• امروز : 24 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی سریال داستان قرارداد ازدواج پارک (The story of Parks Marriage Contract)

author-img

توسط : سحر صادق ارزیاب کدومو

2 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

10768 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 17 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

پارک یون وو که در قرن نوزدهم زندگی می‌کند پس از مرگ شوهرش به دلیل بیماری قلبی توسط فردی ناشناس ربوده شده و درون چاهی انداخته می‌شود. زمانی که یون وو به هوش می‌آید خود را در 200 سال بعد می‌یابد و حال در شرایطی قرار گرفته است که کانگ ته ها کسی که شباهت زیاد به همسر مرده اش دارد از او می‌خواهد با او ازدواج صوری کند. این اثر از ناهنجاری قابل توجهی برخوردار است به همین دلیل به افراد زیر 17 سال توصیه نمی‌شود.

ژانر : تاریخی عاشقانه فانتزی معمایی

سال 2023 1 فصل 12 قسمتی ، میانگین هر قسمت 70 دقیقه جزئیات کامل اثر
5 مناسب خانواده 3 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این سریال با توجه به ژانر عاشقانه و نمایش صحنه‌های ناهنجاری که در بالا ذکر شد مناسب افراد زیر 17 سال نمی‌باشد.

سفر در زمان از موضوعات پرتکرار و پرطرفداری در سریال‌های کره‌ای محسوب می‌شود. به همین دلیل از این موضوع برای یادآوری برخی از مسائل استفاده می‌کنند. از جمله آنکه تغییرات زمانی ایجاد می‌شوند که برای آن تلاشی صورت گیرد و پیدا کردن مسیر تلاش هر فرد برای جبران پشیمانی‌ها توسط خود او بدست می‌آید. علاوه بر آن می‌توان به توجه کردن به آینده و درس عبرت گرفتن از گذشته و اشتباهات خود در این موضوع اشاره کرد.

تسلیم نشدن در مقابل سختی و دشواری‌ها علاوه بر امید از نکاتی است که در سریال قابل تامل است.

فضای سریال علاوه بر ماجرای عاشقانه آن، رقابتی تنگاتنگ اما ناراحت‌کننده بین شخصیت‌های داستان را نشان می‌دهد که در این بین دروغ‌ها و فریبکاری‌هایی نیز مشاهده می‌شود. این هشدار لازم به ذکر است که مخاطب بداند هر توجیه برای این اعمال ناشایست مورد قبول نیست و مبنای درستی برای رقابت های سالم محسوب نمی‌شود.

سکانس‌های دیگری از اثر به این مساله می‌پردازد که کینه و تنفر از حس‌هایی است که بار سنگینی را برای انسان برجای می‌گذارد و باید برای رهایی از این موضوع راه حلی پیدا کنند.

حرص و طمع برای بدست آوردن قدرت بیشتر و در ادامه پیامد‌های نامطلوب این کار از نتیجه‌گیری‌های سریال محسوب می‌شود. به دلیل فضای عاشقانه قالب در اثر علاوه بر میزان ناهنجاری بالای آن به تماشای نسخه پالایش شده آن توصیه می‌شود.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

درباره تلاش های پی در پی و ناامید نشدن شخصیت یون وو به گفت و گو بنشینید. 

رسیدن به موفقیت در زندگی مستلزم تلاش و برنامه ریزی است، میزان این برنامه ریزی را در زندگی فرزند خود جویا شوید.

 

خلاصه: چگونه می‌توان پشیمانی‌های گذشته را در زمان حال جبران کرد ؟

داستان اثر

یون وو که در قرن نوزدهم در حال تلاش برای رسیدن به رویاهای خود به سر می‌برد، مخفیانه مشغول به خیاطی در بازار است اما لباس‌های او مورد تایید حکومت قرار نمی‌گیرد و حال به دنبال مجازات خیاط این لباس‌ها هستند. این جریان که به گوش خانواده یون وو می‌رسد مادرش تصمیم می‌گیرد علی‌رغم مخالفت‌های او برایش همسری مناسب پیدا کند.

یون وو که سعی می‌کند همسری که برایش انتخاب کردند را ببیند با کانگ ته ها مواجه می‌شود و در این بین به دلیل لباس هایی که او دوخته است در حال فرار از مامورین حکومتی است و کانگ ته در این مسیر به او کمک می‌کند. او نیز از بچگی یون وو را می‌شناسد و به او علاقمند است .

زمانی که روز عروسی فرا می‌رسد یون وو متوجه می‌شود که همسر منتخب او کانگ ته ها است و از این موضوع متعجب و کمی آسوده خاطر می‌شود اما مساله اینجاست ته ها مریضی قلبی دارد و توسط زهری که مادرش به او داده است کشته می‌شود.

روز بعد از این ماجرا یون وو توسط فردی ناشناس دزدیده و داخل چاه انداخته می‌شود. او وقتی چشمان خود را باز می‌کند در حال غرق شدن در هتل استخری در سئول است که مردی همنام و شبیه به ته ها او را نجات می‌دهد.

