• امروز : 9 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی سریال رمز رئیسم رو بزن (Unlock My Boss)

author-img

توسط : ریحانه حبیبی ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1947 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 15 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

«رمز رئیسم رو بزن» سریالی تخیلی است که شاخص خشونت و ترس پایینی دارد. این سریال که بر اساس وبتونی با همین نام ساخته شده، در مورد گرفتار شدن روح رئیس شرکت سیلورلاینینگ در تلفن همراهش و پسر جوان فقیری است که با پیدا کردن تلفن همراهش و کمک به او، یک شبه ثروتمند می‌شود.

ژانر : فانتزی کمدی هیجان انگیز

سال 2023 ۱۲ قسمت ۶۰ دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 1 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 18 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

سریال "رمز رئیسم را بزن" در مورد پسری به نام پارک این‌سونگ است که تلفن همراهی پیدا می‌کند که ادعا می‌کند روح کیم سون جو، رئیس شرکت IT  سیلور لاینینگ می‌باشد که در یک حادثه در تلفن همراهش گرفتار شده و از این‌سونگ درخواست می‌کند به او کمک کند تا متوجه شود چه بلایی بر سرش آمده است.

در این سریال آرزوی بسیاری از جوانان امروزی، که یک شبه و از راهی آسان ثروتمند شدن است، نمایش داده می‌شود. این‌سونگ به جایگاهی بانفوذ و مقدار زیادی پول می‌رسد و زندگی‌ای تجملاتی را تجربه می‌کند. هر چند او از قدرت و ثروتش در راه خوبی استفاده می‌کند، با خانواده در مورد این آرزو، پایین بودن احتمال رخ دادن آن در واقعیت و یا رسیدن به آن از طرق غیرقانونی صحبت کنید.

همچنین در این سریال به پیشرفت‌های علمی در زمینه هوش مصنوعی و استفاده از آن در زندگی روزمره می‌پردازد. می‌توانید در مورد پیشرفت‌های علمی ایران در این زمینه و جایگاه ایران در جهان تحقیق کنید و با دیگران به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید با تصور جایگاه آینده هوش مصنوعی در صنایع و سایر شغل‌ها، به بررسی مزایا و معایب جایگزینی هوش مصنوعی با نیروی انسانی بپردازید.

اوه می‌ران برای رسیدن به جایگاه ریاست، به افراد زیادی آسیب زده و برخی را به قتل می‌رساند. می‌توانید در مورد نتایج حرص و طمع با خانواده صحبت کنید. همچنین رئیس اوه یونگ‌گون بعد از برملا شدن فسادهای اوه می‌ران و افت سهام شرکتش، خودکشی کرد. او به دلیل خجالت کشیدن از برادر بزرگترش برای ناتوانی در اداره و حفظ شرکت تصمیم گرفت با گرفتن جانش مسئولیت‌پذیری اش را نشان دهد. هرچند در باورهای شرق آسیا چنین امری پذیرفته شده است، با باورهای دینی و فرهنگی ما ناسازگار و پذیرفته نشده است. می‌توانید نظرات خود را در این مورد با خانواده در میان بگذارید.

در سریال کارهای خوبی از روش نادرست و غیرقانونی پیگیری می‌شوند و اعتماد کمی به پلیس وجود دارد. به دلیل اهمیت اعتماد به پلیس و قانونمندی، با فرزند خود در این مورد صحبت کنید.

با توجه به صحنه‌های کوتاه ناهنجار در سریال، توصیه می‌شود نسخه پالایش شده را تماشا کنید.

خلاصه:

پیشرفت‌های علمی در زمینه هوش مصنوعی و نقش آن در زندگی روزمره بشر، حرص و طمع نسبت به ثروت و جایگاه، اختلاف طبقاتی و آرزوی یک شبه ثروتمند شدن، فساد مسئولان، بی اعتمادی به پلیس و پیگیری کارها از طریق غیرقانونی از مسائلی هستند که در این سریال مطرح می‌شوند. می‌توانید در این زمینه تحقیق کنید و با خانواده در مورد این مسائل صحبت کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

در مورد زندگی و مرگ صحبت کنید.

