• امروز : 7 آبان 1403
logo

نقد و بررسی سریال زنان آبی پوش (Women In Blue)

author-img

توسط : مریم رضایی ارزیاب کدومو

5 ساعت پیش

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

125 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 18 +

سریال پلیسی، اجتماعی «بانوان آبی‌پوش» یک اثر درباره نابرابری حقوق زنان و مردان در جامعه است. داستان این سریال، در دهه 70 در شهر مکزیکوسیتی روایت می‌شود که دولت در پی کشتار مرموز بانوان و برای سرگرم‌کردن مردم با اخبار جدید، دست به استخدام بانوان در اداره پلیس می‌زند تا با مانور خبری، حواس مردم را از اخبار مربوط به قاتل منحرف کند. بانوانی که در اداره پلیس استخدام می‌شوند، هر کدام به نوعی، سعی بر اثبات خود و تواناهاییشان دارند و قرار نیست به این راحتی، زیربار هدف دولت بروند. نسخه پالایش‌شده این اثر، می‌تواند الهام بخش نوجوانان +15 سال (علی الخصوص دختران) در زمینه رفع تبعیض و نابرابری باشد.

ژانر : اجتماعی پلیسی درام

سال 2024 10 قسمت 50 دقیقه‌ای جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

داستان این اثر، درباره تبعیض آشکار جنسیتی در دهه 70 است. زنانی که از انجام برخی از مشاغل، مثل افسری در اداره پلیس، منع شده بودند، حالا فرصت دارند تا خود را اثبات کنند. نکته مهمی که در روند رفع تبعیض به چشم می‌خورد، صبوری و دوری از تنش است؛ یعنی بانوان، قصد ندارند که به هر قیمتی که شده، خود را به خانواده یا جامعه ثابت کنند، بلکه آن‌ها سعی می‌کنند به دور از هیاهو و با آرامش، توانایی‌های خود را به نمایش بگذارند و از تبعیضات جنسیتی عبور کنند. دوری از تنش و ایستادگی، رمز موفقیت در مسیری‌ست که ممکن است برخلاف میل دیگران باشد. این نکته‌ای ارزشمند برای نوجوانان است. نکته دیگری که در اثر می‌بینیم تغییرات مثبت ماریاست. او مدت‌ها بود که خود و علایقش را فراموش کرده و حالا که به سراغ آن‌ها می‌رود اعتماد به نفسی را به دست می‌آورد که باعث محبوبیت بیشتر او در بین اطرافیانش می‌شود. در واقع پرداختن به کاری که مورد علاقه خودمان است، در کنار فعالیت‌های دیگر و مشغولیت‌هایمان، باعث می‌شود احساس بهتری نسبت به خودمان داشته باشیم و این حس خودباوری، بر رفتار اطرافیان با ما، تاثیر مثبت می‌گذارد.

نسخه پالایش‌شده اثر، رده بندی +15 سال را به خود اختصاص می‌دهد، اما در نسخه اصلی، ناهنجاری‌های جنسی وجود دارد که رده سنی اثر را به +18 سال افزایش داده است.

داستان اثر

شخصیت‌ها:

ماریا: زنی که از بچگی، آرزوی پلیس‌شدن را در سر داشته، بعد از ازدواج و بچه‌داری، خودش را فراموش کرده و حالا می‌خواهد با پیوستن به ناوگان پلیس، به آرزوی دیرینه‌اش برسد. والنتیا: دختری جسور و مبارز که علیه فعالیت‌های نادرست پلیس اعتراض دارد و حالا می‌خواهد با پیوستن به پلیس، روند آن‌ها را اصلاح کند. گابینا: دختری از یک خانواده نظامی که پدرش بالاترین رده نیروی پلیس است. او تلاش می‌کند تا علایقش را به خانواده نشان دهد و راهی که دوست دارد را برای آینده انتخاب کند.

داستان اثر:

سال 1970 و در شهر مکزیک، قاتلی سریال، ترس را به جان خانم‌ها می‌اندازد. این قاتل، قربانیان خود را برهنه کرده و می‌کشد. اعتراض زنان به عملکرد پلیس، باعث برپایی تظاهرات‌های گسترده علیه نیروی انتظامی مکزیک می‌شود، تا اینکه بانوی اول مکزیک، با هم‌فکری فرمانده پلیس، تصمیم می‌گیرند تا بانوان را در اداره پلیس استخدام کنند تا خبر آن، عملکرد نادرست پلیس در دستگیری قاتل را پوشش دهد. ماریا، والنتیا، آنجلس و گابینا، به عضویت نیروهای پلیس درمی‌آیند. آن‌ها گمان می‌کنند که بناست در عملیات‌های واقعی شرکت کنند، اما جامعه و مردان، آنقدر جنسیت‌زده هستند که به آن‌ها اجازه حضور در فعالیت‌های جدی را نمی‌دهند. این زنان با لباس فرم آبی، تصمیم می‌گیرند تا مستقلا، پرده از راز این قاتل مرموز بردارند. آن‌ها پس از مشقت‌های بسیار، موفق می‌شوند، اما فرمانده، این موفقیت را به نام خود و نیروهای مردش تمام می‌کند و زنان را از ادامه فعالیت منع می‌کند. بانوان آبی‌پوش، با جلب نظر بانوی اول، باز هم به کار خود برمی‌گردند و به این ترتیب، اولین پلیس زن در مکزیک، شروع به فعالیت می‌کند.

جزئیات اثر

نویسنده:Fernando Rovzar- فرناندو رووزار کارگردان:Pablo Aramendy- پابلو آرامندی تهیه‌کننده:Pablo Aramendy- پابلو آرامندی بازیگران: Barbara Mory- Natalia Tellez- Ximena Sarinana- باربارا موری- ناتالی تالز- زیامندا سارینانا محصول کشور: مکزیک

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد زنان آبی پوش

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!