• امروز : 6 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی سریال دو بونگ‌سون زن قوی (Strong Woman Do Bong-Soon)

author-img

توسط : مریم رحیمی پور ارزیاب کدومو

2 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

89504 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 17 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
«دوبونگ‌سون؛ زن قوی» داستانی کمدی و رمانتیک در بستر یک ماجرای جنایی است. دختری که قدرت فوق‌العاده ماوراءلطبیعه دارد و موفق می‌شود به کمک دوستانش، مجرمی سریالی که محله آن‌ها را ناامن کرده دستگیر کند، در این مسیر به رییس شرکت خود علاقه‌مند می‌شود و با او ازدواج می‌کند.

ژانر : جنایی رمانتیک کمدی

سال 2017 16 قسمت تقریبا 65 دقیقه جزئیات کامل اثر
67 مناسب خانواده 158 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 15 +
بر اساس 15 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

«دوبونگ‌سون؛ زن قوی» یک اثر کمدی، رمانتیک با مایه‌های فانتزی و جنایی است. هر یک از این ویژگی‌ها یعنی طنز، عاشقانه بودن، عناصر فانتزی و همین‌طور جذابیت جستجوی مجرم علتی است که می‌تواند این داستان را برای نوجوانان جذاب و دیدنی کند. فارغ از برخی ناهنجاری‌های اجتماعی و اخلاقی این اثر به طور کلی اثری سرگرم‌کننده برای نوجوانان است. خوب است که والدین به دلایلی که نوجوان به چنین اثری اشتیاق نشان می‌دهد توجه کنند، با او در مورد ماجرای عاشقانه داستان، روند پیدا کردن مجرم، صحنه‌های خنده‌دار فیلم و ... گفتگو کنند. حتی خود را به جای شخصیت اصلی داستان بگذارند و تصور کنند اگر چنین قدرتی داشتند در چه مسیری از آن استفاده می‌کردند؟

عاشقانه این اثر به طور کلی ماجرایی ساده است، اما برخی از شوخی‌های لفظی و اشاراتی با محتوای جنسی موجب می‌شود که این محتوا برای نوجوانان تا حدی نامناسب تلقی شود، برای مثال «دوبونگ‌سون» به خانه «آن‌مین‌هیوک» می‌رود و شب را در آنجا می‌گذارند، گرچه در این قسمت اتفاقی نمی‌افتد اما چندان مطلوب نیست که چنین عملی برای نوجوانان عادی‌سازی شود. از طرفی مادر «دوبونگ‌سون» هر بار به او می‌گوید که با رییسش رابطه جنسی برقرار کند تا آینده‌اش تضمین شود و «دوبونگ‌سون» که تصور می‌کند رییسش همجنس‌گراست با مادرش مخالفت می‌کند، گرچه همه‌ی این محتواها به صورت طنز و شوخی مطرح می‌شود اما چندان مناسب نوجوانان نیست. از طرفی در قسمت‌هایی در خیال شخصیت‌ها و به صورت غیرواقعی تصور می‌شود که «آن‌مین‌هیوک» و «این‌گوک‌دو» بایکدیگر رابطه عاشقانه برقرار کرده‌اند گرچه این تصاویر خیالی است اما به هر صورت تا حدی به نمایش درمی‌آید که مناسب نوجوانان نیست.

در این اثر نیز استفاده از مشروبات الکلی یک مسأله‌ی فرهنگی است و شخصیت‌ها به طور عادی برای تفریح و ... الکل استفاده می‌کنند و مست می‌شوند. خوب است که در مورد تفاوت فرهنگ‌ها در استفاده از مشروبات الکلی و صدماتی که استفاده از مشروبات به جامعه وارد می‌کنند با نوجوانان گفتگو شود.

به طور کلی این اثر، می‌تواند اثری نشاط‌آور و سرگرم‌کننده برای نوجوانان باید اما باید به ناهنجاری‌های موجود در آن توجه کرد.

