• امروز : 26 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی سریال دش و لیلی (Dash & Lily)

author-img

توسط : مریم رحیمی پور ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

962 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 17 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
«دش و لیلی» سریالی کوتاه و عاشقانه درمورد دختر و پسر جوانی است که از طریق یک دفترچه به یکدیگر علاقه‌مند می‌شوند. این سریال ناهنجاری اجتماعی بالایی دارد.

ژانر : عاشقانه

سال 2020 8 قسمت(هر قسمت 25 دقیقه) جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

در اولین قدم والدین باید توجه کنند که این سریال داستانی عاشقانه در بین نوجوانان آمریکایی را روایت می‌کند و صحنه‌هایی از بوسه، مهمانی‌های شبانه و... در آن دیده می‌شود.

علاوه‌برآن در این اثر دو شخصیت همجنس‌گرا وجود دارد که نقش تقریباً پررنگی در قصه دارند. در قسمت‌هایی این دو شخصیت به‌صورت برهنه در رختخواب دیده می‌شوند و این مسئله عادی جلوه داده می‌شود.

همین‌طور در قسمت‌هایی از سریال نوجوانان مشروبات الکلی مصرف می‌کنند. البته تمامی این موارد در نسخه‌ی سانسورشده‌ی حذف شده است و به‌این‌ترتیب رده‌ی سنی این اثر در نسخه‌ی سانسورشده پایین‌تر است. درصورتی‌که نوجوانان نسخه‌ی بدون‌سانسور اثر را مشاهده کردند بهتر است که والدین با آن‌ها درمورد مسئله‌ی همجنسگرایی و تفاوت افراد تراجنسیتی و همجنسگراها صحبت کنند. علاوه‌برآن، علّت عدم پذیرش این مسئله در جامعه‌ی ایرانی و اسلامی را تبیین کنند.

این انیمیشن ماجرای دو نوجوان را روایت می‌کند که هرکدام مشکلاتی به‌ظاهر کوچک دارند که باعث مختل‌شدن اموری از زندگی آن‌ها شده است. در این قصه این نوجوانان به یکدیگر کمک می‌کنند تا این مشکل را حل کنند و این اتفاق می‌تواند حاوی پیام و نکات مثبتی برای نوجوانان باشد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

با فرزندان خود درمورد عشق در نوجوانی و اثرات آن صحبت کنید. از آن‌ها بپرسید که عشق‌های داستان‌ها تاچه‌اندازه واقعیت دارند و چه تفاوت‌هایی بین واقعیت و قصه وجود دارد؟ با آن‌ها درمورد تغییرات دش و لیلی پس از آشنایی باهم سوال کنید.

دش چه مشکلاتی داشت که بر آن‌ها غلبه کند و لیلی چه مشکلاتی داشت که موفق به حل آن‌ها شد؟ درمورد مسئله‌ی همجنس‌گرایی و تفاوت آن با افراد تراجسنیتی مطالعه و گفت‌وگو کنید و علّت نپذیرفته‌بودن این مسئله در جامعه‌ی ایران را برای نوجوانان توضیح دهید.

خلاصه: با فرزندان خود درمورد عشق نوجوانی، اعتماد به خود و همین‌طور مسئله‌ی همجنس‌گرایی گفت‌وگو کنید.

داستان اثر

«لیلی» دختر نوجوان 17ساله‌ی دورگه‌ای است که در نیویورک زندگی می‌کند، به‌خاطر یک تجربه‌ی تلخ در نوجوانی هیچ دوست نزدیکی ندارد و بیشتر با خانواده و افراد بزرگ از خود وقت می‌گذارند.

لیلی عاشق کریسمس است چون در این ایام می‌تواند با خانواده‌ی خود بیشتر وقت بگذراند. اما در کریسمس امسال پدر و مادرش به فیجی و پدربزرگش به فلوریدا رفته‌اند. لیلی و برادرش در خانه تنها هستند. برادر لیلی همجنس‌گراست و دوست‌پسر خود را به خانه می‌آورد و لیلی هیچ‌کس را ندارد که با او وقت بگذراند. بنابراین به پیشنهاد برادرش یک معما داخل دفترچه‌ی یادداشتی طرح می‌کند و دفترچه یادداشت را در بین کتاب‌های یک کتابفروشی می‌گذارد که هرکس که موفق به حل آن شد با لیلی دوست شود.

«دش» دفترچه یادداشت را پیدا و معما را حل می‌کند. دش و لیلی مدّتی از طریق دفترچه باهم در ارتباط هستند و به‌تدریج به یکدیگر علاقه‌مند می‌شوند و درنهایت یکدیگر را ملاقات می‌کنند.

جزئیات اثر

کارگردان: Fred Savage / فرد سیوج

نویسنده: Rachel Cohn / ریچل کوهن

تهیه کننده: Carol Barbee / کارول باربی

بازیگران: Austin Abrams / آستین آبرامز Midori Francis/ میدوری فرانسیس

شخصیت‌ها:

دش: پسر نوجوان 17ساله‌ای است که در شهر نیویورک زندگی می‌کند و از کریسمس متنفر است. پدر و مادرش از هم جدا شده‌اند و به‌تازگی با دوست‌دختر خود به‌هم زده است. در شب کریسمس تصمیم می‌گیرد تنها باشد اما در کتابفروشی یک دفترچه یادداشت پیدا می‌کند که او را وارد ماجرای جدیدی می‌کند.

لیلی: دختر دورگه‌ای است که همراه با خانواده و پدربزرگش در آمریکا زندگی می‌کند. لیلی عاشق کریسمس است اما کریسمس امسال برایش خوب نیست چون پدر و مادرش به فیجی و پدربزرگش به فلوریدا رفته‌اند. لیلی تابه‌حال هیچ دوست‌پسر و داستان عاشقانه‌ای نداشته و به‌خاطر اتفاقاتی که در نوجوانی‌اش افتاده کمتر با همسن‌های خود وقت می‌گذارند. در شب کریسمس لیلی دفترچه‌ای را در کتابفروشی می‌گذارد تا با کسی که معمای داخل دفترچه را حل می‌کند دوست شود.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Netflix

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد دش و لیلی

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!