یون وو که در ابتدا فکر می‌کند او همسرش است، تمام تلاشش را می‌کند آن را برای ته ها توضیح دهد اما نتوانست او را قانع کند. یون وو که بعد از فهمیدن سفر خود در زمان نیز متوجه می‌شود که کانگ ته ها همسرش نیست کاملا سردرگم می‌گردد.

کانگ ته ها نیز که برای راضی کردن پدربزرگش به عمل جراحی از او قول گرفته است تا بعد از ازدواج او، این کار را انجام دهد، برای خود، عروسی ساختگی ترتیب داده است که حال به دلیل نبودن عروس دچار مشکل شده است.

او نیز از این حادثه و شباهتش به همسر یون وو برای بستن قراردادی در جهت ازدواج صوری با یون وو استفاده می‌کند. آن‌ها پس از این ماجرا به اجبار نقش زن و شوهر را بازی می‌کنند اما این‌کار برای یون وو که از 200 سال گذشته می‌آید دشوار است.

او که سعی می‌کند تا با سازگار شدن با شرایط جدید، راهی برای بازگشت پیدا کند حال متوجه می‌شود افرادی که با آن‌ها مواجه می‌گردد، شباهت زیادی به کسانی دارد که او  در دنیای خود آن‌ها را می‌شناخت.

یون وو می‌فهمد گرچه آن‌ها افرادی در دنیاهای جداگانه هستند اما این شباهت تصادفی نیست و حتی ته ها در این دنیا نیز از بیماری قلبی رنج می‌برد. بنابراین تصمیم می‌گیرد  تا هرچقدر می‌تواند در مسیر کسب موفقیت و نجات او تلاش کند؛ علاوه بر این به دلیل طراحی و خیاطی ماهرانه اش موفق می‌شود تا در شرکت نیز مشغول به کار شود.

کانگ ته ها علی‌رغم بدتر شدن اوضاع قلبش، متوجه علاقه خود به یون وو و اینکه حرف‌های او درباره گذشته و سفر در زمان درست است، می‌شود و همچنان مشغول رقابت با نامادری اش که او را مسبب مرگ مادرش می‌داند نیز هست غافل از آنکه همه چیز زیر سر پدربزرگ اوست.

در این حین یون وو نیز علاوه بر آگاهی از علت سفر خود در زمان، متوجه علاقه خود به ته ها نیز می‌شود.

حال که او باخبر شده است که اگر در این دنیا کنار ته ها بماند او جان خودش را از دست می‌دهد و سرنوشت پدر و مادرش نیز بعد از او تغییر نمی‌کند و باعث مرگ آن‌ها می‌گردد، باید تا قبل از فرارسیدن زمان بازگشتش به دنیای خود با ته ها خداحافظی کند.

پس از جدایی آن‌ها یون وو به ده روز قبل از عروسی اش بازمی‌گردد و با برهم ریختن نقشه‌های شوم مادر ته ها، او را در این دنیا نجات می‌دهد اما عمر ته ها نیز زیاد نبود.

نامادری ته ها بعد از برملا کردن واقعیت علت مرگ مادر او شرکت را به او واگذار می‌کند.

کانگ ته ها نیز همچنان برای پیشرفت شرکت تلاش می‌کند و نمایشگاهی نیز برای لباس‌های طراحی شده یون وو برگزار می‌کند تا از تلاش‌هایش قدردانی کند گرچه خودش حضور ندارد. بعد از مدتی نیز شرکت را به دست افراد توانمند دیگری می‌سپارد.‎‌

پس از این ماجراها و انتظاری که آن دو برای دوباره دیدن یکدیگر کشیدند، یون وو توانست دوباره به زمانی که در سئول کنار ته ها بود برگردد.

جزئیات اثر

کارگردان: Park Sang-hoon

نویسنده: Go Nam-jeong

تهیه کننده: Choi Hee-seok/ Yoo Hyeon-jong

بازیگران: Lee Se-young /Bae In-hyuk/ Joo  Hyun-young/ Yoo Seon-ho/Jo Bok-rea

شخصیت‌ها:

پارک یون وو : دختری اشراف زاده ، سرسخت و لجباز است که علیرغم آنکه شرایط ازدواج را دارد از آن امتناع می‌کند دوست دارد تا به علاقه خود یعنی خیاطی مشغول باشد اما به ناچار مجبور به قبول این موضوع می‌شود و پس از مرگ همسرش در شب عروسی ، در زمان سفر می‌کند.

کانگ ته ها : نائب رئیس گروه اس اچ که فردی بی احساس و منطقی است که همیشه هوشیارانه رفتار می‌کند. او که شباهت بسیاری به همسر مرده یون وو دارد در تلاش است تا شرکت را از دست نامادری خود بگیرد و با او در حال رقابت است.

کشور سازنده: کره جنوبی

کمپانی سازنده: MBC TV

مخاطب اثر: بزرگسال

هشتگ: کمدی / عاشقانه / فانتزی /سفر در زمان

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد داستان قرارداد ازدواج پارک

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!