• امروز : 10 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی سریال راننده تاکسی فصل ۱ و ۲ ( Taxi Driver)

author-img

توسط : فاطمه زهرا باقری ارزیاب کدومو

10 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

5529 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 16 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

سریال راننده تاکسی داستان یک تشکیلات مخفی است که دور از چشم پلیس مجرمان را مجازات می‌کنند. این سریال در ژانر اکشن و جنایی در سال ۲۰۲۱ از شبکه SBS کره جنوبی پخش شد و موفق به دریافت جوایز مختلفی شد. فصل دوم این سریال در سال ۲۰۲۳ پخش شده است.

ژانر : اکشن جنایی

سال 2021-2023 ۱۶ قسمت ۶۰ دقیقه‌ای جزئیات کامل اثر
9 مناسب خانواده 2 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 14 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

سریال راننده‌ تاکسی در ژانر اکشن و جنایی و در سال ۲۰۲۱ از شبکه SBS پخش شد. این سریال درباره یک موسسه مخفی است که با پوشش تاکسیرانی فعالیت می‌کند. هدف این موسسه پیدا کردن و زندانی کردن مجرمانی است که از چنگ قانون گریخته‌اند یا برطبق قانون مجازات درخور جرمشان را دریافت نکرده‌اند. می‌توانید درباره لزوم قانون‌مداری و ابعاد مختلف عدالت و امنیت با خانواده‌ی خود بحث و گفتگو کنید.  همچنین می‌توانید انگیزه‌ی شخصیت‌های اصلی را باهم بررسی کنید.

در این اثر ناظر به ژانر سریال شاهد خشونت زیادی از طرف شخصیت اصلی در حین مبارزه با جنایتکاران هستیم. همچنین جنایتکاران در این سریال صحنه‌های آزاردهنده‌ای از خشونت را ایجاد می‌کنند که تماشای آن برای روحیه‌های حساس توصیه نمی‌شود.

چند نوع ترس نیز در پرونده‌های مختلف این اثر وجود دارد. مثلا ترس از مرگ یا مورد خشونت واقع شدن یا از دست دادن عزیزان در این سریال به وفور یافت می‌شود.

ناهنجاری اجتماعی این سریال بیشتر توسط شخصیت‌های منفی سریال انجام می‌شوند. در این سریال نوشیدن مشروبات الکلی و خودکشی و رسوایی اخلاقی اینترنتی وجود دارد.

پیام محوری این سریال تقویت روحیه‌ی مبارزه با فساد و برپایی عدالت اجتماعی است البته در بخش اعظم سریال شخصیت‌های اصلی از راه‌های غیرقانونی برای رسیدن به عدالت استفاده می‌کنند اما در قسمت آخر سریال فعالیت‌هایشان رنگ و بوی قانون به خود می‌گیرد. کیم دوگی یک شخصیت خاکستری است که می‌تواند الگوهای مثبت و منفی‌ای برای مخاطب نوجوان باشد. شخصیت کاریزماتیک و در عین حال مهربان او یک شخصیت ایده‌آل است و اعمال رفتارش می‌تواند در جهت خوب یا بد تفسیر شود. کیم دوگی در راه عدالت خودخوانده‌اش در برابر جنایتکاران خشونت زیادی اعمال می‌کند. اما همزمان راه و رسم جوانمردی و کمک به مظلومان را نیز در پیش گرفته‌ است‌. دیدن نسخه پالایش شده‌ی این سریال به رده سنی ۱۶ سال و بالاتر توصیه می‌شود.

خلاصه:

خشونت و ترس این سریال ناظر به ژانر آن تا حد زیادی بالاست و به روحیه‌های حساس توصیه نمی‌شود. کیم دوگی می‌تواند یک الگوی تاثیرگذار و به یاد ماندنی برای مخاطبان باشد و بستگی به دید مخاطب می‌توان آن‌ را الگوی مثبت یا منفی دانست. در بخش اعظم این سریال هدف وسیله را توجیه می‌کند اما در انتها روند داستان تغییر می‌کند. در فصل دوم این سریال این روند با خشونت و بی‌قانونی کمتری ادامه می‌یابد‌.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

