• امروز : 10 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی سریال دلباخته در شهر (Lovestruck in the City)

author-img

توسط : مریم رحیمی پور ارزیاب کدومو

2 سال پیش

مدت زمان مطالعه: دقیقه

15771 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 18 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

این سریال سعی دارد جزییات روابط عاطفی را از نگاه شش جوان شهری بررسی کند. هر یک از این جوانان شرایط مختلفی دارند و به همین ترتیب دیدگاه‌های متفاوتی نسبت به جزییات روابط عاشقانه دارند.

سال 2020 17 قسمت تقریبا 30 دقیقه‌ای جزئیات کامل اثر
4 مناسب خانواده 90 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 15 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

«دلباخته در شهر» سریالی است که دغدغه‌های جوانان را بیان می‌کند، شش شخصیت اصلی این سریال همه حدوداً سی ساله هستند و به همین ترتیب دغدغه‌هایی که مطرح می‌کنند تقریباً مخصوص بزرگسالان است و احتمالاً نوجوانان نمی‌توانند با عمق آن همزادپنداری کنند. از طرفی بعضی مسائل مطرح شده در اثر، مانند جزییات روابط جنسی برای این رده‌سنی مناسب نیست.

علاوه بر پیام‌های مثبت سریال نکاتی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه شود. برای مثال «لی اون‌اوه» با پسری که دوست دوران بچگی اوست در یک خانه زندگی می‌کند و اعتقاد دارند که آن‌ها فقط دوست هستند و احساسی بین آن‌ها وجود ندارد که ممکن است در زندگی واقعی عادی‌سازی چنین چیزی برای نوجوانان خطرساز شود. به علاوه یکی از شخصیت‌های داستان دختری است که با پسران مختلفی در رابطه است و اغلب رابطه‌های کوتاه مدت دارد، در نهایت در طول داستان وضعیت و نگاه این شخصیت تغییر می‌کند اما خوب است که توجه شود رفتار او به عنوان یک الگوی مثبت تلقی نشود.

این سریال تلاش می‌کند تا جوانان را با تفاوت‌های فردی و دغدغه‌های متنوع افراد آشنا کند. به این ترتیب که ویژگی‌های شخصیت‌ هر یک از اطرافیان را بپذیرند و متناسب با آن رفتار کنند و نسبت به احساسات درونی خود آگاه باشند تا به درستی در مورد آن با اطرافیانشان گفتگو کنند. این گفتگو کردن سبب می‌شود که از افکار و نیازهای یکدیگر باخبر شوند و رفتار دقیق‌تری داشته‌باشند.

به طور کلی دلباخته در شهر سریالی خوش‌ساخت با طرح دغدغه‌هایی مهم است اما مسائل مطرح شده در آن سبب می‌شود که برای نوجوانان اثری مناسب نباشد.

خلاصه آنچه لازم است والدین بدانند:

دغدغه‌های مطرح شده در این سریال برای نوجوانان مناسب و قابل درک نیست و باید توجه شود که برخی از موقعیت‌های ترسیم شده در سریال برای مخاطب عادی‌سازی نشود.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

در مورد رفتارهای هر یک از شخصیت‌های داستان صحبت کنید. احساسات و شخصیت هر کدام را تحلیل کنید. برای مثال «پارک جه‌وون» شخصیتی احساساتی و حساس داشت و «لی‌ اون‌اوه» به دلیل شکست خوردن پیاپی اعتماد به نفسش را از دست داده‌بود. متناسب با این احساسات، در مورد درست یا نادرست بودن تصمیم‌های هر یک از آن‌ها گفتگو کنید.

در مورد جزییات یک رابطه‌ی عاشقانه صحبت کنید. هر کسی در زندگی ممکن است چه انتظارات و توقعاتی از یک رابطه عاطفی داشته‌ باشد؟

خلاصه با فرزندان خود صحبت کنید:

در مورد احساسات و تصمیمات شخصیت‌ها و همین‌طور جزییات یک رابطه عاشقانه گفتگو کنید.