خلاصه آنچه لازم است والدین بدانند:

علت علاقه‌ی نوجوانان به این اثر طنز اثر، عاشقانه بودن، عناصر فانتزی موجود در اثر و ماجرای جنایی قصه است و خوب است که والدین به این علل علاقه توجه نشان دهند و در مورد آن با نوجوانان گفتگو کنند. علاوه بر آن وجود برخی ناهنجاری‌ها در داستان گرچه به صورت شوخی و خیالی مطرح می‌شود اما برای نوجوانان مناسب نیست، به طور کلی این اثر سرگرم‌کننده و خنده‌دار است ولی باید به ناهنجاری‌های موجود در آن توجه کرد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

با فرزندان خود در مورد قدرت «دوبونگ‌سون» صحبت کنید. چرا اگر او قدرتش را علیه انسان‌های بی‌گناه استفاده می‌کرد آن را از دست می‌داد؟ چرا وقتی برای نجات دادن «آن‌مین‌هیوک» آرزو کرد قدرتش برگردد این اتفاق افتاد؟ اگر آن‌ها چنین قدرتی داشتند چطور از آن استفاده می‌کردند؟

در مورد معضلات اجتماعی موجود در اثر با نوجوانان گفتگو کنید، مساله قتل، آدم‌ربایی و ... در هر جامعه‌ای وجود دارد. چطور می‌توان این معضلات اجتماعی را کمتر کرد و از وقوع آن جلوگیری کرد؟

در مورد عاشقانه موجود در داستان با نوجوانان گفتگو کنید؟ «این‌گوک‌دو» در مورد احساسات «دوبونگ‌سون» چه اشتباهی کرد و چرا «دوبونگ‌سون» در انتها به «آن‌مین‌هیوک» علاقه‌مند شد؟

در مورد پایبندی‌های اخلاقی شخصیت‌ها با فرزندان خوب صحبت کنید. چرا شخصیت‌ها موقعیت شغلی و در بعضی موارد جان خود را به خطر می‌انداختند تا دیگران را نجات بدهند؟ اگر ما در چنین موقعیتی بودیم چه تصمیمی می‌گرفتیم؟

خلاصه با فرزندان خود صحبت کنید:

با فرزندان خود در مورد قدرت «دوبونگ‌سون»، معضلات اجتماعی موجود در داستان و پایبندی اخلاقی شخصیت‌ها صحبت کنید. از آن‌ها بخواهید تا عاشقانه موجود در داستان و برخورد شخصیت‌ها را تحلیل کنند.