درباره قوانین و پایه‌های جامعه و عدالتی که در این سریال به تصویر کشیده شده است با نوجوان خود تبادل نظر کنید. می‌توانید از چنین سوالاتی استفاده کنید:

-‌ فکر می‌کنی چطور می‌توانیم یه جامعه‌ی امن داشته باشیم

- عدالت یعنی چه؟

- چطور می‌شود از وقوع جرم و جنایت جلوگیری کرد؟

خلاصه:

درباره عدالت و قوانین و برخورد با جرم و جنایت با فرزند خود صحبت کنید

داستان اثر

کیم دوگی یک دانشجوی دانشکده افسری است. او یک روز که به خانه برمی‌گردد با جسد خونین مادرش مواجه می‌شود. قاتل مادر او در زندان خودکشی می‌کند. رئیس جانگ که صاحب یک تاکسیرانی است کیم دوگی را پیدا می‌کند و به تشکیلات مخفی خودش می‌برد. پدر و مادر رئیس جانگ نیز وقتی که جوان بود به طرز وحشتناکی به قتل رسیده‌اند. او معتقد است که قتل فقط به خاطر قاتلها رخ نمی‌دهد بلکه قوانین جامعه هم که برای قاتلها و جنایتکارها مجازات کم درنظر می‌گیرند باعث افزایش قتل و جنایت شده است. و عدالتی که پلیس و دادستانها و قاضی‌ها برقرار کرده‌اند ناکامل است. و فقط کسانی که عزیزانشان را به این شکل از دست داده‌اند او را درک می‌کنند. او تشکیلاتش را که تحت پوشش تاکسیرانی فعالیت می‌کند برای مجازات واقعی جنایتکاران به وجود آورده تا مستقیم با آنها بجنگد. او کیم دوگی را دعوت می‌کند تا در تشکیلات او مشغول فعالیت شود‌. کیم دوگی یکی از مهره‌های اصلی تشکیلات رئیس جانگ می‌شود. و نقش مامور میدانی را پیدا می‌کند. او بر طبق نقشه‌ی تشکیلات برای پیش بردن پرونده‌ها نقش‌های مختلف با هویت‌های مختلفی را مقابل افراد فاسد و جنایتکار بازی می‌کند. او به این طریق آنها را گمراه کرده و از آنها اطلاعات می‌گیرد و یا به شرکت‌های فاسد نفوذ می‌کند. کیم دوگی بعد از دریافت اطلاعات کامل با کمک افراد تشکیلات برای انتقام از آن‌ها نقشه می‌کشند و هماهنگ باهم آن را به اجرا در می‌آورند. آنها بعد از شکار کردن مجرمین آنها را تحویل رئیس بک می‌دهند تا در یک زندان زیرزمینی آن‌ها را نگه دارد. رئیس جانگ درصدد اصلاح آنها از طریق زندانی کردن آنهاست. خانم دادستان جوانی به نام کانگ هانا به کارهای تاکسی رنگین‌کمان مشکوک می‌شود و درباره فعالیت‌های آنها شروع به تحقیق می‌کند. در این میان رئیس بک به اعتماد رئیس کانگ خیانت می‌کند به جای نگه داشتن مجرمان، مخفیانه شروع به کشتن و فروش اعضای بدن آنها می‌کند. دادستان به راز تاکسیرانی پی می‌برد اما مدرکی برای اقدام علیه آنها ندارد. کیم دوگی نیز کم کم درباره درست بودن راه و روش تاکسی رنگین‌کمان به شک می‌افتد. کانگ هانا بعد از کشته شدن دستیارش تصمیم می‌گیرد برای انتقام گرفتن با این تاکسیرانی همکاری کند. رئیس بک از قاچاق اعضای بدن اظهار بی‌اطلاعی می‌کند اما رئیس جانگ را فریب می‌دهد و زندانیان را آزاد می‌کند و آنها را ترغیب به اقدام علیه تاکسی رنگین‌کمان می‌کند. رییس جانگ و تاکسی رنگین‌کمان بر علیه دار و دسته ی رئیس بک شروع به فعالیت می‌کنند تا زندانیان را پیدا کنند. مجرمین به مخفیگاه رئیس جانگ حمله می‌کنند و کیم دوگی هم آنها را به دادستان لو می‌دهد. و پلیس همه جنایتکاران را دستگیر می‌کند. دادستان به تاکسی رنگین‌کمان می‌پیوندد و این گروه فعالیت هایشان را به صورت قانونی‌تری پیش می‌برند.

