• امروز : 6 مرداد 1403
logo

نقد و بررسی سریال دوز روزانه آفتاب (Daily Does of sunshine )

author-img

توسط : سحر صادق ارزیاب کدومو

2 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

11293 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 15 +
سریال دوز روزانه آفتاب اثری از نتفلیکس در سال 2023 است و روایتی از پرستار سال سومی به نام جونگ دا اون را به تصویر می کشد . او که برای اولین بار در بخش روانی به عنوان پرستار فعالیت می کند با موقعیت های ناشناخته و ناگواری  روبرو می شود اما علیرغم سختی های زیاد، تمام تلاش خود را می کند تا برای کمک به مراجعینش با روی خوش با تک تک آنها روبرو شود. این اثر به اختلالات روانی ای مانند افسردگی، اختلال هراس و.. می پردازد اما فضایی سرشار از امید دارد به دلیل موضوع و همچنین میزان ناهنجاری و خشونت این اثر را به نوجوانان بالای 15 سال توصیه می‌کنیم.

ژانر : پزشکی درام

سال 2023 12 قسمت 60 دقیقه‌ای جزئیات کامل اثر
6 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 13 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

چرا 15 سال؟

تمرکز اصلی سریال بر دنیایی است که افرادی با بیماری‌های روانی با ان دست و پنجه نرم  می‌کنند و همین امر باعث می‌شود با برخی اختلالات آشنا شده و با آگاهی بیشتری به بیماری‌های روانی نگاه کنید. بنابراین با درنظر گرفتن ارزش آموزشی ومیزان خشونت علاوه بر ناهنجاری اثر ، این سریال به افراد بالای 15 سال توصیه می شود.

نقش ما چیست؟

این سریال در مقایسه با اثرهای دیگر نکات آموزنده و قابل گفت و گوی بیشتری دارد.قبل از تماشای اثر معیارهای بالا را به دقت مطالعه کنید تا با فضای سریال آشنا شوید. در این اثر مخاطب با اختلالاتی مانند افسردگی، اختلال هراس، هذیان و ... آشنا می‌شود. می توانید درباره‌ی این بیماری ها گفت وگو کرده و دنیا را از زاویه‌ی دید آنها برای خود تصور کنید. برای نمونه فردی که دچار افسردگی شده یا  فردی که مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی است دنیا را چگونه می‌بیند و مواجهه ما با این افراد چگونه باید باشد؟ این اثر به شما یادآوری می‌کند که روان انسان به اندازه جسم او نیاز به مراقبت دارد و بیماری‌های روانی به دلیل عینی نبودن رنج و گاها ناشناخته بودن شرایط سخت‌تری را برای افراد ایجاد می‌کند. . بنابراین توصیه می شود در کنار تماشای این فیلم به منابع دیگری برای کسب اطلاعات بیشتر مراجعه شود. این نکته نیز حائز اهمیت است که پس کسب بینش از دنیای افرادی با اختلالات روانی متفاوت از برچسب زنی به خود و یا اطرافیان خود نسبت به داشتن یا نداشتن این اختلالات جلوگیری کنید . به دلیل اینکه این عملی ناشایست و امکان تشخیص به طور جدی بر عهده متخصصین این حرفه می باشد.

داستان اثر

شخصیت‌ها:

جونگ دا اون : پرستار مهربان و دلسوزی که برای بهتر شدن حال مراجعین خود در بخش روانی هرکاری انجام می دهد. او پس از معرفی استاد خود از بخش داخلی به بخش روانی بیمارستان منتقل می شود.

سونگ یو چان : دوست صمیمی دا اون است که از دوران مدرسه بایکدیگر آشنا بوده اند. او پس از ابتلاء به اختلال وحشت زدگی از کار در شرکت انصراف می دهد و در مغازه خانوادگی شان مشغول به کار است.

دونگ گو یون : جراح کولورکتال است (تخصصی در پزشکی است که مربوط به اختلالات و بیماری هایی در قسمت های انتهایی دستگاه گوارش است) . او نیز در طبقه ای دیگر در همان بیمارستان با پرستار دا اون همکاری می کند و به او علاقمند می شود.