داستان اثر

شرح والدین: «دوبونگ‌سون» دختری به ظاهر معمولی است که یک ارثیه خانوادگی عجیب دارد. همه‌ی زنان خانواده او دارای قدرت بدنی فوق‌العاده هستند که از نسل‌های دور به آن‌ها رسیده‌است. آن‌ها اگر با این قدرت بدنی به افراد بی‌گناه صدمه بزنند توانایی خود را از دست می‌دهند، «دوبونگ‌سون» هم در تمام زندگی از ترس صدمه زدن به افراد بی‌گناه قدرت خود را مخفی کرده‌است و بزرگ‌ترین آرزویش این است که یک دختر معمولی باشد. اما در زندگی چندان فرد موفقی نیست، تحصیلات دانشگاهی، شغل مناسب و ... ندارد و در آستانه دهه چهارم زندگی هنوز ازدواج نکرده‌است و عشقی یک‌طرفه به یکی از همکلاسی‌های قدیمی خود به نام «این‌گوک‌دو» دارد گرچه او سال‌هاست متوجه این علاقه نشده است. از طرفی «آن‌میون‌هوک» کوچک‌ترین پسر یک خانواده ثروتمند است و رییس یک شرکت بزرگ بازی آنلاین است که خودش تأسیس کرده، او به خاطر توانایی‌های خود احتمال دارد که وارث شرکت پدرش باشد، در حالی که سه برادر بزرگ‌تر از خود دارد. به خاطر همین احتمال از طرف فردی ناشناس تلفن‌های تهدیدآمیز دارد و چند بار در خطر زخمی شدن و مرگ قرار گرفته‌است. او به پلیس‌ها هیچ اعتمادی ندارد به همین خاطر تصمیم می‌گیرد برای خود یک بادیگارد استخدام کند. در همین بین به طور اتفاقی با «دوبونگ‌سون» رو‌به‌رو می‌شود و به قدرت فوق‌العاده او پی می‌برد. «دوبونگ‌سون» که آرزو دارد بازی کامپیوتری بسازد قبول می‌کند که بادیگارد او باشد و همراه با او فردی که تهدیدش می‌کند را بیابند. در همین بین در محل زندگی «دوبونگ‌سون» قتل و آدم‌ربایی سریالی رخ می‌دهد. فردی ناشناس دخترهای جوان و زیبا را می‌دزد و در جایی زندانی می‌کند یا به قتل می‌رساند. «این‌گوک‌دو» که همکلاسی کودکی «دوبونگ‌سون» و پلیس است به دنبال پیدا کردن مجرم است و به تدریج «دوبونگ‌سون» و «آن‌میون‌هوک» هم وارد این ماجرا می‌شوند در همین کشمکش‌ها آن دو متوجه می‌شوند که به یکدیگر علاقه دارند و علاوه بر پیدا کردن فرد تهدیدکننده «آن‌میون‌هوک»، آدم‌ربای محله را نیز پیدا و دستگیر می‌کنند. در نهایت پس از آرام شدن اوضاع «آن‌میون‌هوک» از «دوبونگ‌سون» تقاضای ازدواج می‌کند و آن‌ها ازدواج کرده و صاحب دوفرزند دوقلو می‌شوند که مانند مادرشان توانایی فوق‌العاده دارند.

جزئیات اثر

کارگردان: Lee Hyeong-min لی‌هیونگ‌مین

نویسنده: Baek Mi-kyeong بک‌می‌کیونگ

نام تهیه کننده: Song Won-sub Park In-sun

سونگ‌وون‌ساب، پارک‌این‌سون

نام بازیگران: Park Bo-Young ، Park Hyung-Sik ، Ji Soo

پارک‌بویونگ، پارک‌هیونگ‌شیک، جی‌سو

نام شخصیت ها:

دوبونگ‌سون: دختری به ظاهر معمولی است، اما یک ارث خانوادگی دارد که در میان زنان خانواده و نسل در نسل چرخیده است، او از نظر قدرت بدنی بسیار قوی است، اما اگر قدرت خود را در مسیر نادرستی استفاده کند آن را از دست می‌دهد. او در زندگی شخصی خود فرد چندان موفقی نیست و آرزو دارد یک بازی کامپیوتری با الهام از شخصیت خودش بسازد.

آن‌مین‌هیوک: پسری از یک خانواده ثروتمند است که شرکت بازی آنلاین خودش را تأسیس کرده و مدیری جوان و موفق است. او به خاطر ثروت زیاد خود تهدید جانی می‌شود و قصد دارد برای خود یک بادیگارد استخدام کند که به طور اتفاقی با دوبونگ‌سون ملاقات می‌کند.

این‌گوک‌دو: همکلاسی کودکی «دوبونگ‌سون» است که حالا پلیس شده‌است. «دوبونگ‌سون» از کودکی به او علاقه داشته اما او هیچ‌گاه متوجه نشده‌است.

کشور سازنده: کره جنوبی

کمپانی سازنده: Drama House/ JS Pictures

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : معصومه توکلی

۳ آذر ۱۴۰۲

مناسب سن 18 +

این سریال طنز و زیبایی هست اما ناهنجاری اجتماعی،ترس،خشونت،پیام مثبت و ارایه ی الگوی مثبت دارد.

