• امروز : 8 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی سریال دروغگو و معشوقه‌اش (Lier and His Lover)

author-img

توسط : طیبه فرج زاده ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2963 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 17 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

سریال «دروغگو و معشوقه‌اش» سریالی با محوریت روابط عاشقانه و موسیقی است. داستان دختری که مدام از کسی که دوستش دارد دروغ می‌شنود. سریال خشونت و ترس ندارد اما ناهنجاری آن قابل توجه است.

ژانر : عاشقانه کمدی

سال 2017 16 قسمت هر قسمت 70 دقیقه جزئیات کامل اثر
1 مناسب خانواده 5 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

باتوجه به داستان سریال که روایت‌گر تلاش‌های دختری برای خواننده شدن و ملاقاتش با گروه موسیقی محبوبش است،  اشاره‌هایی به بحث کی‌پاپ، یعنی موسیقی پاپ کره‌جنوبی وجود دارد. منابع بهتری برای آشنایی با کی‌پاپ در دسترس است، بنابراین توصیه نمی‌شود که این سریال را فقط برای آشنایی با کی‌پاپ برای تماشا انتخاب کنید.  کلیشه و فانتزی و اتفاقات غیرواقعی این سریال بسیار زیاد است به عنوان مثال، سریال درباره دختری است که به یک گروه موسیقی علاقه‌مند است و رویای خواننده شدن دارد و بر اثر اتفاقاتی در یک مثلث عشقی میان اعضای آن گروه قرار می‌گیرد. این موضوع در دنیای واقعی هیچ وقت اتفاق نخواهد افتاد. احتمالش نزدیک به صفر است که شما در یک مثلث عشقی میان سلبریتی‌های موردعلاقه خود قرار بگیرید.  نکته قابل توجه دیگر دروغگویی‌ها و پنهان‌کاری‌هایی است که در طول داستان رخ می‌دهد. سوریم هر بار دروغ‌های هان‌گیول را می‌بخشد و در داستان این‌طور عنوان می‌شود که «او هیچ‌وقت برای آسیب زدن به دیگران دروغ نمی‌گوید.» و به نوعی دروغگویی شخصیت اصلی توجیه می‌شود. باید توجه داشته‌باشید که دروغگویی وقتی به عادت تبدیل شود، خواه ناخواه آسیب‌زننده است و ترک این عادت بسیار سخت است. دروغ می‌تواند نتایج منفی بزرگتر و فاجعه‌بارتر از چیزی که در سریال به نمایش در می‌آید، داشته‌باشد. نباید در دام فانتزی‌ها و رنگ و لعاب سریال افتاد و این موضوع را فراموش کرد. سوریم به کسی علاقه‌مند می‌شود که سال‌ها از او بزرگ‌تر است و خودش نیز هنوز دانش‌آموز و زیر سن قانونی است. نحوه آشنایی و رابطه آن‌ها از نظر منطقی سالم نیست. در دنیای واقعی اعتماد به یک بزرگسال غریبه می‌تواند مشکلات بزرگ و جبران ناپذیری ایجاد کند اما در سریال با رمانتیک و رنگی نشان دادن آن، این وجه از موضوع را مغفول باقی می‌گذارند. در نهایت توصیه می‌شود اگر (نسخه پالایش شده‌ی) این اثر را برای تماشا انتخاب کردید، در دام فانتزی‌های آن نیوفتید و به نکات ذکر شده توجه داشته باشید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

درباره موضوعاتی که این سریال درباره پشت‌پرده کی‌پاپ مطرح می‌کند با هم گفتگو کنید. چقدر از آن واقعی است؟

کدام بخش از داستان برای تو غیرقابل باور بود؟

چند درصد احتمال دارد در یک مثلث عشقی، بین سلبریتی‌های موردعلاقه‌مان قرار بگیریم؟

اینهمه دروغ قابل بخشش است؟

خلاصه

درباره نکات مطرح شده در «آنچه لازم است والدین بدانند» با یکدیگر صحبت کنید.

داستان اثر

«یون سوریم» سال آخر دبیرستان است و با دوستانش بند موسیقی تشکیل داده و خوانندگی می‌کند. رویای او خواننده شدن است و از کودکی مادرش این استعداد را در او کشف کرده‌است. او به طور اتفاقی با «کانگ هان‌گیول» که تهیه‌کننده موسیقی است آشنا و به او علاقه‌مند می‌شود. سوریم در ابتدا نمی‌داند که هان‌گیول تهیه‌کننده گروه موسیقی موردعلاقه‌اش است و هان‌گیول هم این موضوع را از او پنهان می‌کند. او دروغ گفتن به سوریم را ادامه می‌دهد و این دروغ‌های پشت سر هم مشکلاتی را در رابطه‌ی آن‌ها ایجاد می‌کند. آن‌ها در آخر پایان خوشی را تجربه می‌کنند و به هم می‌رسند اما این رسیدن با سختی‌های فراوانی همراه است. در کنار داستان سوریم و هان‌گیول، داستان گروه موسیقی و خوانندگان دیگر تحت نظارت آژانس سرگرمی آن‌ها هم روایت می‌شود و تماشاگر را با بخشی از پشت پرده این بخش از صنعت سرگرمی کره‌جنوبی، آشنا می‌کند.

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: کیم جین‌مین (Kim Jin-min)

نویسنده/ مترجم: کیم کیونگ‌مین (Kim Kyung-Min)

نام تهیه کننده: جونگ سه‌ریونگ (Jung Se-ryung)

نام بازیگران: لی هیون‌وو (Lee Hyun-woo) پارک سویونگ (Park Soo-young) لی جونگ‌جین (Lee Jung-jin) لی سوون (Lee Seo-won) هونگ سویونگ(Hong Seo-young)

نام شخصیت ها:

کانگ هان‌گیول: آهنگساز گروه کروپلی که با مشکلات زیادی در زندگی روبه‌رو شده‌است.

یون سوریم: دختری که استعداد خوبی در خوانندگی دارد و پدر و مادرش را در کودکی از دست داده‌است.

چه یونا: خواننده و دوست دختر سابق هان‌گیول.

چان یونگ: یکی از اعضای بند کوردپلی است که در گذشته جایگزین هان‌گیول شده‌است.

کشور سازنده: کره جنوبی

کمپانی سازنده: Studio Dragon / TVN

جوایز و افتخارات: برنده بهترین سریال شبکه TVN از جشنواره CJ AWARDS 2017 America Award

مخاطب اثر: بزرگسال

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد دروغگو و معشوقه‌اش

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!