در مورد پیشرفت علم و فناوری صحبت کنید.

شغل رویایی تو چیست؟ به چه دلیل آن را دوست داری؟

تا چه حد برای رسیدن به رویای خود تلاش می‌کنی؟

آیا همه رویاها دست‌یافتنی هستند؟

خلاصه:

در مورد پیشرفت علمی در زمینه فناوری هوش مصنوعی، مرگ و زندگی، حرص و طمع، رویا داشتن و مسیر رسیدن به آن با خانواده صحبت کنید.

داستان اثر

کیم سون‌جو رئیس شرکت سیلور لاینینگ است. او طی یک اتفاق عجیب در تلفن همراه خود گرفتار می‌شود. پارک این‌سونگ پسر سخت کوشی است که کار پاره‌وقت انجام می‌دهد. او تلفن همراهی که روح رئیس کیم در آن گرفتار شده را پیدا می‌کند و به او کمک می‌کند بفهمد چه اتفاقی برای او رخ داده است.

او در این راه با منشی رئیس کیم همراه می‌شود و با همدیگر تلاش می‌کنند تا هم شرکت را به خوبی اداره کنند و هم مجرم را پیدا کنند. آنها بارها در معرض خطر قرار می‌گیرند و با پیش رفتن داستان و پیچیده شدن قضایا، افرادی به قتل می‌رسند.

در نهایت متوجه می‌شوند رئیس شرکت بوم یونگ برای بالا بردن ارزش سهام شرکتش و رسیدن و باقی ماندن در جایگاه ریاست، افراد مختلفی را به قتل رسانده و دست به کارهای خلاف دیگری نیز زده است. آنها رئیس کیم را نیز در حالیکه بیمار است پیدا می‌کنند و متوجه می‌شوند در حقیقت روح داخل گوشی یک سیستم هوش مصنوعی است که رئیس کیم آن را طراحی کرده است.

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: لی چول‌ها (Lee Cheol-ha)

نویسنده/ مترجم: کیم هیونگ‌مین(Kim Hyung-min) بر اساس وبتونی با همین نام، اثر پارک سونگ‌هیون (Park Seong-hyun)

نام تهیه کننده: هان سوک‌وون (Han Seok-won )، کوان می‌کیونگ (Kwon Mi-kyung)

نام بازیگران: چه جونگ‌هیوب (Chae Jong-hyeop)، سو ئون‌سو (Seo Eun-soo)، پارک سونگ‌وونگ (Park Sung-woong)، لی سانگ‌هی (Lee Sang-hee)، کیم سونگ او (Kim Sung-oh)

نام شخصیت ها:            

پارک این‌سونگ: پسر جوانی که در آرزوی بازیگری است و کارهای پاره وقت انجام می‌دهد. او اتفاقی تلفن همراهی که ادعا می‌کند روح رئیس شرکت سیلور لاینینگ در آن گرفتار شده را پیدا می‌کند.

جانگ سه‌یون: منشی رئیس شرکت سیلور لاینینگ که بسیار جدی است. او در راه یافتن رئیس شرکت سیلور لاینینگ به این‌سونگ کمک می‌کند.

کیم سون‌جو: رئیس شرکت سیلور لاینینگ که در زمینه فناوری اطلاعات فعالیت می‌کند. او طی یک حادثه غیب می‌شود و توسط تلفن همراهش سعی می‌کند متوجه شود چه اتفاقی برایش افتاده است.

کشور سازنده: کره جنوبی

کمپانی سازنده: High Zium Studioو Studio N

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : فاطیما محتشم

۲۲ دی ۱۴۰۲

مناسب سن 18 +

متاسفانه مناسب نیست

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد رمز رئیسم رو بزن

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!