام مادر گون وو ، با او آشنا می شود و در مسیر شکست میونگ گیل که گذشته ای نیز با او دارد ، یکدیگر را یاری می‌کنند.

هیون جو : دختری یتیم است که رئیس چوی از او حمایت می‌کند و او را خانواده خود می‌داند و زمانی‌که سعی می‌کند افرادی را که سر رئیس چوی را کلاه گذاشتند را پیدا کند با گون وو آشنا می‌شود و در این مسیر باهم به دنبال فهمیدن این مساله می روند.

کشور سازنده: کره جنوبی

کمپانی سازنده: Netflix

مخاطب اثر: بزرگسالان

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد سگ های شکاری

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!