در فصل دو این سریال داستان و پرونده‌ها به طور ملایم‌تر و با خشونت کمتر از سمت تاکسی رنگین‌کمان پیش می‌رود و مجرمین زندانی نمی‌شوند و انتقام به شکل نابود کردن منابع قدرت و ثروت افراد خلافکار و نابودی یک باند گسترده‌ی فساد مالی و سیاسی انجام می‌شود‌.

جزئیات اثر

کارگردان:

فصل ۱: :park joon-woo

فصل ۲: Lee dan

نویسنده:  oh sang-ho

نام تهیه کننده: Hong seong chan

نام بازیگران:shin jae-ha-   Lee jehoon - Esom - kim Eui-sung - Pyo ye-jin -

 نام شخصیت ها:

کیم دوگی:

یک افسر ارتشی جوان که بعد از کشته شدن مادرش در کمپانی تاکسی رنگین‌کمان کار می‌کند. وظیفه‌ی او حضور عملیاتی و ضربتی در عملیات‌های مخفی کمپانی است.

جانگ سونگ‌چول:

رئیس کمپانی تاکسی رنگین‌کمان که از کمپانی‌اش به عنوان پوشش برای انتقام از جنایتکاران جامعه استفاده می‌کند. او همچنین مدیر موسسه‌ی پرنده‌ی آبی است. و در آن موسسه به قربانیان جنایات کمک می‌کند.

آن گو‌ اون:

یک هکر ماهر که بعد از قربانی شدن خواهرش در کمپانی تاکسی رنگین‌کمان کار می‌کند. وظیفه‌ی او پشتیبانی عملیات‌ها و پیدا کردن اطلاعات مخفی است.

کانگ هانا:

دادستان جوانی که کم کم به راز تاکسی رنگین‌کمان پی می‌برد. او در ابتدا با فعالیت‌های غیرقانونی آنها مخالف است اما در ادامه داستان و تغییر خط مشی تاکسیرانی به آن‌ها می‌پیوندد.

بک سومی:

نزول‌خور خشن و بی‌رحمی که با تاکسی رنگین‌کمان همکاری می‌کند. او و زیردستانش وظیفه‌ی نگهداشتن مجرمانی که توسط تاکسیرانی شکار شده‌اند را دارند. اما بعد از مدتی مخفیانه شروع به قاچاق اعضای بدن زندانیانش می‌کنند.

اون ها‌جون:

یک پسر یتیم که توسط یک کشیش دروغین و فاسد به عنوان فرد اجرایی یک تشکیلات مخفی فاسد انتخاب شده و به عنوان یک زیردست فاسد پرورش می‌یابد. او بعد از انجام جرم و جنایت‌های بسیار متوجه میشود که کشیش در گذشته او را به قتل پدرش که او را نمی‌شناخته واداشته است. بنابراین او جبهه‌اش را عوض می‌کند و به تاکسی رنگین‌کمان برای نابودی تشکیلات کمک می‌کند.

کشور سازنده: کره جنوبی

کمپانی سازنده: Studio S - Group 8

جوایز و افتخارات:

جایزه بزرگ بازیگر مرد در مینی‌سریال‌های فانتزی و درام برای لی جه‌هون در نقش کیم دوگی

جایزه بهترین نقش مکمل مرد در مینی‌سریال‌های فانتزی و درام برای کیم ایی‌سونگ

بهترین نقش مکمل زن در در مینی‌سریال‌های فانتزی و درام برای چا جی‌یون

جایزه بهترین بازیگر جدید برای چوی هیون ووک

جایزه درامای برجسته‌ی هالیو برای راننده تاکسی

مخاطب اثر: نوجوان - بزرگسال

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : حدیثه اسدی

۱۰ شهریور ۱۴۰۲

مناسب سن 14 +

سریال قشنگی بود و سوژه ی جدیدی داشت

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد راننده تاکسی فصل ۱ و ۲

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!