• امروز : 29 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی سریال دوباره هجده سالگی (Eighteen Again)

author-img

توسط : ریحانه حبیبی ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

6867 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 15 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

هونگ دِیونگ در 37 سالگی از زندگی خود و تصمیم ‌هایی که گرفته راضی نیست. او در 18 سالگی ازدواج کرده و 2 فرزند دوقلو 18 ساله دارد. دیونگ طی یک معجزه به ظاهر 18 سالگی خود باز می‌گردد. سریالی در ژانر ملودرام و فانتزی، درباره چالش‌های یک خانواده معمولی و مشکلات بین والدین و فرزندان. (بازسازی بر اساس فیلم سینمایی "دوباره هفده سالگی" ساخت 2009 آمریکا)

ژانر : فانتزی ملودرام

سال 2020 16 قسمت، 70 دقیقه جزئیات کامل اثر
17 مناسب خانواده 9 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 13 +
بر اساس 4 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

هونگ دیونگ و همسرش، دو فرزند 18 ساله دارند و با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند. دیونگ طی یک اتفاق به ظاهر جوانی خود دست می‌یابد و  زندگی جدیدی را آغاز می‌کند و همسرش شغل رویایی اش را بالاخره شروع می‌کند.

در این سریال ابتدا با تمام اتفاقات زندگی زوج اصلی مواجه نمی‌شویم و مشکلات بیشتر به چشم می آیند. اما با گذشت زمان، صحنه‌هایی از خوشی و ناخوشی کنار هم جمع می‌شوند و تصویری کلی از زندگی دیونگ و همسرش به مخاطب می‌دهند. اینکه افراد در نقش والد و همسر، هرچند نقص‌هایی دارند، ولی در کنار آن ویژگی‌های مثبت قابل توجهی دارند که باید این‌ها را کنار هم دید، از پیام‌های این سریال است.

در این سریال، شخصیت‌ها در مواردی با روش‌های مناسبی با مشکلات خود مواجه می‌شوند. پلیس و قانون به کمک‌شان می آید و افراد خلافکار تنبیه می‌شوند. در مواردی هم که اشتباه می‌کنند، متوجه اشتباه خود می‌شوند.

رابطه میان فرزندان و والدین به خوبی نمایش داده می‌شود. مسائلی همچون زحماتی که مادر و پدر برای بزرگ کردن فرزندان کشیده‌اند و به چشم فرزندانشان نمی‌آید، و سختی‎‌هایی که فرزندان با آنها درگیرند و نمی‌توانند با والدین خود مطرح کنند مطرح می‌شوند. اینکه تا چه اندازه باید به فرزندان توجه کرد، تا چه اندازه باید والدین را در جریان کارهای خود قرار داد و اشتباهاتی که والدین و فرزندان در روابطشان با یکدیگر مرتکب می‌شوند به خوبی نشان داده می‌شود.

هرچند شباهت‌های فرهنگی زیادی در زمینه خانواده در این سریال وجود دارد، بهتر است به تفاوت‌های میان جامعه ایران و کره توجه کنیم. از جمله روابط قبل از ازدواج، احترام به پدر و مادر، نقش و جایگاه خانم‌های خانه‌دار و دارای فرزند در جامعه و اثر طلاق در زندگی در ایران.

این‌ها نکات قابل توجه این سریال است و تماشای آن توصیه می‌شود.

با توجه به وجود صحنه‌های خارج از عرف، توصیه می‌شود نسخه پالایش شده را مشاهده کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

رابطه دیونگ و همسرش با فرزندانشان چگونه بود؟

آیا برای حل مشکلات، گفت و گو کردن گزینه مناسبی است؟

داستان اثر

هونگ دیونگ، مردی 37 ساله است که دو فرزند 18 ساله دارد. او و همسرش وقتی دبیرستانی بودند صاحب فرزند شدند. آنها علیرغم مخالفت خانواده‌های خود و مشکلاتی که بخاطر عدم ادامه تحصیل برایشان پیش می‌آمد، تصمیم گرفتند فرزندانشان را نگه دارند. آنها بسیار سختی کشیدند تا فرزندان خود را بزرگ کنند. حالا دیونگ و همسرش اختلافات و مشکلاتی دارند. دیونگ در شغلش موفق نیست و ارتقا پیدا نمی‌کند و در نهایت اخراج می‌شود. او در دورهمی همکلاسی های دبیرستان، می‌بیند زندگی آنها بسیار از او بهتر است. این نارضایتی‌ها باعث می‌شوند او بسیار تحت فشار و پشیمان باشد. همچنین همسر دیونگ می‌خواهد از او جدا شود. در چنین شرایطی طی یک اتفاق، ظاهر او به دوران 18 سالگی‌اش برمی‌گردد. دیونگ ابتدا تصمیم می‌گیرد به آرزوی دیرینه خود، یعنی ادامه دادن بسکتبال به صورت حرفه‌ای برسد. او به کمک دوستش، در دبیرستان ثبت نام می‌کند. اما آنجا متوجه می‌شود فرزندانش مشکلاتی دارند که او از آنها بی‌خبر است و تصمیم می‌گیرد به عنوان دوست، به آنها نزدیک شود و هوای آنها را داشته باشد.

