• امروز : 10 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی سریال دزد: نگهبان گنج (Stealer: The Treasure Keeper)

author-img

توسط : ریحانه حبیبی ارزیاب کدومو

10 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2996 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 15 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

سریال "دزد: نگهبان گنج" ساخت 2023 کره جنوبی، سریالی اکشن و معمایی است. در این سریال گروهی از پلیسان و کارمندان اداره میراث فرهنگی از راه‌های مختلفی به جمع آوری میراث باستانی و دستگیری مجرمانی که آنها را پنهان و مبادله می‌کنند می‌پردازند. این سریال شاخص خشونت بالایی دارد.

ژانر : اکشن کمدی

سال 2023 یک فصل، 12 قسمت 70 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

سریال "دزد: نگهبان گنج" داستان گروهی از افراد شامل ماموران پلیس و کارمندان اداره میراث فرهنگی است که برای حفظ آثار میراث فرهنگی کشورشان و بازپس گرفتن آنها از سارقان میراث فرهنگی تلاش می‌کنند.

در این سریال، افراد گروه کارما صاحب مشاغلی دولتی مانند پلیس و کارمند اداره میراث فرهنگی هستند. اما با دیدن سوء استفاده مجرمان از خلاءهای قانون و عدم پایبندی مسئولان بالارتبه به قوانین، آنها نیز خارج از چارچوب قانون به تعقیب و دستگیری مجرمان و پس گرفتن آثار میراث فرهنگی می‌پردازند. هرچند به نظر می‌رسد آنها چاره دیگری نداشتند و در نهایت مجازات مجرمان را نیز به قانون واگذار می‌کنند، از غلط بودن روش کار آنها نمی‌کاهد. در مورد لزوم پایبندی به قانون با خانواده صحبت کنید.

کیم یونگ‌سو تمام عمرش به دنبال ثروت و قدرت بود و با استفاده ابزاری از دیگران به دنبال افزایش طول عمر خود بود. این میل او به ثروت و قدرت هیچ‌گاه سیری نیافت و در نهایت باعث نابودی او شد. در مورد پایان نافرجام جاه طلبی و پرداختن بیش از حد به امیالی مانند میل به ثروت و قدرت صحبت کنید.

در سریال بیشتر در مورد دوران سلطه ژاپن بر کره جنوبی و غارت میراث باستانی کره جنوبی توسط آنها صحبت می‌شود. با توجه به یک جانبه بودن و بر اساس شواهد قطعی نبودن این موارد در سریال، می‌توانید با تحقیق بیشتر در مورد این دوره و اتفاقات آن، دید بهتری نسبت به حقیقت وقایع تاریخی آن دوره به دست بیاورید.

با توجه به وجود برخی صحنه‌هایی که در بخش ناهنجاری به آنها اشاره شد، توصیه می‌شود نسخه پالایش شده را تماشا کنید.

 

خلاصه:

توجه به لزوم عمل به قانون و فعالیت در چارچوب قوانین برای انجام دادن کارهایی با هدف خیرخواهانه صحبت کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

درباره اهمیت حفظ آثار میراث فرهنگی صحبت کنید. آیا می‌توان روی چنین آثاری قیمت گذاشت؟

آیا نگهداری آثار میراث فرهنگی در املاک شخصی افراد درست است؟

در مورد لزوم رسیدن به اهداف نیکو از راه‌های قانونی صحبت کنید. آیا باید از هر راه ممکن برای رسیدن به یک هدف خوب استفاده کرد؟

ارزش راه رسیدن به یک هدف بیشتر است یا خود هدف؟

خلاصه:

در مورد اهمیت آثار میراث فرهنگی و حفظ آن و لزوم رسیدن به اهداف از راه درست و قانونی صحبت کنید.

داستان اثر

چوی مینوو افسر پلیسی است که به گروه میراث فرهنگی پلیس منتقل می‌شود. او متوجه می‌شود یک دزد آثار فرهنگی که او را راسوی بدبو صدا می‌کنند، با دزدیدن آثار میراث فرهنگی و تحویل دادن آنها به پلیس، به صورت ناشناس به آنها کمک می‌کند.

تیم میراث فرهنگی از طرفی با اداره میراث فرهنگی و کارمندی به نام هوانگ دمیونگ نیز همکاری می‌کنند. او در ظاهر فردی ساده لوح و کارمندی وظیفه نشناس به نظر می‌رسد. ولی تیم میراث فرهنگی متوجه ارتباط او با راسوی بدبو می‌شوند و از او می‌خواهند رابط بین آنها و راسوی بدبو شود.

در این حین راسوی بدبو که همان هوانگ دمیونگ است، به همراه همکار خود، آثار مختلفی را که به دلیل نقص‌های قانونی در دست مجموعه داران و یا توسط دلال‌ها در حال فروش و تبادل است نجات می‌دهد. پس از همکاری با تیم میراث فرهنگی پلیس، آنها متوجه می‌شوند فردی به نام کیم یونگ‌سو که آثار میراث فرهنگی فراوانی را در اختیار دارد، به دنبال هفت سکه قدیمی می‌گردد تا به وسیله آن به بخش زیادی از آثار دزدیده شده توسط ژاپنی‌ها دست پیدا کند.

تیم میراث فرهنگی که می‌بیند بسیاری از سیاستمداران با کیم یونگ‌سو در ارتباط هستند، به صورت غیرقانونی به دنبال بازپس گرفتن سکه‌ها و آثار مسروقه از کیم یونگسو اقدام می‌کنند.

جزئیات اثر

کارگردان: Choi Joon-bae, Min Jung-ah

نویسنده: Shin Kyung-il

نام تهیه کننده: Kim Tae-hoon, Seo Jeong-hyun

نام بازیگران: Joo Won, Lee Joo Woo, Jo Han Chul, Choi Hwa Jung, Lee Deok Hwa

نام شخصیت ها:            

هوانگ دِمیونگ: کارمند اداره میراث فرهنگی که با هویتی ناشناس که بعدا به نام راسوی بدبو (اسکانک) شناخته شد آثار میراث فرهنگی را می‌دزدد و به پلیس تحویل می‌دهد.

چوی مینوو: پلیسی که به تیم میراث فرهنگی منتقل می‌شود.

لی چونجا: یک هکر ثروتمند که با راسوی بدبو همکاری می‌کند.

کشور سازنده: کره جنوبی

کمپانی سازنده: Curo Holdings, Studio Dragon, Studio V+

جوایز و افتخارات:

مخاطب اثر: بزرگسال

دیالوگ: کشوری که تاریخ خود را فراموش کند آینده‌ای ندارد و کشوری که دارایی‌های فرهنگی خود را از دست بدهد گذشته‌ای هم ندارد.

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد دزد: نگهبان گنج

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!