داستان اثر

«پارک جه‌وون» کارمند یک شرکت معماری است که برای سفری یک ماهه به یک ساحل تفریحی می‌رود و در آنجا به دختری به نام «یون سون‌آ» علاقه‌مند می‌شود. آن دو به قدری به یکدیگر علاقه‌مند می‌شوند که حتی یک مراسم نمادین ازدواج هم برگزار می‌کنند و قرار می‌گذارند تا همدیگر را در سئول ملاقات کنند اما «یون سون‌آ» هیچ‌وقت سر قرار نمی‌آید و «پارک جه‌وون» نمی‌تواند او را پیدا کند. گم کردن «یون سون‌آ» برای او آن‌قدر سخت و سنگین است که به افسردگی دچار می‌شود. یک سال بعد از این اتفاق گروهی از مستندسازان تصمیم می‌گیرند که از زندگی و رابطه عاشقانه شش جوان شهری مستندی بسازند. یکی از این افراد «پارک جه‌وون» است و از قضا «یون سون‌آ» که نام حقیقی او «لی اون‌اوه» است هم در این مستند حضور دارد. گرچه «پارک جه‌وون» از حضور او باخبر نیست. در طی داستان مخاطب متوجه می‌شود که «لی اون‌اوه» در رابطه عاشقانه و همین‌طور زندگی شغلی خود شکست خورده بوده‌است و برای مدتی به آن ساحل تفریحی فرار کرده‌است و با هویت فرد دیگری به نام «یون سون‌آ» زندگی کرده‌ و با همان شخصیت به «پارک جه‌وون» علاقه‌مند شده اما بعداً هیچ‌وقت به ملاقات او نرفته‌است چون اعتقاد دارد که «پارک جه‌وون» عاشق شخصیت حقیقی او نشده ‌است. در نهایت از طریق رابطه‌ی بین افراد دیگری که در مستند حضور دارند «پارک جه‌وون»، «لی اون‌اوه» را پیدا می‌کند و از او می‌خواهد که رابطه‌شان را ادامه دهند. «لی اون‌اوه» در ابتدای کار امتناع می‌کند اما در نهایت راضی می‌شود. در اثنای این داستان و برای ساخت مستند جزییات زندگی عاشقانه دو زوج دیگری داستان هم به تصویر کشیده می‌شود. در هر قسمت از این شش نفری سوالی در مورد رابطه عاشقانه پرسیده می‌شود و هر کدام براساس تجربه خود پاسخ می‌دهند. هر یک از این افراد دیدگاه و شرایط خاصی دارد و به طور کلی داستان جزییات روابط عاطفی را از مناظر مختلف به تصویر می‌کشد.

جزئیات اثر

کارگردان: پارک شین‌وو Park Shin Woo

نویسنده: جونگ دایون، جونگ هیون‌جونگ / Jung Da-Yeon, Jung Hyun-jung

نام تهیه کننده: هوانگ جی‌وو Hwang Jee-Woo

نام بازیگران: جی چانگ‌ووک، کیم جی‌وون، کیم مین‌سوک، سو یون‌جو

Ji Chang-Wook, Kim Ji-Won, Kim Min-Suk, so Joo-Yeon

نام شخصیت ها:

پارک جی‌وون: پسر در دهه سی سالگی زندگی است که در یک شرکت معماری کار می‌کند و برای یک ماه استراحت به یک ساحل تفریحی سفر می‌کند.

لی اون‌اوه: دختر جوانی است که متوجه می‌شود نامزدش با زن دیگری نیز در ارتباط است و همزمان در زندگی شغلی خود هم شکست می‌خورد. او برای فرار از این شرایط به یک ساحل تفریحی می‌رود و در آنجا با نام «یون سون‌آ» مشغول به کار می‌شود و پارک جی‌وون را ملاقات می‌کند.

چویی کیونگ‌جون: پسردایی پارک جی‌وون است. دوست دختر او دوست صمیمی لی اون‌اوه است.

کشور سازنده: کره جنوبی

کمپانی سازنده: Kakao M, Story & Pictures Media, Cinema Service, Kakao TV, Netflix

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : ایرمان دیوان سالار

۱۷ بهمن ۱۴۰۱

مناسب سن 15 +

عالی عالی همه میتونن ببینن

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد دلباخته در شهر

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!