داستان اثر:

جونگ دان اون پس از منتقل شدن به بخش روانی بیمارستان با محیطی متفاوت از تجربه کاری خود مواجه می شود. او با شروع کار خود با مراجعانی با اختلالات روانی متفاوت روبرو می شود. در ابتدا با مراجعی روبرو می شود که مبتلا به اختلال دو قطبی است . فرد مبتلا در این اختلال به طور پیوسته و غیر عادی از حالت خیلی خوب به حالت خیلی بد و افسرده تغییر پیدا می کند . این فرد که نوسان خلقی در سطح شدید را تجربه می کند با کاهش قابل توجه ای از عملکرد صحیح در زندگی روزمره اش مواجه می شود .دا اون که سعی می کند به او کمک کند تا هرچه سریعتر حال بهتری داشته باشد اما از فرد مبتلا سیلی محکمی می خورد. او که از این تجربه ، دچار شوک شدیدی می شود سعی می کند تا درباره افرادی با اختلالات روانی بیشتر تحقیق کند تا برای درک بهتر آن موثر باشد. مراجع بعدی فردی است که از اختلال اضطراب اجتماعی رنج می برد. فرد مبتلا از موقعیت های اجتماعی فراری است و خود را در معرض توجه و دقت دیگران می داند. او که قرار است بزودی منتقل شود از دا اون خواهشی می کند و با برآورده شدن آن نیز حال او گویا بدتر می شود. در نتیجه رفتن او با این حال نیز منتفی می شود . او که در ابتدا حال بدی از این ماجرا دارد سعی می کند تا برای جبران بیمارستان دیگری را برای مراجع ترتیب دهد و اشتباه خودش را جبران کند. به همین ترتیب دا اون با مراجعانی با اختلال های متفاوتی آشنا می شود. در یکی از روزها جونگ دا اون متوجه خودکشی یکی از مراجعانی که مسئول آن بوده می شود. او که از این ماجرا به شدت ناراحت است ، پس از مدتی مبتلا به افسردگی می شود و هیچ انرژی برای فعالیت های خود ندارد و تنها در خانه می خوابد. بعد از مدتی رفته رفته حال او بدتر شده به طوری که با انداختن خود جلوی ماشین سعی می کند تا جان خود را بگیرد اما دکتر گو یون او را نجات می دهد. پس از آن ، آنها دا اون را در بیمارستان دیگری بستری می کنند. در ابتدا او باور نمی کرد که به عنوان پرستار بخش روانی ، خود در بیمارستانی بستری شده است اما رفته رفته این مشکل را پذیرفت و برای درمان آن تلاش کرد. زمانیکه حال او بهتر شد و تصمیم گرفت تا به کار خود ادامه دهد با سختی جدید روبرو شد و از سمت قیم های مراجعین ،انتقاد های زیادی به او وارد شد . او که سعی کرد تا با قدرت ادامه دهد در نهایت با توضیحات خود و رفتار شایسته است توانست نظرات آنها را نسبت به خود تغییر دهد. در این بین نیز رابطه خود را با دکتر گون یون تغییر می دهد و به او علاقمند می شود. یونگ چان نیز که در تمام این مدت در کنار دا اون بود تصمیم می گیرد تا به مشکل خود غلبه کند و بار دیگر مشغول به کار در شرکت شود با این فرق که جلوی فشارهای آسیب زننده محیط کاری اش را تا جای امکان بگیرد.

جزئیات اثر

کارگردان:Lee Jae-kyoo / لی جه کیو نویسنده:Lee Nam-gyu /لی نام گیو Oh Bu-hyun /اوه بو هیون Kim Da-hee /کیم دا هی تهیه‌کننده: Park Cheol-su / پارک چول سو بازیگران: Park Bo-young /پارک بو یونگ Yeon Woo-jin / یون وو جین Jang Dong-yoon/ جانگ دونگ یون Lee Jung-eun /لی جونگ اون کشور سازنده: کره جنوبی شرکت سازنده: Netflix مخاطب اثر: نوجوانان

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : ryhn eb

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

مناسب سن 13 +

سریال خوبی بود تو رو با موقعیت های سخت زندگی در هر مرحله اشنا میکرد کسایی که بدنبال فیلم های مفهومی ان این فیلم عالیه

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد دوز روزانه آفتاب

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!