بزرگسال

توسط : لیلی محمدی

۲۸ آبان ۱۴۰۲

مناسب سن 15 +

دیدن این سریال را فقط برای افراد بالای ۱۵ سال توصیه میکنم البته یک سری از سکانسهای سریال فانتزی بود باید به نوجوانان بگیم که در دنیای واقعی این اتفاقات نمی افتد مثل ذوقی که در عروسی داماد برای عروس می‌کرد تودنیای واقعی هیچ وقت انتظار این کارها را نباید داشت

بزرگسال

توسط : Park Hiong shik Park

۱۸ مرداد ۱۴۰۲

مناسب سن 15 +

این بهترین فیلمی بود که من توی عمر م دیدم ولی با خوانواده نبینید بهتره من عاشق این فیلمم مخصوصا وقتی که هیونگ شیک به خاطر بویونگ ذوق می‌کرد❤❤

بزرگسال

توسط : نازگل رحمتی

۲۱ اسفند ۱۴۰۱

مناسب سن 13 +

بسیار محشره حتما با خانواده ببنید منم با خانواده دیدم

بزرگسال

توسط : دلیبال یلدا

۲۷ بهمن ۱۴۰۱

مناسب سن 9 +

عالیییی بودددد فقط جاهایی که هیونگ شیک بخاطر بونگ سون ذوق میکردددد

بزرگسال

توسط : زهرا ف د

۲۵ بهمن ۱۴۰۱

مناسب سن 13 +

سریال ضعیف هست و داستان نه چندان قوی ای داره. به نظرم برای نوجوونها جالبه ولی برای من اصلا جالب نبود. وقت تلف کردن بود

بزرگسال

توسط : SAM N RA

۴ دی ۱۴۰۱

مناسب سن 16 +

عالی بود بهترین فیلم بود از نظر من خیلی هم مناسب برای کودک تا بزرگسال بود

بزرگسال

توسط : زینب السادات حسینی

۱ دی ۱۴۰۱

مناسب سن 18 +

من از این لوس بازی ها تو سریال ها خوشم نمیاد بجاش برید نوونلد قلعه ای در اسمان رو ببینید. یا بانوی ژنرال رو.

بزرگسال

توسط : زینب السادات حسینی

۱ دی ۱۴۰۱

مناسب سن 18 +

من از این لوس بازی ها تو سریال ها خوشم نمیاد بجاش برید نوونلد قلعه ای در اسمان رو ببینید. یا بانوی ژنرال رو.

بزرگسال

توسط : زینب السادات حسینی

۱ دی ۱۴۰۱

مناسب سن 18 +

فکر نمیکنم صحنه های موجود در اینطور فیلم ها و سریال ها مناسب نوجوانان باشد.

بزرگسال

توسط : فاطمه سورانی

۷ مهر ۱۴۰۱

مناسب سن 14 +

خیلی خوبه تمام ژانر های فیلم یکجا جمع شده کمدی جنایی عاشقانه فانتزی تخیلی..

بزرگسال

توسط : فاطمه محمدی

۱۸ مرداد ۱۴۰۱

مناسب سن 17 +

عالی بود سریال خیلی جالبی بود

بزرگسال

توسط : فاطمه محمدی

۱۸ مرداد ۱۴۰۱

مناسب سن 9 +

عالی بود سریال خیلی جالبی بود هیونگ شیککککک

بزرگسال

توسط : نازنین فرجی

۱۶ تیر ۱۴۰۱

مناسب سن 13 +

خیلی قشنگه

بزرگسال

توسط : ریحانه یافتیان

۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

مناسب سن 16 +

سریال قشنگیه و طنز جالبی هم داره. فقط میزان ناهنجاری و خشونتی که توش هست برای سنین کم مناسب نیست.

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد دو بونگ‌سون زن قوی

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!