از طرفی همسر دیونگ، پس از سالها توانسته است در شبکه‌ای که یک بلایند تست (آزمونی که بدون توجه به سابقه و شرایط افراد و تنها با تمرکز بر مهارت افراد است) برگزار کرده قبول شود و با چالش‌های جدیدی در محل کار خود مواجه می‌شود.

در طول سریال، این زوج از یکدیگر جدا می‌شوند. صحنه‌هایی از روزهای خوب و بد زندگی آنها در بخش‌های مختلف نمایش داده می‌شود که نشان می‌دهد آنها تا حدی از زحمت‌هایی که دیگری می‌کشید خبر نداشتند و قدر یکدیگر را نمی‌دانستند. آنها در نهایت از تصمیم خود پشیمان می‌شوند، رابطه‌شان با فرزندانشان بهتر می‌شوند و به زندگی با یکدیگر برمی‌گردند.

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: ها بیونگ هون (Ha Byung-hoon)

نویسنده/ مترجم: آن ئون بین(Ahn Eun-bin)، چوی ای‌ریول (Choi Yi-ryool)، کیم دویون (Kim Do-yeon) (بر اساس فیلم سینمایی "دوباره هفده سالگی" نوشته جیسون فیلاردی (Jason Filardi) ساخت 2009 آمریکا )

نام تهیه کننده: کیم جیوون (Kim Ji-won)، پارک اورام (Park Woo-ram)

نام بازیگران: لی دو هیون (Lee Do Hyun)، کیم هانول (Kim Ha-neul)، یون سانگ‌هیون (Yoon Sang-Hyun)، نو جونگیی (Roh Jeong-eui)، وی هاجون (Wi Ha-joon)، ریو اون (Ryeoun)

نام شخصیت ها:

هونگ دِیونگ: مرد 37 ساله، پدر دو فرزند است که زندگی سختی دارد و از زندگی و انتخاب‌های خود راضی نیست. طی یک اتفاق جادویی به ظاهر 18 سالگی خود بازمی‌گردد. با کمک دوستش هویت جدیدی می‌گیرد (به نام کو اویونگ) و تلاش می‌کند به رویایش که بازیکن حرفه‌ای بسکتبال شدن بود برسد.

جونگ داجونگ: همسر هونگ دیونگ، فردی زیبا و با استعداد که به خاطر داشتن فرزند و مشغول بودن به بزرگ کردن آنها، به آرزوی خود که گوینده اخبار شدن است نرسیده است. او نیز از زندگی خود ناراضی است و می‌خواهد از همسرش جدا شود. همچنین قبول شدن در یک آزمون گویندگی که بدون توجه به سوابق افراد برگزار می‌شد، چالش‌های جدیدی پیش روی او قرار می‌دهد.

کشور سازنده: کره جنوبی

کمپانی سازنده: JTBC

جوایز و افتخارات: لی دوهیون برنده جایزه بهترین بازیگر جدید در مراسم جوایز استار ای‌پی‌ای‌ان (APAN Star Awards) و جوایز هنری بکسانگ (Baeksang Arts Awards) در سال 2021

مخاطب اثر: جوانان، بزرگسالان، والدین

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : روژین عباس زاده

۱۰ اسفند ۱۴۰۲

مناسب سن 12 +

خو بود

بزرگسال

توسط : مانیا محمودی

۱۳ مرداد ۱۴۰۲

مناسب سن 13 +

سریال آموزنده و قشنگی بود

بزرگسال

توسط : ستاره احمدی

۱۱ خرداد ۱۴۰۲

مناسب سن 11 +

فیلم اجتماعی و خانوادگی است.و یاد می‌دهد قدر زندگی خود را بدانیم

بزرگسال

توسط : Nour Fa

۲۶ دی ۱۴۰۱

مناسب سن 15 +

خیلی سریال آموزنده‌ایه برای همه اعضای خانواده درس داره. خیلی خیلی خوبه

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد دوباره هجده سالگی

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!